Doe mee aan het Warme Truiendag Experiment en win een Slimme Stekker! | Eneco Community

Doe mee aan het Warme Truiendag Experiment en win een Slimme Stekker!

Reputatie 4
Badge
  • Community manager Toon (tijdelijk)
  • 137 reacties
Vrijdag 6 februari is het Warme Truiendag! Dit houdt in dat je de verwarming een paar graadjes lager kunt zetten. Je hebt tenslotte een warme trui aan 😉

Wij zijn benieuwd of we het effect van Warme Truiendag kunnen zien. Daarom willen we graag een experimentje met jullie doen. Zaterdag 7 februari kunnen alle Toon-gebruikers zien of zij morgen een dipje in het verbruik hebben.

Wie doet er mee?
Onder alle deelnemers die een verbruiksdipje kunnen laten zien, verloten we één Slimme Stekker! Misschien ben jíj dus wel de gelukkige! 🙂

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

56 Reacties

Hoi Marco,

Nou dat is niet tegen doveman's-oren gezegd!
Ik doe uiteraard mee en zet mij maar op de lijst!
Badge
Leuk deze actie zeg!
Ik doe zekers mee, en heb m'n fleece trui al klaar liggen.
Ik doe mee 🆒
Even dit topic naar voren gehaald.

Wie doet er ook mee???

Kom op meld aan.
Badge
Zijn wij nou de enigste twee Brandje? 😛
Het lijkt er inderdaad op dat we de enige zijn.
Dat wordt wel saai hoor.
Onbegrijpelijk dat er dus kennelijk niemand verder mee wil doen.
Reputatie 7
Badge +7
wij doen mee
goed dat je het naar voren hebt gehaald Ton 🙂
Badge
Leuk ik doe ook mee.
wij doen mee
goed dat je het naar voren hebt gehaald Ton :)

Dat was ook de bedoeling Jan.
Ik dacht jij doet vast mee!
Reputatie 7
Badge +7
ik hoop dat de zon goed z,n best doet Ton,
dan geen trui nodig
dan geen trui nodig

Dat hoop ik ook; de extra trui voor morgen ligt al klaar!
Reputatie 4
Badge
Hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie enthousiast zijn! Hebben jullie allemaal een warme trui aangedaan vanmorgen?

Er kunnen natuurlijk nog veel meer mensen meedoen. We zijn erg benieuwd naar de foto's morgen.
Hier doe ik uiteraard graag aan mee

Gr
Mark
Badge
Ik zie het nu pas, maar de zon schijnt en dan hoeft de kachel niet aan, dus wie weet lukt het toch nog om een dipje te krijgen in het gasverbruik. Moet het met Toon, of kan het ook via enelogic? Hiermee zie je ook het verbruik per dag.
Reputatie 4
Badge
Hoe jullie meedoen, dat maakt vandaag niet uit! Binnen deze actie gaat het er wat mij betreft om dat we de thermostaat -welke dan ook- met z'n alleen een tikkie lager zetten. Mooie gedachte toch? Ik werk thuis vandaag, heb mijn warme trui al aan en... mijn Toon staat ook al een graadje lager. Kortom; ik daag jullie uit! 😛
Hoe jullie meedoen, dat maakt vandaag niet uit! Binnen deze actie gaat het er wat mij betreft om dat we de thermostaat -welke dan ook- met z'n alleen een tikkie lager zetten. Mooie gedachte toch? Ik werk thuis vandaag, heb mijn warme trui al aan en... mijn Toon staat ook al een graadje lager. Kortom; ik daag jullie uit! :P

Hoi Marco,

Nou hier staat de thermostaat 1,5 graadje lager. Leuke actie hoor!
Samen op de bank aan de koffie en onze dikke truien aan.

Nu hebben we het geluk dat de zon volop naar binnen schijnt!
Levert nu ook nog even 881 Watt op.
Badge
Hier staat de thermostaat ook 1,5 graad lager 🙂.
Ben gewoon druk bezig in huis, dan krijg je het ook warm 😛
Hier staat de thermostaat ook 1,5 graad lager 🙂.
Ben gewoon druk bezig in huis, dan krijg je het ook warm :P

Heel goed, wij zijn net even buiten geweest voor boodschappen; hoewel het zonnetje uitbundig schijnt; is het steenkoud door de wind!
Heerlijk voor de panelen; we zitten op 1193 Watt.

Gas staat pas op 1,2 m³; dus gaat goed hier in het zonnetje achter het glas.
dan geen trui nodig

Hoi Jan,

Had jij het niet over het bereiken van 1 kWh?
Je zit nu aan de 0,89 kWh, vermoedelijk haal je het net niet hè?

Bij ons schijnt de zon nog even in de kamer, maar de truien hebben we beide aan hoor.
En de CV is inmiddels ook weer aangeslagen.
Ik zit nu aan de 1,5 m³

Gr
Mark

😠 door dat de temp. Bug weer roet in het eten gooit kan ik mijn doel hierin niet waarmaken meer.

Gr
Mark

😠 door dat de temp. Bug weer roet in het eten gooit kan ik mijn doel hierin niet waarmaken meer.

Ja ik zag je fotootje op het andere topic!
Maar over de dag gezien wordt er gekeken of je een dipje hebt in het verbruik, dus ..........
Ik denk dat je nog steeds een kans maakt.
Misschien wel je comfort stand iets verlagen???

En uiteraard wat kaarsjes branden; geeft warmte EN gezelligheid!
Badge
Inderdaad het gaat niet om het laagste verbruik, maar of je een dip in het verbruik heb.
Nou de vrijdag is bijna om.
Het was een leuk experiment; eigenlijk best goed te doen.
Toch grappig om te zien, dat je met 2 graden verlaging bijna 50% besparing (t.o.v. afgelopen maandag; dinsdag en woensdag) en t.o.v. donderdag zelfs nog hoger dan 50% besparing op het gas kan genereren.

In onze situatie hebben we dus niet een dipje laten zijn, maar zeg maar gerust een DIP!!

Ben nieuwsgierig naar de verdere berichten van Marco!
Badge +5
Dit topic heb ik dus gemist, was een dagje weg en daarbij mijn vrouw en de kleinkinderen in de kou zetten was geen optie. Volgende keer beter en iets eerder bekendmaken is wel handiger.:@
Reputatie 7
Badge +7
hier een dipje van 1,5 m3 gas minder met 0,5 graden temperatuur verlaging
maar qua comfort was die 0,5 graden verlaging niet lekker .
wel vanmiddag de zon in de kamer ,maar harde wind uut noord/oosten
leuk experiment:)
maar het een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van warmwater verbruik keuken
en in de badkamer :8

klopt Ton
niet gehaald:(
910 watt is het geworden.
maar m,n slimmemeterportaal werkt :)
na m,n mail:)
Reputatie 3
Badge
hier gister ook aan mee gedaan maar heb dit topic ook niet gezien.

hebben niet minder gas (1.85m3) en stroom (5.69KWH) verbruikt dan andere dagen maar aangezien we toch al elke dag een warme trui aan doen besparen we elke dag wel iets.

dat lijkt mij veel belangrijker dan 1 dag een warme trui aan!!!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen