De nieuwe Toon bestellen, installatie? | Eneco Community
vraag

De nieuwe Toon bestellen, installatie?


Reputatie 2
Badge
Ik heb zojuist de Toon2 besteld, helaas kon de medewerker van de klantenservice geen duidelijk antwoord geven. Ik vind het vreemd dat ik 75 euro installatiekosten moet betalen terwijl ik al de oude toon heb hangen. Het is alleen de oude eraf schroeven en de nieuwe erop.

Mvg Harm Roest

97 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Die omruilaanbod gaat gewoon via marktplaats. Eneco durft het zelf niet aan op hun eigen naam dus doen ze het op een pseudoniem via marktplaats 😃
Hé Mark!
Goed bericht zeg!
Welkom bij de club straks.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn er al een stuk of 5 langsgekomen, richtprijs 75-100 euro. Het zullen er waarschijnlijk langzaamaan meer worden. Let wel op dat soms oude Toons worden verkocht in de doos van een nieuwe.

Succes met de zoektocht....
Reputatie 7
Badge +1
@harmroest

De nieuwe Toon via onze retailer-partners aanschaffen ligt inderdaad nog in de toekomst, scherp opgemerkt.
Voor nu werken we nog aan een vervangingsaanbod voor klanten die al Toon hebben en graag willen upgraden.
Wanneer dit aanbod precies uitrolt is nog niet bekend. Je zou uiteraard hierop kunnen wachten 🙂
Zojuist bericht gehad dat Toon2 hier binnen 4 weken aan de muur hangt😀

Nog ff wachten dus
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Er wordt gewerkt aan een vervangingsaanbod, wij hopen dit in juli aan te kunnen bieden.
Reputatie 6
Badge +7
Oké bedankt. Maar zijn er via marktplaats dan al toon2 te krijgen?

Ik heb er ook 1 via marktplaats gekocht … Scheelt een hoop knaken …
Hier hangt er ook eentje uit de MP boetiek.?
In gesealde doos voor een prikkie.
Oké bedankt. Maar zijn er via marktplaats dan al toon2 te krijgen?

Ik heb er ook 1 via marktplaats gekocht … Scheelt een hoop knaken …


Goed @picardo & @Bernydat jullie je ervaring hier ook even plaatsen. ???
Dat neemt misschien de schroom bij @AndyDenise weg.
Reputatie 7
Badge +4
Hoho, Eneco heeft oktober (dus tot de 31e) op het oog (dus niets is zeker) voor verdere communicatie (dat kan dus zijn 'we werken er nog aan' of ' het wordt november' of iets anders). Niemand van Eneco heeft tot nu toe concreet toegezegd dat er een aanbod zal worden gepubliceerd deze maand. 😎
Misschien pas op 5 december? Of als ze toch meer tijd nodig hebben misschien beter 1 april? 😁
Reputatie 7
Badge +4

Ik heb zojuist de Toon2 besteld, helaas kon de medewerker van de klantenservice geen duidelijk antwoord geven. Ik vind het vreemd dat ik 75 euro installatiekosten moet betalen terwijl ik al de oude toon heb hangen. Het is alleen de oude eraf schroeven en de nieuwe erop.

Mvg Harm Roest


Die €75 installatie kosten zullen ongetwijfeld niet in rekening gebracht worden.
Alles is nog zo nieuw dus de info voor de klantenservice zal ook nog bijgesteld moeten worden.
Eneco wil meer en meer naar zelfredzaamheid toe.
En idd de (vervangings)handelingen stellen uiteraard niets voor.
Reputatie 2
Badge
Ik heb zojuist de Toon2 besteld, helaas kon de medewerker van de klantenservice geen duidelijk antwoord geven. Ik vind het vreemd dat ik 75 euro installatiekosten moet betalen terwijl ik al de oude toon heb hangen. Het is alleen de oude eraf schroeven en de nieuwe erop.

Mvg Harm Roest


Die €75 installatie kosten zullen ongetwijfeld niet in rekening gebracht worden.
Alles is nog zo nieuw dus de info voor de klantenservice zal ook nog bijgesteld moeten worden.
Eneco wil meer en meer naar zelfredzaamheid toe.
En idd de (vervangings)handelingen stellen uiteraard niets voor.


Ga weer contact opnemen met de klantenservice!
Reputatie 2
Badge
Hoi Harm,

Zou ik zeker doen!
Gewoon de Toon2 laten versturen en meer niet.

Laat je de afloop even weten?


Net gebeld, nee is niks over bekend. Installatie is verplicht omdat eneco wil dat het goed gebeurt is het verhaal. Ik refereerde naar het forum, er werd aangegeven dat het forum niet wordt ondersteund door eneco. De informatie op de site wordt niet erkend. En als er nieuwe ontwikkelingen zijn op het gebied van Toon dan weten ze dit als de eerste. De genoemde informatie over het zelf vervangen is niet correct volgens hun.
Hoi Harm,

Zoals ik al bedoelde, de gister gegeven info is nog zo nieuw....
Wacht even tot een moderator, zoals bv @Folkert, reageert, die was gister ook aanwezig.
Reputatie 2
Badge
Eneco maakt onderscheid tussen geheel nieuwe klanten en bestaande klanten die bv een contract verlenging doen. Dat is gister uitgelegd.
In je openingsteactie had je het daar verder niet over.

Testen niet ter sprake.

Belangrijk is nu of je wel of niet de installatiekosten kan vermijden; ik denk van wel sinds gister.


Het gaat mij inderdaad om de installatiekosten, ik ben al jaren in het bezit van de toon en kies daarom graag voor het eenmalige bedrag. Aangezien de bijbehorende tarieven van het 4 jarige contract mijlenver van mijn huidige tarifering ligt.

Dit staat nog steeds los van het feit dat ik het logisch zou vinden dat je als klant gebruik zou moeten kunnen maken van een dergelijk nieuw product.
Reputatie 2
Badge
Eneco maakt onderscheid tussen geheel nieuwe klanten en bestaande klanten die bv een contract verlenging doen. Dat is gister uitgelegd.
In je openingsteactie had je het daar verder niet over.

Testen niet ter sprake.

Belangrijk is nu of je wel of niet de installatiekosten kan vermijden; ik denk van wel sinds gister.


Het gaat mij inderdaad om de installatiekosten, ik ben al jaren in het bezit van de toon en kies daarom graag voor het eenmalige bedrag. Aangezien de bijbehorende tarieven van het 4 jarige contract mijlenver van mijn huidige tarifering ligt.

Dit staat nog steeds los van het feit dat ik het logisch zou vinden dat je als klant gebruik zou moeten kunnen maken van een dergelijk nieuw product.


Oke duidelijk, dan blijft het €75 issue over.

Kijk dat je het logisch vindt begrijp ik, maar Eneco heeft daar nu eenmaal aan de Toon2 voorwaarden verbonden.
Kan of wil je geen meerjarig contract sluiten, dan is kopen de enige oplossing en die mogelijkheid is er toch? Dus kan de klant zich Toon2 verschaffen.
Jij noemt €200, die prijzen zijn gister niet bekend gemaakt, omdat de definitieve prijsstelling nog onderzocht wordt meldde de Eneco medewerker.


Dat is wat mij vanochtend werd verteld, hetzelfde bedrag als de oude toon, maar de installatiekosten blijft het discussiepunt.

Daarnaast zou je bij een inruil misschien verwachten dat je de nieuwe toon voor een gereduceerd tarief zou kunnen kopen.
Tijd voor een nieuwe subrubriek op het forum Ton

Ben wel 1 van de eerste waarbij ze de nieuwe toon2 uitleveren. Ook weer jammer van de data maar ja het zij zo

Tot die tijd maar genieten van de oude, en van de zon(optoon) en het leven
Tijd voor een nieuwe subrubriek op het forum Ton

Ben wel 1 van de eerste waarbij ze de nieuwe toon2 uitleveren. Ook weer jammer van de data maar ja het zij zo

Tot die tijd maar genieten van de oude, en van de zon(optoon) en het leven


Hoi Mark,

Als het goed is gaat @Folkert dat (subtubrieken) na het weekend wel regelen.
Tja het backuppen zit er nog niet in.
Het nu ophalen van je data op je Toon®️ is het enige. Maar het begin is er.
Voorlopig zal je straks genieten van de snelheid van Toon2
Reputatie 7
Badge +4
Ik hoop dat ze op tijd zijn voor de kerstboom dit jaar ...😁
Reputatie 7
Badge +8
Een hele grote marketing knaller zou zijn om de Z-wave keteladapter te introduceren plus de losse standaard voor de Toon zodat je hem overal in de huiskamer kan plaatsen.

Software is er klaar voor..

Nou de Toon®️ staat hier inmiddels keurig op z'n speciale tafelstandaard. ???
Straks even draadloos verbinden met m’n CV en voilà!
Goed dat je even een foto plaatst Ricardo???
Reputatie 3
Badge +5
Ik wil eigenlijk niet meer wachten op een aanbod van Eneco dit gaat me veel te lang duren.
Vele hebben ondertussen alang een nieuwe toon aan de muur en nu wil ik die ook wel.
Maar hoe komen de meeste mensen hieraan? kun je die gewoon. bestellen bij Eneco voor 275 euro? en Blijft het hier ook bij dan. Ik ben niet van plan om installatie kosten te gaan betalen want ik kan die met zekerheid zelf ophangen en aansluiten. Ben benieuwd hoe de mensen er nu aan zijn gekomen? of moet je perse bellen?

mvg Andy
Reputatie 3
Badge +5
Ja mijn contract loopt helaas nog tot 7-2020 . Maar doet Eneco dat dan het contract opnieuw opstellen? ik neem aan dat ik dan wel andere tarieven ga betalen voor stroom/gas. En welk nummer kan ik dan het beste bellen. Want een call center heb je natuurlijk niks aan omdat die meestal nergens vanaf weten. Krijg je straks dat ze zeggen openbreken-toon2 nog nooit van gehoord is er verschil dan toon1 en toon2.
Reputatie 3
Badge +5
Ja ik wil het beste nummer haha. Wat is MP. Wat bedoel je daar mee? Ja ik wel best verlengen als de toon dan iets goedkoper wordt

Reageer