Eenvoudige gebruikers handleiding TOON voor derden | Eneco Community
beantwoord

Eenvoudige gebruikers handleiding TOON voor derden

• 23 november 2017
  • 2 reacties
  • 407 Bekeken

Ik zoek een eenvoudige gebruikers handleiding van TOON, in de vorm van 1 A4, om bij de TOON op de muur te bevestigen.

Achtergrond van de vraag:
Ik heb 2 TOON thermostaten geïnstalleerd. Een bij mij thuis. Een tweede in mijn vakantie woning. Deze vakantie woning wordt regelmatig verhuurd. Er komen dus gebruikers in de vakantie woning die niets van de TOON thermostaat weten en ook eigenlijk niets willen weten.
De huurders willen wel de thermostaat bedienen, temperatuur warmer en kouder zetten.
Van temperatuur programmering weten ze niets af, evenmin van instellingen. Voor huurders is de thermostaat iets heel erg ingewikkelds.

Ik heb de thermostaat pas een aantal maanden geïnstalleerd in mijn vakantie woning en kan keurig zien wat er qua stroom en gas gebeurt.
Ingrijpen, regelen op afstand, bij een huurder kan niet wegens privacy.

Wat ik zie is dat de programmering wordt uit gezet. Dus staat de thermostaat of 19 graden, dag en nacht. Dus staat de CV te branden om 04:00 's nachts om 19 graden te halen en dus hoopjes (m3) gas te verstoken op een moment dat niemand daag behoefte aan heeft.

Ik heb dus de volgende vragen:

1) Waar haal ik een eenvoudige gebruiksaanwijzing vandaan in A4 vorm, te plastificeren en achter de TOON op de muur te bevestigen.

2) Is het mogelijk de bediening van TOON te beperken tot alleen de temperatuur hoger (of lager) te zetten. De duur van de tijdelijke instelling is dan tot de volgende ingestelde temperatuur wijziging.

Ik heb wel het idee om zo'n A4 bediening pagina te maken bestaande uit een
-- foto kopie van de TOON
-- korte uitleg van de verschillende functies van TOON
-- de standaard geprogrammeerde temperatuur instellingen
-- de door verhuurder mogelijke aan te brengen wijzigingen in de instellingen

Is er ergens iets of heeft er iemand een korte beschrijving al eens gemaakt.

Graag suggesties
icon

Beste antwoord door Brandje 24 november 2017, 09:06

2) Is het mogelijk de bediening van TOON te beperken tot alleen de temperatuur hoger (of lager) te zetten. De duur van de tijdelijke instelling is dan tot de volgende ingestelde temperatuur wijziging.

Toon heeft in zich geen mogelijkheden om beperkingen aan te brengen.
Daar is hij totaal niet voor geschikt.
Bekijk origineel

2 Reacties

Badge +2
Ik zoek een eenvoudige gebruikers handleiding van TOON, in de vorm van 1 A4, om bij de TOON op de muur te bevestigen.

Achtergrond van de vraag:
Ik heb 2 TOON thermostaten geïnstalleerd. Een bij mij thuis. Een tweede in mijn vakantie woning. Deze vakantie woning wordt regelmatig verhuurd. Er komen dus gebruikers in de vakantie woning die niets van de TOON thermostaat weten en ook eigenlijk niets willen weten.
De huurders willen wel de thermostaat bedienen, temperatuur warmer en kouder zetten.
Van temperatuur programmering weten ze niets af, evenmin van instellingen. Voor huurders is de thermostaat iets heel erg ingewikkelds.

Ik heb de thermostaat pas een aantal maanden geïnstalleerd in mijn vakantie woning en kan keurig zien wat er qua stroom en gas gebeurt.
Ingrijpen, regelen op afstand, bij een huurder kan niet wegens privacy.

Wat ik zie is dat de programmering wordt uit gezet. Dus staat de thermostaat of 19 graden, dag en nacht. Dus staat de CV te branden om 04:00 's nachts om 19 graden te halen en dus hoopjes (m3) gas te verstoken op een moment dat niemand daag behoefte aan heeft.

Ik heb dus de volgende vragen:

1) Waar haal ik een eenvoudige gebruiksaanwijzing vandaan in A4 vorm, te plastificeren en achter de TOON op de muur te bevestigen.

Ik heb wel het idee om zo'n A4 bediening pagina te maken bestaande uit een
-- foto kopie van de TOON
-- korte uitleg van de verschillende functies van TOON
-- de standaard geprogrammeerde temperatuur instellingen
-- de door verhuurder mogelijke aan te brengen wijzigingen in de instellingen

Is er ergens iets of heeft er iemand een korte beschrijving al eens gemaakt.

Graag suggesties

https://www.toon.nl/media/1232/snel-van-start-flyer-toon.pdf

Misschien kan je hier iets uithalen?
Knippen / plakken.

Toon heeft in zich geen mogelijkheden om beperkingen aan te brengen.
Daar is hij totaal niet voor geschikt.

Reageer