Energiebesparing Toon | Eneco Community

Energiebesparing Toon

Reputatie 7
Badge +7
  • Top poster (level 15)
  • 3865 reacties
Energie besparing van Toon , gaat door de verschillende gadget,s van + naar -

0 abbo kosten standaard
mocht je meer willen :

1 slimme stekker kosten
2 hue lampen kosten
3 Zon op Toon kosten.

tel uit je winst niets dus , het kost je een vermogen
en bespaart geen drol.
is alleen maar leuk aan de muur.

maar bespaard niets :$
kost alleen maar geld.

hou dat goed in de gaten voor dat je iets aanschaft.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Energie besparing van Toon , gaat door de verschillende gadget,s van + naar -

update

0 abbo kosten standaard
mocht je meer willen :

1 slimme stekker kosten
2 hue lampen kosten
3 Zon op Toon kosten.
4 vers van de pers de rookmelder (waarom daarin ook geen co2 meting
)
tel uit je winst niets dus , het kost je een vermogen
en bespaart geen drol.
is alleen maar leuk aan de muur.

maar bespaard niets :$
kost alleen maar geld.

hou dat goed in de gaten voor dat je iets aanschaft.

update
Reputatie 4
Badge +4
@Jvdl,

Bedankt voor het overzicht. Zoals je weet, geeft Toon in combinatie met het abonnement van 3,50 per maand, je inzicht in je verbruik en de mogelijkheid om te besparen. Daarnaast bieden we diverse uitbreidingen voor Toon. Het klopt dat deze uitbreidingen geld kosten. Het is dan ook aan jezelf om te bepalen of je hier gebruik van wil maken. Zonder abonnement en extra toevoegingen, kan Toon worden gebruikt als luxe thermostaat.
Reputatie 6
Badge +1
@Jvdl,

Bedankt voor het overzicht. Zoals je weet, geeft Toon in combinatie met het abonnement van 3,50 per maand, je inzicht in je verbruik .

Nu ga je toch iets verkeerd zeggen 😠 want als je zonnepanelen hebt, werkt deze functie ook niet meer korrect omdat hij dan, ondanks dat je abb beaald en dus idd betaald voor de juiste inzicht, niks doet met de teruglevering. Hierover loopt een vergaande discussie in de topic Toon met zon.

Daarbij moet je opletten, want alles wat je zelf koop en je zegt naderhand het abb op dan werken die spullen gewoonweg niet meer via Toon en kun je ze dus eigenlijk gewoonweg in de kast gooien.

En het speit me te moeten zeggen dat het woord "luxe" kan er ook af, want een normale klokthermostaat kan over het algemeen meer dan Toon zonder abb.
Reputatie 7
Badge +7
tja jurgen , ik wil er geen woorden meer aan vuil maken .
maar je slaat de spijker op z,n kop
Reputatie 6
Badge +1
Als je als moderator iets roept, doe het dan kompleet en niet alleen de positieve zaken, en de negative zaken achter wegen laten, die wel van toepassing zijn, omdat ze weigeren om met de terugleverstanden te werken, zonder dat er extra betaald voor moet worden.
Dat stoort me enorm 😠
Reputatie 7
Badge +6
@jvdl

Ik heb een nieuw topic gemaakt, je had dit gepost in dit topic, en je reactie ging heel ergens anders over 😉 . Er zijn een hoop klanten die met Toon besparen, ook op het forum kun je dit terugvinden. Ook zijn er klanten die niet met Toon besparen, maar deze om andere redenen aanschaffen. En wanneer je een hoop gadgets koopt duurt het langer of bespaar je inderdaad niet met Toon. Dit is in elke situatie anders.

@jvp

Wat betreft Toon en Zon, daar hebben we zoals je al aangeeft een apart topic voor, en dat dat qua communicatie en het wekken van verwachtingen niet goed is gegaan is duidelijk. Ook geven we bij de standaard Toon aan wanneer je deze aanschaft, dat wanneer je zonnepanelen hebt Toon daar niet geschikt voor is. Marco gaat hier intern verder mee. Wat betreft het werken met terugleverstanden zonder dat je inzicht hebt in je productie, is in principe een verbeteridee. Dit hebben we ingediend bij de productmanagers.

Wat betreft Toon en Zon, daar hebben we zoals je al aangeeft een apart topic voor, en dat dat qua communicatie en het wekken van verwachtingen niet goed is gegaan is duidelijk. Ook geven we bij de standaard Toon aan wanneer je deze aanschaft, dat wanneer je zonnepanelen hebt Toon daar niet geschikt voor is. Marco gaat hier intern verder mee. Wat betreft het werken met terugleverstanden zonder dat je inzicht hebt in je productie, is in principe een verbeteridee. Dit hebben we ingediend bij de productmanagers.

Hoi Folkert,

Goed dat je hieraan nog even aandacht schenkt en het samen vat!
Ik hoop dat intern bij Eneco hier toch weer lering uit getrokken wordt met name rond Toon en Zon.
Onvoorstelbaar wat daar qua communicatie fout is gegaan, waar ik zelf ook de dupe van ben.....:@
Reputatie 7
Badge +7
@ Folkert,
ik ben het niet met je stelling eens dat het een verbeteridee is ,
maar een must dit is al 1,5 jaar geleden aangegeven/belooft
dat Toon onze solar power zou gaan weergeven.

maar nee er moest eerst een verdienmodel verzonnen worden.
(had dat toen vermeld dan hadden we kunnen beslissen we nemen wel of geen Toon)
nu geeft het geen waar voor we een abbo hebben moeten afnemen ( Toon )
niet weer wat hij wel kan.
en dat is geen verbeter idee , dat kon 1,5 jaar geleden al
ook op de smartphone.

slechte zaak en dat voor een Energie maatschappij die pretendeert z,n klanten hoog in het vaandel te hebben staan.

P.s.
ik wacht nog steeds op een belooft telefoontje .
Reputatie 7
Badge +6
@jvdl

Vreemd dat je nog niet gebeld bent, ik ga daar maandag weer achteraan voor je. Inzicht in productie kan niet uit alle slimme meters gehaald worden vandaar dat er voor deze toepassing is gekozen. Voor de rest begrijp ik je onvrede en zoals ik al heb aangegeven wordt dit intern verder opgepakt.
Anderhalf jaar werd er negatief verbruik weergegeven op de smartphone app deze waarden waren niet betrouwbaar en zijn daarom ook verwijderd door Quby. Dit hebben we ook aangegeven destijds. Ik weet dat er klanten zijn die aangaven dat het wel betrouwbaar leek, maar ik ga hier uit van wat de software ontwikkelaars ons verteld hebben.
Reputatie 6
Badge +1
Dank voor je reactie folkert"
Reputatie 7
Badge +7
inmiddels nog steeds niet gebeld
:8:@
Hoi Jan,

Ergens heb ik het idee dat Jurgen en jij gemixed worden.
Er was op het forum nog wel eens iemand die daar last van had.............:P
Reputatie 7
Badge +7
😃 ja Ton ik geloof het ook .
maar al met al het een en ander gaat goed mis met/bij Eneco
het Eneco gevoel gaat door deze tekortkomingen snel omlaag
zo niet als het zo doorgaat voorbij.

de energie boeren lopen de deur weer plat. (voorjaar/zomer):)

nog ff wachte Tot mijn contract is afgelopen ( maar dan kan Eneco toch in de tussentijd achter hun oren gaan krabben)
Wat doen we verkeerd en hoe kunnen we dat verbeteren.
dit gaat in iedergeval niet goed.

trusteeee
:D ja Ton ik geloof het ook .
maar al met al het een en ander gaat goed mis met/bij Eneco
het Eneco gevoel gaat door deze tekortkomingen snel omlaag
zo niet als het zo doorgaat voorbij.

de energie boeren lopen de deur weer plat. (voorjaar/zomer):)

nog ff wachte Tot mijn contract is afgelopen ( maar dan kan Eneco toch in de tussentijd achter hun oren gaan krabben)
Wat doen we verkeerd en hoe kunnen we dat verbeteren.
dit gaat in iedergeval niet goed.

trusteeee

Hoi Jan,

Ja dat klopt voor mij ook.
Tsjonge zeg wat ben ik sinds Toon Zon beschikbaar is en de aanpak van Eneco richting haar klanten, die die uitbreiding willen, teleurgesteld!!
Je zou toch verwachten dat je door je inzet op het forum een heel klein streepje voor hebt, maar nee hoor........
Ook voor jou terustttttttte.
Reputatie 7
Badge +7
hoi Ton,
het gaat niet echt lekker daar bij Eneco.
en die hebben er nog wel voor gestudeerd :)
dan kunnen ze nog wel wat van ons leren 😳