Display Toon | Eneco Community
vraag

Display Toon

• 26 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 374 Bekeken

Badge
Het display van Toon geeft toegang tot meerdere informatiebronnen die een relatie hebben met energielevering dan wel energiebesparing. Ik heb Toon op een zodanige plaats aan de wand hangen dat ik deze vanuit mijn zithoek kan aflezen. Gelijk andere informatiebronnen die voorzien zijn van een display zoals een klok een televisie of een radio. Toon kent slechts vier tijdsperioden -weg-thuis-comfort-slapen. "Toontechnisch" ben ik evenwel nooit -weg- en uit een oogpunt van energiebesparing zet ik een uur voor het daadwerkelijk te slapen gaan Toon op -slapen-. Wat schetst nu mijn verbazing als ik constateer dat in die perioden -weg- en -slapen- het display op zwart gaat. In die periode ben ik afgesloten van de informatiebronnen als in de aanhef weergegeven. Natuurlijk kan ik er toe lopen en het display beroeren maar dat is nu net niet uw bedoeling geweest bij het ontwerp van het formaat van Toon. Makkelijk afleesbaar vanaf een afstand. In de reclame uitingen prijst u Toon ook aan met een verlicht display en niet met een zwart scherm. Logisch zou je dus denken. Dus ik vraag mij werkelijk af waarom u in die perioden het display op zwart zet. Ik kan mij nog voorstellen dat u dat al optie aanbiedt maar ik wil wel de baas blijven over mijn Toon. Energiebesparing kan niet het doel daarvan zijn. Om mijn eigen energie te sparen kan ik nu slechts beschikken over twee perioden. Immers in die perioden is de informatie zichtbaar die mij in staat stellen verantwoord om te gaan met die energie. Informatieverstrekking is de hoofdfunctie van Toon. Een auto die stil staat verbruikt geen energie; maar het kunnen voorzien in de mobiliteitsbehoefte van de mens maakt dat het vermogen om te kunnen bewegen de hoofdfunctie is van de auto. Dus meneer Eneco geef ons het display terug.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Nou het is simpel hoor!
Vroeger als de stand Slapen actief werd dan pas no 60 minuten geen het beeld op zwart.
Bij Weg gaat het scherm uiteraard terecht meteen op zwart.
Bij de nieuwe versie wijziging 3.0 is dit (het meteen op zwart gaan bij Slapen) er in gekomen en er is dus al diverse keren over gemopperd.
Dat had je gevonden als je de zoek functie zou gebruiken.

Eneco heeft aangegeven dat bij een volgende release deze instelling weer terug komt.
Reputatie 1
Badge +4
Wie kan mij helpen meer wegwijs te maken dat Toon ook tapwater van de c.v. kan lezen of kan corrigeren. Ik lees wel over kraantjes, enzovoorts. Begrijp er niet van. Ook zou ik alle topics door kunnen lezen om maar iets over dat onderwerp te kunnen vinden. Een dagtaak. Alvast bedankt voor uw helpende hand.
Badge
Even in reactie op Brandje. In de situatie dat de gezinssamenstelling een zodanige is dat er altijd wel iemand is dan wel dat iemand aan huis gebonden is dan wordt de periode -weg- benut als een operationele periode om de temperatuur aan te passen aan dat actieve dagdeel; de periodeaanduiding -thuis- benut ik voor een hogere temperatuur dan -weg- . Dus zo logisch is het op zwart zetten van het display bij -weg- niet. Dat zou alleen vanzelfsprekend zijn indien er meer dan vier tijdsperioden in een dag worden gezet. En als je een beetje zorgvuldig had gelezen zie in mijn vraag dat ik "Toontechnisch" nooit weg ben. Simpel.
Jij 'misbruikt' net als ik ook de instelling Weg.
Die is daar uiteraard niet voor bedoeld; dus dat hij meteen op zwart gaan zal ook niet gewijzigd worden.
De meeste Toon eigenaren zullen Weg gebruiken waarvoor die instelling is bedoeld.
Dus meteen op zwart is logisch.

Al 2 jaren probeer ik Eneco/Quby te bewegen de standen Thuis en Comfort uit te breiden, zoals Chronotherm dat had.
Dus Thuis1 en Thuis2 en Comfort1 en Comfort2, helaas is dan 2 jaar geleden al afgewezen omdat het voor gebruikers te moeilijk zou zijn.

Je laatste opmerking vind ik een vreemde en daar reageer ik maar niet op!
Badge
Brandje; met deze reactie kan ik wat. Inhoudelijk correct en recht doend aan mijn intentie.Het devies is dus Eneco te blijven bestoken met deze oproep om uitbreiding van de tijdsperioden. Jij verwees in jouw eerste reactie naar de zoekfunctie en dat ik daaruit simpel het antwoord kon vinden op mijn oproep. Uiteraard had ik dat al gedaan. Anders had ik geen forum discussie gestart.
Dan had je wellicht niet goed gezocht, vandaar mijn verwijzing, want het is meermalen aan bod geweest.

Dat je een discussie start daar kan ik uiteraard niet aan afleiden dat je dat wel had gedaan.
Tip noem dus dat je gericht gezocht hebt, maakt een discussie makkelijker.
Dat zag je gebeuren dat ik dus meteen ook info ging geven over het op zwart gaan, wat dan gelukkig bij Slapen gewijzigd gaat worden.

Dus raad ik je ook aan bij wensen en ideeen je wens nog een keer te plaatsen, want daar hoort het uiteindelijk!
Hoe meer er om vragen, hoe meer kans.

Ik geef het helaas weinig kans maar niet geschoten is ook mis; ik zet o.a. ook in op een bouwer die Api tzt gaat gebruiken en simpel weg een App hiervoor schrijft.