Eneco app voor Windows phone | Eneco Community
beantwoord

Eneco app voor Windows phone

• 16 december 2014
  • 54 reacties
  • 2236 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

54 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Ja, die had ik uiteraard al gezien :)

Op het gebied van iPhone mogen we alleen de 16GB bestellen. De Lumia 930 zou sowieso al 32GB hebben. Nu vind ik dat persoonlijk niet zo heel belangrijk.

Werking vind ik wel belangrijk.
Ken je dit bericht al:

http://www.zdnet.be/article/171177/beelden-van-nieuwste-lumia-telefoons-gelekt/
Ik bedoel inderdaad de huidige iPhone 6. Het is een toestel van het werk, dus de keuze is beperkt.

Dat vermoedde ik al!
Dan simpel weg de iPhone 6 kiezen; ik hoop dat je wel een beetje behoorlijke opslag krijgt.
Ik gebruik 'm tevens voor opslag van mijn favorieten en dat zijn er nu zo'n 3000 mp3's ; dan is 32 Gig krap aan.

Verder is de iPhone prima te gebruiken met alles wat met Windows heeft te maken, dus een beletsel op dat gebied is er totaal niet!
Reputatie 3
Badge +2
Ik bedoel inderdaad de huidige iPhone 6. Het is een toestel van het werk, dus de keuze is beperkt.
Installeren kan maar de web-base uitvoering gaat ook prima!

Als het straks 27 september 2015 is dan zou ik het wel weten.
Of je bedoelt de oude IPhone 6

Mijn keuze is al gemaakt; het wordt de 6S plus 64 of 128
Reputatie 3
Badge +2
Ik ga eerst maar eens afwachten hoe het op de Toon zelf werkt. Morgen wordt deze geïnstalleerd en ik kijk er erg naar uit!

Reden om wel ook weer even te kijken naar de apps is dat ik een nieuwe telefoon mag uitzoeken en ik nog steeds twijfel tussen een iPhone 6 en een Lumia 930
Met hun tijd mee gaan doen ze echt wel.
Maar realiteit speelt een grotere rol en dan kijkt En naar de grootste doelgroepen Android en IOS.
Het is gewoon niet anders.

Wie weet neemt het Windows gebruik op smartphones en tablets in de toekomst toch toe.
En wie weet wat Eneco dan beslist; voorlopig is dat dus koffiedik kijken.

Ik houd het maar bij m'n iPhone en iPad; bevalt prima en een grote keus in the store voor App's.
Gelukkig hebben we allemaal een keus; het zou saai worden, als dat niet zo zou zijn.

Die doelgroep is inderdaad groter. Jammer, want Windows werkt zo mooi :)

Het mooie aan Windows is ook, dat het niet beperkt is tot de tablets. En ja, ik draai met veel plezier Windows apps op laptop en desktop :)

Dat die keuze er is is zeker goed. Wel denk ik dat het belang van de aantallen apps vaak grof overschat wordt. Waarom zou je bijvoorbeeld in vredesnaam een nu.nl app willen als je ook gewoon naar nu.nl kunt gaan?

Als hulpje voor mensen die nog zoekende zijn:
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/thermostaat-toon/9nblggh0k35d
En verder is er als het goed is een mooie web portal waar ik hetzelfde kan als met de app.

Dat je naar een App Nu.nl zou willen gaan lijkt mij logisch omdat de indeling/aanpassing scherm/enz dan beter op je mobiele apparaat past!

Dat alternatief (een schil als het ware) van je link is al eerder aan de orde geweest en als het goed is bekend bij de Windows gebruikers!

Maar deze gebruikers weten vaak ook dat er een simpele web-base versie is, waar je dus geen App voor nodig hebt...........

https://toonopafstand.eneco.nl/index_pc.html
Reputatie 3
Badge +2
Met hun tijd mee gaan doen ze echt wel.
Maar realiteit speelt een grotere rol en dan kijkt En naar de grootste doelgroepen Android en IOS.

Wie weet neemt het Windows gebruik op smartphones en tablets in de toekomst toch toe.

Ik houd het maar bij m'n iPhone en iPad; bevalt prima en een grote keus in the store voor App's.
Gelukkig hebben we allemaal een keus; het zou saai worden, als dat niet zo zou zijn.

Die doelgroep is inderdaad groter. Jammer, want Windows werkt zo mooi :)

Het mooie aan Windows is ook, dat het niet beperkt is tot de tablets. En ja, ik draai met veel plezier Windows apps op laptop en desktop :)

Dat die keuze er is is zeker goed. Wel denk ik dat het belang van de aantallen apps vaak grof overschat wordt. Waarom zou je bijvoorbeeld in vredesnaam een nu.nl app willen als je ook gewoon naar nu.nl kunt gaan?

Als hulpje voor mensen die nog zoekende zijn:
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/thermostaat-toon/9nblggh0k35d
En verder is er als het goed is een mooie web portal waar ik hetzelfde kan als met de app.
Met hun tijd mee gaan doen IT'ers echt wel. Toon in z'n huidige vorm en wat er nog aan komt is daar het voorbeeld van...............:P (zie www.quby.nl)

Overigens wordt de bouw van App's simpel weg door Eneco (voor zo ver ik weet) uitbesteed. (Bv www.afrogleap.com)

Maar realiteit speelt een grotere rol en dan kijkt Eneco naar de grootste doelgroepen Android en IOS.

Natuurlijk is je opsomming leuk, maar men kiest niet voor Windows, dus is uiteraard de koppeling straks met API een geweldige mogelijkheid om het e.e.a. te realiseren.

Kijk maar eens met het zoekwoord "hackathon" op het forum.
Reputatie 3
Badge +2
En dan krijg je de vraag Wat wilt u nog meer zien op de vernieuwde Toon-app voor uw smartphone? Er is voor Windows phones niet eens een Toon-app. Jullie lopen achter de feiten aan, zeker gezien de komst van Windows 10, een beetje vooruitsrevend bedrijf had daar al lang op ingespeeld namelijk

Ik snap niet wat dat met Windows 10 heeft te maken.
Nog steeds is Androit en IOS de grootste doelgroep inzake smartphones, dus dat Eneco voor een kleinere doelgroep het App's gebeuren nog wat uitstelt vind ik best wel logisch.
Ook Eneco moet keuzes maken.

Wat dat met Windows 10 te maken heeft is heel simpel: Windows 10 is inmiddels wereldwijd op 75 miljoen apparaten geïnstalleerd! Dat lijkt me een behoorlijke gebruikersgroep.
Bovendien worden de apps voor Windows 10 universal apps. Dat betekent dat ontwikkelaars met groot gemak één app kunnen maken die met minimale aanpassingen ook draait op Windows 10 Mobile (smartphone), Xbox One, Hololens, Raspberry Pi2 (de internet of things versie van Windows 10) enz.
Tenslotte wordt het voor Windows 10 reuze gemakkelijk gemaakt een iOS of Android app om te zetten naar een Windows 10 app.

Tot zover mijn eerste bijdrage op het forum :)

De opsomming die jij doet is leuk voor diegenen, die straks als API vrijkomt aan de slag kunnen/gaan.

Windows10 is volgens www.nu.nl (http://www.nu.nl/gadgets/4113461/windows-10-geinstalleerd-75-miljoen-apparaten.html) inderdaad wereldwijd 75 miljoen keer geïnstalleerd, maar Toon werkt uiteraard niet wereldwijd; uiteindelijk gaat het om het aantal wat in Nederland Win op z'n mobiel cq tablet gebruikt.
P.s heb je het aantal 90.000 gelezen??

Ik ken de getallen wereldwijd voor Androit en Ios niet, maar neem van mij maar aan dat dat beduidend hoger zal zijn; dus is de doelgroep Androit en IOS dan ook in Nederland veel groter in Nederland.

Dus dat Eneco zich op deze laatste 2 doelgroepen richt vind ik wel logisch.......

Dit bericht uit 2014 is ook duidelijk:

http://www.emerce.nl/nieuws/nederland-geen-windows-phone-land

Voor alle duidelijkheid ik heb niets tegen Windows, want op m'n laptop en desktop draait (uiteraard) Win 10 tot volle tevredenheid.
Ik probeer alleen de realiteit te schetsen.

Waarom is de opsomming die ik noem enkel leuk voor wanneer de API vrijkomt? Die is toch ook juist hartstikke interessant voor de ontwikkelaars bij Eneco?
Helaas leert de ervaring, dat het vaak de managers zijn die bepalen of een app wel of niet gemaakt wordt.

Inderdaad er zijn meer mensen die iOS en Android draaien, maar met de komst van universal apps lijkt mij het totaal aantal gebruikers dat je kunt bereiken met één universal Windows app enorm gegroeid en nog dagelijks enorm toe te nemen.

Ik ben al jaren Windows en Windows Phone gebruiker en op een gegeven moment word je een beetje flauw van dat aloude:"Er zijn te weinig gebruikers voor Windows Mobile". En ja, ze noemen het dan nog steeds Windows Mobile.

Waarom noem je het trouwens Androit?

Ter verduidelijking: ik begrijp echt wel dat bedrijven niet stonden te springen om apps voor Windows Phone 7/8 te maken en weer apps voor Windows 8 te maken. Maar ik zie ook wel degelijk dat er met de komst van Windows 10 het één en ander verandert en van IT'ers mag je best verwachten dat ze met hun tijd meegaan en voorop lopen. Niet dat ze ergens achteraan sukkelen.
En dan krijg je de vraag Wat wilt u nog meer zien op de vernieuwde Toon-app voor uw smartphone? Er is voor Windows phones niet eens een Toon-app. Jullie lopen achter de feiten aan, zeker gezien de komst van Windows 10, een beetje vooruitsrevend bedrijf had daar al lang op ingespeeld namelijk

Nog steeds is Androit en IOS de grootste doelgroep inzake smartphones, dus dat Eneco voor een kleinere doelgroep het App's gebeuren nog wat uitstelt vind ik best wel logisch.

Wat dat met Windows 10 te maken heeft is heel simpel: Windows 10 is inmiddels wereldwijd op 75 miljoen apparaten geïnstalleerd! Dat lijkt me een behoorlijke gebruikersgroep.
Bovendien worden de apps voor Windows 10 universal apps. Dat betekent dat ontwikkelaars met groot gemak één app kunnen maken die met minimale aanpassingen ook draait op Windows 10 Mobile (smartphone), Xbox One, Hololens, Raspberry Pi2 (de internet of things versie van Windows 10) enz.
Tenslotte wordt het voor Windows 10 reuze gemakkelijk gemaakt een iOS of Android app om te zetten naar een Windows 10 app.

Tot zover mijn eerste bijdrage op het forum :)

De opsomming die jij doet is leuk voor diegenen, die straks als API vrijkomt aan de slag kunnen/gaan.

Windows10 is volgens www.nu.nl (http://www.nu.nl/gadgets/4113461/windows-10-geinstalleerd-75-miljoen-apparaten.html) inderdaad wereldwijd 75 miljoen keer geïnstalleerd, maar Toon werkt uiteraard niet wereldwijd; uiteindelijk gaat het om het aantal wat in Nederland Win op z'n mobiel cq tablet gebruikt.
P.s heb je het aantal 90.000 gelezen??

Ik ken de getallen wereldwijd voor Androit en Ios niet, maar neem van mij maar aan dat dat beduidend hoger zal zijn; dus is de doelgroep Androit en IOS dan ook in Nederland veel groter in Nederland.

Dus dat Eneco zich op deze laatste 2 doelgroepen richt vind ik wel logisch.......

Dit bericht uit 2014 is ook duidelijk:

http://www.emerce.nl/nieuws/nederland-geen-windows-phone-land

Voor alle duidelijkheid ik heb niets tegen Windows, want op m'n laptop en desktop draait (uiteraard) Win 10 tot volle tevredenheid.
Ik probeer alleen de realiteit te schetsen.
Reputatie 3
Badge +2

Tot zover mijn eerste bijdrage op het forum 🙂
Ook ik zie graag een Windows 10 universal app verschijnen ... Hier een paar telefoons en tablets ..

Is de BridgeTool dan niets voor je zoals hierboven vermeldt? :?

Die bridge tool is voornamelijk voor developers . Het idee erachter is dat de appmakers niet een compleet nieuwe app hoeft te bouwen maar alleen even door de tool hoeft te gooien . En dan kunnen er nog kleine aanpassingen gedaan worden . Het zou een hoop tijd moeten schelen en dus interessanter moeten worden voor de developers om apps voor het windows platform te maken .

Een groot voorbeeld is candycrush voor WP die is ook door die tool omgezet is ..

Dus zoals gezegd, houdt de vrijgave van API in de gaten en wie weet wat er dan wel niet allemaal voor Het Win-platform mogelijk is.
Badge +5
@picardo, bedankt voor je reactie. Helaas toch niet zo geschikt dan, erg jammer.
Reputatie 6
Badge +7
Ook ik zie graag een Windows 10 universal app verschijnen ... Hier een paar telefoons en tablets ..

Die bridge tool is voornamelijk voor developers . Het idee erachter is dat de appmakers niet een compleet nieuwe app hoeft te bouwen maar alleen even door de tool hoeft te gooien . En dan kunnen er nog kleine aanpassingen gedaan worden . Het zou een hoop tijd moeten schelen en dus interessanter moeten worden voor de developers om apps voor het windows platform te maken .

Een groot voorbeeld is candycrush voor WP die is ook door die tool omgezet is ..

Als er voorlopig geen Win 8 plannen bij Eneco zijn, dan geldt dat natuurlijk zeker voor de Win X.
De doelgroep is simpelweg te klein en Eneco kiest voorlopig voor de grootste spelers op dit gebied.

Of wachten tot vermoedelijk in de herfst als Eneco de API vrijgeeft enber ongetwijfeld bouwers zijn die in dit gat 'springen'
Badge +5

Komt de eneco app ook nog beschikbaar voor de windows phone en tablet?

Bij Eneco zijn geen plannen om dat te doen.
Gebruik de zoek functie maar en je kan lezen dat meer Win Mob gebruikers dat reeds eerder gevraagd hebben.
De doelgroep is te klein; Androit en Ios zijn nu eenmaal de grote spelers op dit gebied.
Dus richt Eneco zich voorlopig op die doelgroep.
Reputatie 6
Badge +7
Badge +5
Windows Bridge Tool, is dat wat voor de Windows Smartphone leden?
Kijk eens hier: http://www.iculture.nl/microsoft-bridge-tool-omzetten-ios-apps-naar-windows-10/

Microsoft heeft de Bridge-tool uitgebracht. Met deze tool kun je bestaande iPhone- en iPad-apps omzetten naar Windows 10. Dat moet ervoor zorgen dat het aanbod van interessante apps voor Windows 10 flink gaat toenemen. Microsoft kondigde Windows Bridge afgelopen april aan, tijdens de Microsoft BUILD-conferentie voor ontwikkelaars. De tool had toen nog de codenaam ‘Project Islandwood’. De versie die vandaag is verschenen, is een vroege previewversie, dus je moet er rekening mee houden dat sommige functies nog niet goed werken.

windows-10-laptop

Er zijn ook functies die al door Microsoft waren gedemonstreerd, maar die in deze eerste versie nog helemaal niet aanwezig zijn. De definitieve versie wordt komend najaar verwacht.

Met Microsoft Bridge kun je je bestaande code van iOS-apps meteen gebruiken om een Windows-app te maken. Het betekent overigens niet dat native iOS-apps zoals je die nu in de App Store vindt al meteen op Windows-machines kunnen draaien. Het is eerst nodig om bestaande iOS-code nodig te compileren tot een Windows-app.

De software zal als open source-project beschikbaar komen. Het mooie is dat je meteen apps voor Windows 8.1 en Windows 10 kunt maken, gericht op computers met x86- en x64-processorarchitectuur. Later volgt ook ondersteuning voor ARM-processoren, zodat de ontwikkelaars mobiele apps kunnen maken. De Bridge-tool verschijnt een week nadat Windows 10 uit kwam. Hou je niet van experimenten, dan kun je ook wachten tot de update van Visual Studio 2015 uitkomt, want daar zitten alle Bridge-functies straks standaard in.
er is trouwens wel een app voor de windows phone, te vinden in de store Thermostaat Toon.
doet het gewoon goed, gemaakt door Peter de Jong, misschien kan Enenco eens gaan praten met deze persoon om de app erkend te krijgen 🙂
ik vind het ook zeker niet meer van deze tijd, windows is aardig in opmars, en als bedrijf moet je daar zeker inspringen. of je nu een app maakt voor 2 of 3 os'en dat moet voor een beetje programmeur toch niet zo heel moeilijk zijn.

Reputatie 4
Badge +4
@R van der Heeft,

Ik kan me voorstellen dat je het vreemd vind dat dit aan je gevraagd werd, omdat je geen gebruik maakt van de Toon app. Kan je me vertellen waar je deze vraag kreeg?
Op dit moment zijn er geen plannen om de app geschikt te maken voor Windows Phone. Misschien dat dit in de toekomst anders is.