Factuur Zon op Toon | Eneco Community
beantwoord

Factuur Zon op Toon

• 25 juni 2019
  • 10 reacties
  • 432 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 49 reacties
Factuur van Zon op Toon valt een stuk hoger uit dan verwacht.
Kosten zijn normaal 99,95 euro en mijn factuur komt op 169,90 euro.

Waar het in zit is me niet echt duidelijk maar er staat installatie Dinrail op de factuur (niet apart berekend)
Monteur heeft niets aan ons doorgegeven tijdens de montage maar zag het niet zo zitten om de groepenkast open te maken voor montage waar wel ruimte voor is/was.

Verder heeft de monteur keurig werk geleverd hoor dat is het probleem niet alleen die 70 euro er bovenop valt me wel wat tegen.
Zijn er meer gebruikers van Zon op Toon die dezelfde ervaring hebben ?
icon

Beste antwoord door Folkert 26 juni 2019, 13:23

@dwaas

Hier had de dinrail inderdaad in de groepenkast gemonteerd kunnen worden. De kosten van de dinrail crediteren we aan je.
Bekijk origineel

10 Reacties

In de info die Eneco mbt Zon op Toon®️ op de site heeft staan, zie dat er gewezen wordt op die extra kosten.
En idd de montage van dat extra dinrail groepenkastje kost standaard €69 extra.
Heb je overigens de monteur er niet opgelezen dat er gewoon ruimte was, want dan mag “makkelijker” geen reden zijn.

Als je even een paar dagen terug leest dan kom je meerdere gevallen tegen die ook een hogere factuur hebben ontvangen.
Reputatie 7
Badge +6
@dwaas

Altijd vervelend, wanneer je kosten krijgt, die je niet verwacht. Is het mogelijk om een foto te plaatsen van je groepenkast, waaruit blijkt dat er ruimte was in de groepenkast?

Groet,

Folkert
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt voor jullie snelle reply op mijn topic 😉

Foto's toegevoegd hoor en naast de beltrafo is nog duidelijk ruimte beschikbaar.
Meterkast zit al aardig vol dat zal je mij niet horen ontkennen 😎

Ook een foto van hoe Zon op Toon nu zit en hoe het afgewerkt is.

Reputatie 7
Badge +6
@dwaas

Dank voor het plaatsen van de foto's! Ik kom hier morgen op terug.
Reputatie 7
Badge +6
@dwaas

Hier had de dinrail inderdaad in de groepenkast gemonteerd kunnen worden. De kosten van de dinrail crediteren we aan je.
Reputatie 6
Badge +3
Hij had zelfs nog in het kleine kastje waar de groep van de zonnepaneel in zit (die met groene deksel) gekunt.
Overigens.. 70 euro voor een 2-brede dinrail kastje plus installtie is wel schrikbarend hoog zeg. Aan materiaal hooguit 10 euro.
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt voor alle antwoorden !

@Folkert Bedankt voor jullie moeite en goede service waarvan ik erg blij word 😀
Bedankt voor alle antwoorden !

@Folkert Bedankt voor jullie moeite en goede service waarvan ik erg blij word 😀

Hoi @dwaas,

En terecht! Een keurige oplossing. 👍👍

Maar ik hoop dat de monteur dit ook terug gekoppeld krijgt, want de kreet dat is “makkelijker” is dus onjuist als er wèl ruimte is.
De all-inn prijs is immers €99 zonder uitbreidingen naast de groepenkast.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi @Brandje

Heeft denk ik ook te maken met de werkdruk van deze mensen daar onze monteur er een uur over had gedaan om bij ons als eerste adres te komen en vervolgens 2 uur moest rijden om de volgende klant te bereiken.
Het makkelijker zal voor hem dus tijdsbesparing zijn geweest waar ik nog begrip voor heb ook maar geef dit dan even van te voren aan met de daarbij behorende meerprijs.
Dat wij als klant de rekening krijgen voor zijn tijdsbesparing klopt in ieder geval niet lijkt me.

Verder is alles keurig opgelost in mijn geval en daarvoor nogmaals dank @Folkert
Creditnota heb ik al mogen ontvangen 😀
Hoi @dwaas ,

Vwb “makkelijker” en kennelijk tijdsbesparing, heb je zeker gelijk dat de monteur openheid moet geven, vandaar mijn reactie ook daarover.
Dat scheelt een onaangename verrassing achteraf. 😳
Helaas zijn er nog al wat van dit soort voorbeelden hier de revue gepasseerd. 😢

Bij jou was het via je foto’s meteen duidelijk en heeft Folkert idd een perfect klantvriendelijk oplossing gemaakt👍👍

Reageer