Duimpje verdwenen na update | Eneco Community

Duimpje verdwenen na update

• Komt hier vaker (level 8)
  • 38 reacties
Ik kreeg voor de update netjes een duimpje in beeld (wel pas na een reset na het bericht dat het geactiveerd was)
nu na de update is het duimpje weer weg. Er staat weer in beeld dat ik 2 maanden moet wachten. 
Reset via knop onder Toon helpt niet, ook via stroomloos maken van de keteladapter geen duimpje.

Moet ik nu na elke update weer 2 maanden wachten? (Ik heb geen slimme meter)

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ben je ook alle data kwijt? Ik was deze kwijt. Toen ik hem nogmaals resette was alle data weer terug en zelfs berichten over veranderde gasprijzen en dergelijke.
Data lijkt voor rest nog wel aanwezig. Ingeschat verbruik in de maandgrafieken ook.
alleen duimpje is weg
Reputatie 3
Badge
Vind jij het niet raar dat iedereen op dit forum zo zijn eigen specifieke probleem heeft? Jij mist duimje maar heb je data. de ander verlies data. ik krijg hem na een 2e reset wel weer terug terwijl ik ze na 1x resetten wel kwijt was.
Bij een beta test (zoals ik vaker doe) komt dat vaker voor.
als bepaalde data echt in service center staat (wat niet zou mogen volgens eerdere berichten) kan een verbindingsprobleem mogelijk een soort van tijdelijk verles opleveren bij een reset. Mss komt mijn duimpje terug als service center weer werkt en kan hij nu bij een reset de data daarvoor niet oppikken.
Duimpje, wat duimpje, ik heb nog nooit een duimpje gezien. :mad:
Reputatie 2
Badge +1
@Pkaak

Dat je het duimpje niet meer ziet heeft niks te maken met de software update maar met je jaarnota die we op hebben gemaakt. Op de jaarnota is je verbruik van de afgelopen verbruiksperiode afgerekend en nu begin je een nieuw verbruiksjaar. Ook wordt je ingeschatte verbruik opnieuw vastgesteld. Om een advies te kunnen geven hebben we een nieuw verbruik van ten minste twee maanden nodig.
Vreemd. Betekent dit dat als de jaarrekening is opgemaakt in Toon alle voorgaande gebruiksgegevens worden gewist en de verbruikgegevens helemaal opnieuw moeten worden opgebouwd.
Daar ben ik niet blij mee. Het advies en het duimpje kunnen me gestolen worden, maar mijn verbruiksgegevens daar hecht ik aan.
Dat is voor mij het materiaal waarmee ik mijn verbruik kan monitoren.
Ik denk dat het tijd wordt dat jullie de echte werking van Toon eens goed en duidelijk gaan uitleggen met daarbij wat er voor iedereen wel of niet kan.
Vergeet daarbij ook het resetten niet. Ook daar bestaat veel onduidelijkheid over in relatie tot wat er met de gegevens gebeurt.
Reputatie 2
Badge +1
@Toon Econoom

Het verbruik dat Eneco verwacht dat je komend jaar gaat verbruiken wordt opnieuw ingeschat. Je suggereert dat de verbruiksgegevens die je hebt opgebouwd worden gewist, maar dat is niet het geval.

Toon maakt een vergelijking van je verbruik tot aan de jaarnota. Aangezien de jaarnota net is verschenen wordt het verbruik dus vergeleken tot aan de nieuwe jaarnota van volgend jaar. Om een reëel advies te geven is er een verbruik nodig van twee maanden.
Joep wrote:

@Toon Econoom

Toon maakt een vergelijking van je verbruik tot aan de jaarnota. Aangezien de jaarnota net is verschenen wordt het verbruik dus vergeleken tot aan de nieuwe jaarnota van volgend jaar. Om een reëel advies te geven is er een verbruik nodig van twee maanden.

Toon kan toch gewoon de afgelopen 2 maanden pakken voor het geven van advies. Die data is er al en veranderd toch niet. Ookal hoort dat verbruik tot de jaarrekening van 2012, dan kunnen die maanden gewoon gebruikt worden voor een berekening lijkt me? De belastingdienst doet niets anders. Die pakt gewoon de gegevens van vorig jaar voor het geven van een advies van de nieuwe periode en wachten ook niet eerst 2 loonstrookjes af.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen