Demonteren Toon | Eneco Community
vraag

Demonteren Toon

Goedemiddag!

Wij gaan volgende week verhuizen en willen uiteraard de Toon meeverhuizen! Echter is de Toon geïnstalleerd door een monteur en heb ik geen idee hoe ik hem moet demonteren. Van de muur halen lijkt me geen probleem, maar ik weet niet hoe het zit met de verbinding met de slimme meters? Ga er vanuit dat ik die natuurlijk ook moet meenemen! Wie kan mij hiermee helpen voordat ik Eneco daarover ga bellen?

Alvast bedankt

6 Reacties

Hoi Peter,

Normaliter is het zo dat je Toon®️ gewoon kan laten hangen.
Eneco plaatst op je nieuwe adres in principe gewoon een nieuwe Toon®️

Voordat ik nog verdere tips geef, heb je aan deze optie gedacht?
Reputatie 7
Badge +6
@PeterBouterse

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Wanneer je je verhuizing aan ons doorgeeft, dan plaatsen wij kosteloos een nieuwe Toon in je nieuwe woning. De oude Toon kun je laten hangen. We adviseren wel om een fabrieksherstel uit te voeren op je oude Toon. Wanneer je nog meer vragen voor ons hebt zien we deze graag verschijnen.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
@PeterBouterse

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Wanneer je je verhuizing aan ons doorgeeft, dan plaatsen wij kosteloos een nieuwe Toon in je nieuwe woning. De oude Toon kun je laten hangen. We adviseren wel om een fabrieksherstel uit te voeren op je oude Toon. Wanneer je nog meer vragen voor ons hebt zien we deze graag verschijnen.

Groet,

Folkert

Dat is apart, ik heb mijn verhuizing via de (Eneco) site geregeld en nooit een aanbieding ontvangen voor een gratis installatie op het nieuwe adres. Sterker nog toen ik daarvoor belde kreeg ik allerlei kosten door. Toen ik vertelde over 2 thermostaten werd zelfs vertes dat TOON niet mogelijk is. Dat is gelukkig inmiddels opgehelderd (zie ander topic over xtreme 36).
Maar nu nog de gratis installatie.
Het laten hangen van de oude Toon en een nieuwe plaatsen op het nieuwe adres is geen vast gegeven. Dat hangt van diverse zaken af.
Mijn advies is dan ook altijd: bel met de klantenservice, want die kunnen nazien of laten hangen en een nieuwe Toon van toepassing zijn.

En idd de klantenservice meldt altijd dat Toon niet geschikt is als er 2 thermostaten van toepassing zijn.
De klantendienst kan moeilijk de werking van alle CV's en bedrading weten.
Ze hadden beter naar het forum kunnen verwijzen, want daar zit voldoende expertise om dat samen met je uit te zoeken. Gelukkig doen ze dat al vaak, maar helaas bij jou is dat laatste dus kennelijk verkeerd gelopen.

Gelukkig kwam er ook nog een reactie van Folkert die dat verder ook bevestigde met de aanvullende vraag of er aparte leidingen naar de CV liepen.
Reputatie 1
@Brandje

Ik heb net telefonisch contact gehad met Eneco en TOON. De aanvraag is gedaan, gratis (incl. ZON, niet gratis). Ik word binnenkort gebeld voor een afspraak.

Bedankt voor alle hulp!!
@Brandje

Ik heb net telefonisch contact gehad met Eneco en TOON. De aanvraag is gedaan, gratis (incl. ZON, niet gratis). Ik word binnenkort gebeld voor een afspraak.

Bedankt voor alle hulp!!

Graag gedaan uiteraard!??

Perfect dat alles nu in gang is gezet; ja Zon op Toon®️ kan (helaas) niet gratis.
Dat wordt straks genieten weer van Toon®️ en nu compleet met inzicht van je PV.

Laat je nog even horen als alles achter de rug is?
Altijd leuk om de afloop te weten.

Fijne dag???

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen