Eneco drie jaar geleden opgezegd, kosten voor Toon zijn gewoon afgeschreven | Eneco Community
beantwoord

Eneco drie jaar geleden opgezegd, kosten voor Toon zijn gewoon afgeschreven

• 31 mei 2019
  • 7 reacties
  • 366 Bekeken

Gisteren er achter gekomen dat ik jarenlang kosten heb betaald voor Toon, terwijl ik Eneco opgezegd heb. Vandaag na 40 minuten wachten te horen gekregen dat dit heel vervelend is. Ik kijk niet elke dag op mijn dagafschriften en een bedrag van € 3,50 (2016 en 2017) en € 4,50 (2018 en 2019) valt mij gewoon niet op. Samen maakt het een behoorlijk bedrag € 149,50. Iemand suggesties hoe ik dit kan bespreken zonder een ellenlange klachtprocedure te starten?
icon

Beste antwoord door Brandje 31 mei 2019, 11:13

Volgens mij maak je een denkfout.
Eneco energiecontract en een abonnement voor Toon®️ zijn 2 aparte zaken.
Als je energiecontract beëindigd wordt/is, loopt je abo op Toon®️ gewoon door.
Logisch want Toon®️ en zijn uitbreidingen zijn ook bij een andere energie leverancier gewoon te gebruiken.
Bekijk origineel

7 Reacties

Volgens mij maak je een denkfout.
Eneco energiecontract en een abonnement voor Toon®️ zijn 2 aparte zaken.
Als je energiecontract beëindigd wordt/is, loopt je abo op Toon®️ gewoon door.
Logisch want Toon®️ en zijn uitbreidingen zijn ook bij een andere energie leverancier gewoon te gebruiken.
Dag Brandje,

Ik maak helemaal geen denkfout hoor. Ik weet dat je de Toon natuurlijk kunt blijven gebruiken zonder energiecontract met Eneco. Inmiddels zie ik dat de toon meer mogelijkheden heeft zonder energiecontract van Eneco, maar volgens mij was dat in 2016 niet zo.

Die mogelijkheden waren er in 2016 ook.
Alleen kostte het toen €3,50 en als je een ander energieleverancier had kostte het toen €4,95
Dat laatste bedrag is later ook gewijzigd in €4,50.
Dus als je ooit je energiecontract beëindigde en ook het abo stopte dan zou je pas ten onrechte door betaald hebben.

Maar je kan uiteraard, met een opzeg termijn van 1 maand, je abo ook nu nog alsnog stoppen.
Dag Brandje, waarom krijg ik nu het gevoel dat je een medewerker van Eneco bent? Alles wat je zegt is waar, maar het gaat erop wat logisch is.
Wat is logisch is heb ik reeds aangegeven.

En dat is zeker niet dat als je stopt met een energiecontract bij Eneco, dat dat stoppen ook geldt voor het abo van Toon®️.
Ergo:
1)of het vorenstaande is de case
2)of je hebt daadwerkelijk je abo op Toon®️ apart opgezegd.
Zelf zeg je daar niets over😢

In het laatste geval (punt2) heb je uiteraard recht op teruggave ten onrechte ingehouden abo kosten Toon®️. Lijkt mij logisch.

In het eerste geval (punt1) heb je gewoon “plezier” gehad van je abo en lijkt mij dat nu alsnog opzeggen de enige methode is.
Teruggave vragen lijkt mij dan niet logisch.

Maar wellicht gaat een moderator bekijken of overleggen met backoffice of Eneco “z’n hand over haar hart strijkt”, omdat je “vergeten” was apart je abo op te zeggen.

Dat merk je vanzelf als er een moderator reageert.
Maar in ieder geval vast een prettig weekend!😎😎

Ps
Houdt er wel nog even rekening mee, dat het nu weekend is en er morgen pas een moderator zal kunnen reageren, die vermoedelijk pas maandag daar verder uitsluitsel over kan geven.
Reputatie 5
Badge +3
Ben het volledig met @Brandje eens hoor @Suzanne.L . De twee abonnementen zijn volledig los van elkaar aan te vragen en op te zeggen.
Als jij een energiecontract bij een andere partij hebt aangenomen gaan zij meestal het contract bij Eneco voor jou opzeggen. Maar daarbij mogen ze niet het Toon contract voor jou opzeggen want dat valt niet onder het energiecontract.

Vergelijk het met een abonnement op de onderhoud van je CV ketel. Ook die zou blijven bij Eneco als je die daar had staan. Of een huur van een geiser of wat dan ook.
Toch knap dat je hier na zoveel jaren achterkomt... jij hebt je financiële boekhouding goed voor elkaar.😂👍🏼

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen