beantwoord

Extra termijnbetaling op eigen verzoek zichtbaar in Toon

Badge
Bij de laatste eindafrekening heeft Eneco mijn termijnbedrag naar beneden bijgesteld. Omdat vorige winter een relatief zachte winter was heb ik zelf mijn termijnbedrag weer verhoogd.

Nu geeft Toon aan dat mijn gasverbruik hoger is dan ingeschat.

Mijn vraag: neemt Toon in deze constatering de extra termijnbetaling wel of niet mee?
icon

Beste antwoord door Mike 12 december 2014, 18:54

Hallo aritmeester,

Toon kijkt naar het verwacht jaarverbruik. Als we het termijnbedrag met een "bedrag" verhogen en het verbruik niet, dan herkent Toon dit niet. Wil je dat ik een passend verbruik samenstel op basis van het huidige termijnbedrag? Wat je ook kunt doen is mij de actuele standen doorgeven. Dan berekenen we het verwacht jaarverbruik opnieuw.

Groet,
Mike

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Nee, je moet dus apart even vragen je geschatte jaarverbruik opnieuw te pushen!
Dus je kan beter die hoeveelheid hier even doorgeven, dan regelt 1 van de moderators dat wel.
Badge
@Moderators: Kunnen jullie zoals Brandje voorsteld mijn geschatte jaarverbruik opnieuw pushen met daarin mijn extra termijnbedrag verwerkt?
Zoals je het nu vraagt is prima hoor, maar je bent de regie kwijt, want je laat Eneco nu je (herberekende) jaarverbruik schatten.........
Of redeneer je dat laat ik aan hen over; kan ook natuurlijk.
Badge
Ik heb mijn extra termijnbedrag bepaald aan de hand van mijn zelf ingeschatte jaarverbruik. Dan is mijn vraag toch niet 'raar'?
De vraag is of Eneco mijn extra termijnbedrag gelijkmatig over mijn jaarverbruik wil verdelen.
Wie zegt dat je een "rare" vraag hebt? Ik denk alleen maar met je mee...............
Ik vermoed dat je m'n tip niet begrijpt.
Want je hebt invloed op die gegevens en die vind je uiteindelijk terug op je Toon.
De gegevens die Eneco pusht zijn de geschatte jaarverbruiken en die verdelen ze uiteraard naar gelang winter en zomer inderdaad over een heel jaar.
Badge
Ik begrijp de tip inderdaad niet helemaal.
Eneco doet een inschatting van het jaarverbruik en aan de hand daarvan worden de termijnbedragen vastgesteld. Als ik zelf mijn termijnbedrag omhoog bijstel kan Eneco aan de hand daarvan toch een her-inschatting doen van het jaarverbruik met daarin het extra termijnbedrag meenemen?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo aritmeester,

Toon kijkt naar het verwacht jaarverbruik. Als we het termijnbedrag met een "bedrag" verhogen en het verbruik niet, dan herkent Toon dit niet. Wil je dat ik een passend verbruik samenstel op basis van het huidige termijnbedrag? Wat je ook kunt doen is mij de actuele standen doorgeven. Dan berekenen we het verwacht jaarverbruik opnieuw.

Groet,
Mike
Badge
Hallo Mike,

Ik ga voor optie 1, dus graag een passend verbruik op basis van het huidige termijnbedrag. Op die manier weet ik hoe ik ervoor sta ten opzichte van wat ik betaal.
Alvast dank!

Vr.gr.
Albert
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Albert,

Ik heb het aangepast. Toon ziet nu ook het aangepaste jaarverbruik voor gas en elektriciteit 🙂 Kan ik nog iets anders voor je betekenen?

Groet,
Mike
Badge
Bedankt Mike, voor nu ben ik geholpen. Als het goed is geeft Toon dan nu de juiste voorschotten weer zodat ik de situatie beter kan beoordelen.
Nogmaals bedankt voor de actie!
Badge
Mike wrote:

Hallo Albert,

Ik heb het aangepast. Toon ziet nu ook het aangepaste jaarverbruik voor gas en elektriciteit 🙂 Kan ik nog iets anders voor je betekenen?

Groet,
Mike

Hallo Mike,

Inmiddels zijn we weer een termijn verder. Wederom heb ik voor het komende jaar een extra termijnbetaling op eigen verzoek.
Zou je nog een keer de bedragen in mijn Toon aan kunnen passen zoals ook vorig jaar gedaan?
Reputatie 7
Badge +6
@aritmeester

Het verbruik is voor je aangepast!
Badge
Top, bedankt @Folkert!
Recentelijk mijn termijnbedrag (fors) naar boven bijgesteld. Verbruik is ingeschat door Eneco maar hier is geen rekening gehouden met opladen electrische auto. Verhoging termijnbedrag heeft dus volledig betrekking op electra. @Moderators, kunnen jullie de nieuwe gegevens naar Toon pushen? Alvast bedankt.
Reputatie 4
Badge +4
@Zaal,

Goed dat je dit via de Community bij ons aankaart! 🙂

Ik heb de inschatting voor het elektraverbruik zo voor je aangepast dat dit past bij een termijnbedrag van € 300,00.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen