Fabrieksherstel Toon, waar let je op? | Eneco Community

Fabrieksherstel Toon, waar let je op?

Badge +5
Vanmorgen 8-9-2014 heb ik mijn Toon hersteld naar Fabrieksinstellingen en het leek me handig mijn aandachtspunten hier te vermelden.

Alvorens Fabrieksherstel te doen EERST onderstaande aandachtspunten nalopen. Overige zaken worden door Toon voldoende toegelicht zo niet automatisch ingevuld tijdens de installatie.

Internet:
Routerkeuze; wachtwoord.

Activatie code:
Deze wordt automatisch opgehaald bij Eneco indien Toon al eerder is geactiveerd.

Slimme stekkers:
Volgorde en namen in menu.
Eerst ontkoppelen alvorens naar Fabrieksherstel te gaan, ontkoppelen gaat vrij lastig!
Om te koppelen de slimme stekkers één voor één dicht bij Toon aansluiten (zonder verbruikers) zodat je ziet wat je doet en ze in de juiste volgorde in het menu kunnen komen.

Programma:
Temperatuur, volgorde en tijd instellingen per dag.

Profiel voor vergelijkingen:
Gegevens voor vergelijking worden door Eneco aan Toon doorgestuurd. Dan pas kun je vergelijking activeren.

Systeem:
Scherm helderheid dimstand.

Meteradapter:
Koppelen dmv verlengsnoer dicht bij Toon.
Meterstanden en instellingen in Toon worden automatisch opgehaald igv slimme meters.
Bij domme meters aantal pulsen!! per kwh.

Verwarming:
Fabrikaat; type; Bouwjaar.
Keuze Radiatoren of anders. Verwarming Tapwater °C; Voorverwarmen tapwater.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Mooi zo Theo, dus nu heb je een mooie schone Toon.

Leuk de samenvatting die je gaf; wellicht dat andere forummers hier hun voordeel mee kunnen doen, als het bij hen zich voordoet!
Badge +5
Ja Ton, zelfs het scherm is opgepoetst. 😳
Het is wellicht handig omdat ik vanmorgen op zoek was naar berichten op het forum en de meeste topics gaan over de Activatie code. Die heb ik wel bijdehand maar niet nodig gehad.
Ik ben meer verrast door de volgorde van je slimme stekkers en het type van je verwarming en zo. Je kunt kiezen uit een aantal types maar er is ook een mogelijkheid om aan te geven als je merk er niet bij staat.
Handig toch?

Ben ook met de Energiemanageronline gestart, ziet er leuk en bruikbaar uit.

Durf het bijna niet te vragen .....:$
Yobotje wrote:

Ja Ton, zelfs het scherm is opgepoetst. 😳
Het is wellicht handig omdat ik vanmorgen op zoek was naar berichten op het forum en de meeste topics gaan over de Activatie code. Die heb ik wel bijdehand maar niet nodig gehad.
Ik ben meer verrast door de volgorde van je slimme stekkers en het type van je verwarming en zo. Je kunt kiezen uit een aantal types maar er is ook een mogelijkheid om aan te geven als je merk er niet bij staat.
Handig toch?

Ben ook met de Energiemanageronline gestart, ziet er leuk en bruikbaar uit.

Durf het bijna niet te vragen .....:$

Mooi toch die generale repetitie.
Qua activatiecode meldde een moderator al enige maanden geleden dat je bij fabrieksreset de code niet meer nodig zou hebben. Nou dat bleek dus bij jou.
Maar als er toch naar gevraagd zou worden bv bij een geheel nieuwe Toon dan is het toch makkelijk dat je de code bij de hand hebt.

De energiemanageronline is erg praktisch als je de standen zondagavond rond 24:00 uur noteert kan je mooi de werking van Toon controleren.
Ik gebruik het nu al bijna 2 jaar en ben er erg tevreden over!
Badge +5
Brandje wrote:

Mooi toch die generale repetitie.
Qua activatiecode meldde een moderator al enige maanden geleden dat je bij fabrieksreset de code niet meer nodig zou hebben. Nou dat bleek dus bij jou.
Maar als er toch naar gevraagd zou worden bv bij een geheel nieuwe Toon dan is het toch makkelijk dat je de code bij de hand hebt.

De energiemanageronline is erg praktisch als je de standen zondagavond rond 24:00 uur noteert kan je mooi de werking van Toon controleren.
Ik gebruik het nu al bijna 2 jaar en ben er erg tevreden over!

Hoi Ton.
Wat ik zojuist nog heb vast gesteld in de Tablet app: het gas- en Elektraverbruik van vandaag is ondanks dat er al meerdere uren verstreken zijn in de button NIET zichtbaar cq bijgewerkt, wel als je hem aantikt. Het wordt dan wel zichtbaar als grafiek net als de historie die in de tablet wel is blijven staan van alle maanden zolang als ik Toon heb. Dat is langer dan ik de tablet app heb.
De stekkers moet je opnieuw aanmelden, de historie komt vanzelf terug.
Da's dan mooi meegenomen, dat dan weer wel! 😳
Dat heeft dus kennelijk te maken met het verschil wat de server aan je iPad moeten leveren en die wordt wellicht 1 keer per etmaal bijgewerkt vwb de historie.
Mooi dat je oude historie dus kennelijk in het geheugen van je iPad blijft staan.
Zou je realtime verbruik morgen wellicht wel zichtbaar zijn?
Ik denk het wel!
Badge +5
Even afwachten nog, ik laat het wel even weten.
Oké Theo,

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Reputatie 4
Badge
Yobotje wrote:

Vanmorgen 8-9-2014 heb ik mijn Toon hersteld naar Fabrieksinstellingen en het leek me handig mijn aandachtspunten hier te vermelden.

Top, hier hebben andere mensen met een toon ook heel wat aan. Moeten ze het wel eerst lezen natuurlijk.

Van mij een duimpje hoor Yobotje.
Badge +5
Toontjelager wrote:

Yobotje wrote:

Top, hier hebben andere mensen met een toon ook heel wat aan. Moeten ze het wel eerst lezen natuurlijk.

Van mij een duimpje hoor Yobotje.

Top!
Reputatie 4
Badge
Yobotje wrote:

Top!

Dik verdiend hoor.
Yobotje wrote:

Even afwachten nog, ik laat het wel even weten.

Hoi Theo,

En en...............
Badge +5
Hoi Ton, alles staat keurig gevuld als een nieuwe Toon. Ook de tablet is aangevuld maar historie blijft staan. Is wel handig.
De Vereglijking is nog bezig met info verzamelen dus dat heeft nog even tijd nodig.

Ben best tevreden over de Fabrieksherstel, geen rare dingen meegemaakt. Is een goed advies geweest!:)
Yobotje wrote:

Hoi Ton, alles staat keurig gevuld als een nieuwe Toon. Ook de tablet is aangevuld maar historie blijft staan. Is wel handig.
De Vereglijking is nog bezig met info verzamelen dus dat heeft nog even tijd nodig.

Ben best tevreden over de Fabrieksherstel, geen rare dingen meegemaakt. Is een goed advies geweest!:)

Hoi Theo,

Precies zoals ik je al voorspeld had dus.
Eigenlijk ben je nu dus geheel tevreden, zeker met de historie, die dus kennelijk op het geheugen van je iPad wordt weggeschreven.
Ga je nu aan het eind van de maand nog een definitieve reset doen of houd je het hierbij?
Badge +5
@Ton, nee met dit mooie resultaat ben ik zeer tevreden en ga ik zeer waarschijnlijk geen nieuwe FH doen.
Tenzij jij of andere een betere mening hebben. Dan is nog een overweging waard.
Moeten hoeft uiteraard niet, maar ik zou het voor de maand/kwartaal histori leuk vinden. Je hebt dan afgeronde periodes.
Als je dat niet ERV vind en je bent verder tevreden met jet resultaat dan moet je het m.i. zo laten.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen