Experiment met een PC en oplader | Eneco Community

Experiment met een PC en oplader

• 6 september 2012
  • 39 reacties
  • 1666 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

39 Reacties

Reputatie 3
Badge
Met alle belastingen en toeslagen erbij is de prijs per kWh ongeveer 22 eurocent!
Dus 100 kWh besparen per jaar levert 22 euro op.

Ik zie dat vele mensen op jaar basis ca. 30 - 100 kWh besparen, dat is mooi maar vindt de bedragen natuurlijk niet wereldschokkend 😉 a 0,07 euriecent praten we dan over 3 - 7 euro per jaar maar iedere euro is er 1.
Reputatie 3
Badge
Let op welke energiemeter je koopt, er zit een hoop rommel tussen:
http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid/120/test/meten-weten-besparen/

Klopt. Die aparte apparaten werke beter. Getwijfeld of ik er 1 bij de Lidl mee zou nemen, maar ik was toch niet van plan om alles na te lopen. Hoogstens je koelkast en tv bv.
Reputatie 4
Badge +1
En dan nog die 1 watt besparen als je de stekker eruit doet?

We zijn veel te veel bezig om te tunnelvisieen op besparing van stroom. Gas is vele malen duurder en daar is de echte winst te behalen. Korter douchen, de kachel niet 1, maar 2 standen lager (pak een deken als voorbeeld) draai de thermosstaten in de slaapkamers uit of op half vermogen. Als je daar disipline in krijgt kan je echt vele 100rden Euro's per jaar terug halen.
Reputatie 3
Badge
In welk opzicht duurder? Toen ik vroeg of ik bij de aanschaf van een nieuwe keuken over moest gaan op elektrischiteit of gas werd mij verteld dat gas goedkoper was. Of bedoel je dat je mbt gas meer verbruikt en daardoor duurder uit bent?

We zijn veel te veel bezig om te tunnelvisieen op besparing van stroom. Gas is vele malen duurder en daar is de echte winst te behalen. Korter douchen, de kachel niet 1, maar 2 standen lager (pak een deken als voorbeeld) draai de thermosstaten in de slaapkamers uit of op half vermogen. Als je daar disipline in krijgt kan je echt vele 100rden Euro's per jaar terug halen.

Helemaal mee eens. 

ik heb de afgelopen jaren enorm veel bespaard om mij energie en dan vooral op mijn gas vebruik.
ten eerste al het glas in huis vervangen voor de nieuwe standaard HR++
nieuwe tochtstrippen geplaatst.
een nieuwe radiator die met extreem weinig water en lage temperaturen overweg kan www.jaga.nl
hierin heb ik een DBE set in gemonteerd wat er voor zorgd dat ik geforceerde luchtstoom krijg door de convector
http://www.youtube.com/watch?v=mm1t5E0LB4g
hiermee daald de retour temperatuur de 20 graden die voorgeschreven word om het maximale rendament te behalen voor 
de radiator. en wat bijna niemand heft laten doen is het waterzeidig inregelen van de cv instalatie
hiermee is ook ongever 10% te besparen. dit gaat ik doen zodra de kachel weer aan kan.
tevens is de ketel vervangen dus dit jaar ben ik erg benieuwd wat ons verbruik zal zijn...

gr kevin

owjaa vergeet niet om af en toe je ijs uit de vriezer te halen dit bespaarde bij mij bijna 60 % van het stoomverbruik bij de vriezer.
Reputatie 3
Badge
Ik ben het daar niet mee eens, ook op elektra valt goed te besparen. Ik heb mijn vebruik in vergelijk met vorig jaar met ongeveer 1000 kWh omlaag gekregen. Dan praten we over een besparing van 220 Euro.
Door gloeillampen / halogeenlampen te vervangen, standby apparatuur uit te zetten, op lagere temperatuur te wassen en de 3! pompen in mijn verwarming systeem op een lagere stand te zetten was dit eenvoudig te realiseren.

Dat er op gas ook veel te besparen valt, is absoluut waar maar om met een deken op de bank te gaan gaat me een beetje te ver. 
Ik denk dan meer aan een goed ingeregelde HR ketel, tijd gestuurde thermostaat kranen, radiator folie en een slim schakelprogramma op de Toon.

Reputatie 3
Badge +4
@Kevin, thanks inderdaad rond de 23 hoog tarief en 21 cent laag tarief voor een jaartju vast.
Reputatie 3
Badge +4
Als aanvullend experiment heb ik het vermogen van mijn stofzuiger eens getest, in de documentatie stond 1800 Watt bij volle zuigkracht maar dat bleek maar 1500 Watt te zijn. 
Het vernogen is dus geen 100 maar 83% na een jaartje of 8. In de documentatie van het apparaat staat vaak aangegeven wat het vermogen is in de nieuwstaat.
Reputatie 3
Badge
Je zou zeggen dat een stofzuiger juist meer  verbruikt als hij ouder is. of heb ik het nu mis?
Reputatie 3
Badge +4
Een oudere stofzuiger zal dus na verloop van tijd minder vermogen hebben dus minder verbruiken. Ik ben benieuwd of dat ook geldt voor andere apparatuur zoals bijvoorbeeld een TV. Kan de test alleen morgen overdag doen, vrouwlief zit TV te kijken 😉
ook ik ben direct na de aanschaf aan het meten en spelen met schakelingen in ons stroom verbruik. met 4 kinderen met lampjes , laptops en ds laders gaat het best hard. nu gewoon een harde schakelaar tussen gezet en gevraagd of ze met het naar bed gaan de schakelaar willen omzetten. dit scheelt me 80 watt per avond , vind ik toch genoeg om de kids te laten schakelen.  daarnaasr voor het eerst bij de action 2 warm witte led bolletjes gekocht van 1.2 W .. mooi warm wit. prima vervanger van de spaarlamp . ik laat ze eens een paar weekjes zitten en als het bevalt ga ik daar eens wat meer lampen van voorzien.

Jeroen
Reputatie 3
Badge
Wanneer je de meeste lampen gaat vervangen door spaar en nog beter door led kan je zeker wat besparen, maar lampen is niet de grootste kostenpost.
Reputatie 3
Badge +4
@Jeroentune, goed tezien Jeroen dat je ermee bezig bent, ik denk dat dit ook de essentie is van Toon, energiebewuster bezig zijn. Wij hebben een LED lamp boven de tafel hangen en ik was verbaasd dat hij inderdaad bij vol vermogen  slechts max 2 watt gebruikt en als voordeel dat je nooit meer lampen hoeft te vrevangen ;-)
Ik zie Toon meer als een controle middel om  de status van de apparatuur te controleren in verhoudimg tot het gemiddelde stroomverbruik. Het zou mooi zijn als er een soort profiel overzicht was van mensen met een bepaalde woning en energie behoefte zodat je kunt zien of je het beter, gelijk of slechter doet dan een ander huishouden.

Nu alleen nog een energiezuinige wasdroger en koelkast (die is bijn ter zielen hier dus dat wordt een A+ klasse) nadeel de koelkast inhoud wordt kleiner naarmate hij zuiniger is.
Koelkast, droger en wasmaschine zijn de echte vreters.

Succes met de energiehuishouding en doe toon de groeten.
Badge
@tursiops Ik heb je onlangs een PB gestuurd met mijn complimenten voor je experimentjes. Ik vermoed dat je deze (nog) niet gezien hebt. Ga je nog meer experimenten op het forum plaatsen? Wij zien ze iig graag! Je kunt gerust per experiment een nieuw topic maken.