Er komt wederom niemand opdagen tijdens afspraak installatie Toon?! | Eneco Community

Er komt wederom niemand opdagen tijdens afspraak installatie Toon?!

• 3 november 2015
  • 14 reacties
  • 649 Bekeken

Nadat ik vorig jaar december (2014)een contract voor 3 jaar afgesloten had zou ik de Toon + installatie gratis krijgen. Echter na maanden van dat de Toon niet leverbaar was eindelijk een afspraak gemaakt... Eenmaal op de dag van installatie werd ik opgebeld dat de monteur op het oude adres stond waar mijn contract al geruime tijd opgezegd was en waar inmiddels een nieuwe bewoonster woonde... Men zou wel contact opnemen voor een nieuwe afspraak... Vervolgens wederom maanden niets gehoord dus toch maar weer eens gebeld, men zou binnen 2 weken voor een nieuwe afspraak wat dan weer ingepland zou moeten worden. Afgelopen maandag was het dan eindelijk zo ver... Email ontvangen dat de monteur tussen 08:00 en 10:00 uur langs zou komen. Speciaal weer een vrije ochtend genomen maar na lang wachten om 11:00uur gebeld waar de monteur bleef... Het stond verkeerd in de email en de monteur zou tussen 08:00 en 12:00 uur komen... Nou nog maar eens gewacht tot 12:30 uur en toen maar naar mijn werk gegaan en gedacht ze kunnen me wat bij E-nee&co. Tot op heden heeft men nog geen contact opgezocht wat of waarom. Wij zijn er klaar mee... Alsof mijn tijd geen geld kost!!!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

14 Reacties

Heb je tijdens telefonisch contact gebeld met Eneco Installatiebedrijven in Utrecht?
Geen idee, gewoon met het servicenummer van Toon
Badge
Mijn Toon afspraak was binnen 3 weken na contract super snel gemaakt. Telefonisch contact met het installatie bedrijf gehad en via email bevestigd voor 6 november tussen 9 en 11.
Ik had het geven van een training voor de ochtend verzet naar 13.00 in de middag.
Om 11.00 nog geen monteur en ook geen telefoontje. Om 12.30 de training afgelast (kost me €350) en maar weer gebeld met het installatiebureau. Daar werd mij medegedeeld dat de monteur nu echt naar mij onderweg was.
2 minuten later werd ik door het zelfde bureau maar andere medewerker, gebeld dat de monteur in Uithoorn zat en of de afspraak kon worden verschoven tussen 14.00 16.00 uur. Aardige jongedame kwam rond 15.00 en ik heb het er meer niet over gehad. Dat had geen nut meer. Ik blijf wel zitten met een schadepost van €350.
Dat loopt daar kennelijk niet lekker.
Uiteraard is dit niet op z'n plaats, maar jij geeft wel nu precies aan wat ik bij de ts hier eerder bedoelde.
Via Installatiebedrijven Utrecht kan je in ieder geval beter overleg hebben.

Ik spreek uit ervaring want bij mijn installatie Toon Zon heb ik zo uiteindelijk ook mobiel overleg met de monteur zelf gehad.

Wat ga je nu aan je schadepost doen??
Badge
De gemiddelde medemens en grote bedrijven kennende, beschouw ik het als verloren. Lijkt me realistisch en het zou me sterk verbazen als het bedrijf er nog op terug komt. Het is hen medegedeeld.
Overgestapt vanaf NUON met name voor de Toon. Ik begin nu dus met flinke achterstand bij Eneco.
Reputatie 7
Badge +6
Beste A.C. van Beusekom,

Excuses voor de late reactie. Allereerst excuses dat het zo gelopen is. Vind je het goed dat ik het installatiebedrijf nogmaals opdracht te geven om contact met je op te nemen?

@K. van der Linden

Niet fijn dat het bij jou ook al niet soepel verlopen is, In dit geval had je rustig een nieuwe afspraak in kunnen plannen in plaats van die van jezelf te annuleren aangeizen dit nu ook nog een schadepost met zich mee brengt.

We geven in beide gevallen wel deze signalen door, zodat onze installatiebedrijven dit mee kunnen nemen in de aanscherping van hun processen.
Badge
@Folkert,
Daar was het, na 3 uur wachten, helaas al te laat voor geworden.
Veel grote bedrijven begrijpen niet dat anderen personen ook een bedrijf hebben met de daarbij behorende verplichtingen en afspraken.
Als ik een afspraak niet nakom, worden mij kosten in rekening gebracht.
Wanneer een groot bedrijf als bijvoorbeeld Eneco dat doet, zijn er totaal geen consequenties.
Afspraken kom je na. Geen discussie mogelijk. Als er onverhoopt een noodsituatie is, bel je op en overleg je direct met de klant. Geen uitvluchten, gewoon door de zure appel bijten en toegeven dat je fout bent.

Maar geen probleem hoor, die situatie heb ik aanvaard en achter me gelaten.
Reputatie 3
Badge
@Folkert,
Daar was het, na 3 uur wachten, helaas al te laat voor geworden.
Veel grote bedrijven begrijpen niet dat anderen personen ook een bedrijf hebben met de daarbij behorende verplichtingen en afspraken.
Als ik een afspraak niet nakom, worden mij kosten in rekening gebracht.
Wanneer een groot bedrijf als bijvoorbeeld Eneco dat doet, zijn er totaal geen consequenties.
Afspraken kom je na. Geen discussie mogelijk. Als er onverhoopt een noodsituatie is, bel je op en overleg je direct met de klant. Geen uitvluchten, gewoon door de zure appel bijten en toegeven dat je fout bent.

Maar geen probleem hoor, die situatie heb ik aanvaard en achter me gelaten.

Zo dit is nog eens een goede reactie! Eneco terecht op de vingers tikken en verder de situatie aanvaard. Knap. Zouden er meer moeten doen.
Ach wordt afgeschreven op de belasting!
Badge
Helaas, de belastingdienst is niet geheel van gister.
Trainingen die wij niet leveren komen niet in aanmerking voor aftrek. Gewoon een verloren dag.
Ik heb voor die klant een andere docent kunnen inschakelen die dan dus ook de uren betaald krijgt. Anders stonden er 16 cursisten voor niets en had ik zelf de rekening gekregen voor niet opkomen.
Je bent zelf vrij om de bepalen welke kosten je voor de onderneming maakt.
Alleen als uw kosten vergeleken met de zakelijke belangen erg hoog zijn kan er een discussie ontstaan.
Ik denk dat het dus makkelijk ten laste van de winst kan worden gebracht.
Kom nog bij dat het vermoedelijk in je branche zeer weinig voorkomt, toch..........
Badge
Zou misschien kunnen. Ik ben niet zo goed thuis in belastingaftrek. Ik geef het mee aan de accountant.
Badge +1
Jammer dat dit zo bij jou verloopt, heb kort geleden bij bol.com mijn toon gekocht vanwege het prijs verschil maar wel met instalatie, binnen 2 weken na de aankoop hangt toon te pronken aan de muur hier.
Dus ze kunnen het wel bij eneco
Jammer dat dit zo bij jou verloopt, heb kort geleden bij bol.com mijn toon gekocht vanwege het prijs verschil maar wel met instalatie, binnen 2 weken na de aankoop hangt toon te pronken aan de muur hier.
Dus ze kunnen het wel bij eneco

Gelukkig gaat het ook vaak goed; die gevallen worden weinig hier gemeld.
Hier betrof het een verschuiving van de afspraak en dat kan soms heeeel vervelend zijn!
Zelf heb ik ook een verschuiving in de tijd meegemaakt. Utrecht zou wat meer contact met de klant moeten leggen in zo' situatie!
De M-O treur heeft nou eenmaal bij het ene adres een makkie en bij het andere adres zit het flink tegen en de klant die hierna aan de beurt is kan daar dus flink last van hebben.