De nieuwe Toon bestellen, installatie? | Eneco Community
vraag

De nieuwe Toon bestellen, installatie?

Toon eerste bericht

97 Reacties

Reputatie 4
Badge
Tijd voor een nieuwe subrubriek op het forum Ton

Ben wel 1 van de eerste waarbij ze de nieuwe toon2 uitleveren. Ook weer jammer van de data maar ja het zij zo

Tot die tijd maar genieten van de oude, en van de zon(optoon) en het leven

1 van de eerste? We kregen bij Eneco te horen dat er volgens hun schattingen al 1500 geleverd zijn...
Tijd voor een nieuwe subrubriek op het forum Ton

Ben wel 1 van de eerste waarbij ze de nieuwe toon2 uitleveren. Ook weer jammer van de data maar ja het zij zo

Tot die tijd maar genieten van de oude, en van de zon(optoon) en het leven

Hoi Mark,

Als het goed is gaat @Folkert dat (subtubrieken) na het weekend wel regelen.
Tja het backuppen zit er nog niet in.
Het nu ophalen van je data op je Toon®️ is het enige. Maar het begin is er.
Voorlopig zal je straks genieten van de snelheid van Toon2
Reputatie 2
Badge
Zojuist bericht gehad dat Toon2 hier binnen 4 weken aan de muur hangt😀

Nog ff wachten dus

@mpleizr

Hoe heb jij dit geregeld en wat zijn de kosten 😉
Reputatie 3
Badge +5
@Urgel Is er al iets bekend over het vervang aanbod?
Reputatie 5
Badge +1
@AndyDenise

Ook wij wachten vol spanning af, wat het vervang-/omruilaanbod is en vanaf wanneer dit begint, maar er is nog niks bekend hierover.

Zodra er meer informatie bekend is, laat ik het je weten.

Groet,
Mitchel
Reputatie 3
Badge +5
Duurt lang 😊
Reputatie 7
Badge +4
Ik hoop dat ze op tijd zijn voor de kerstboom dit jaar ...😁
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Er wordt gewerkt aan een vervangingsaanbod, wij hopen dit in juli aan te kunnen bieden.
Reputatie 3
Badge +5
@Allen

Er wordt gewerkt aan een vervangingsaanbod, wij hopen dit in juli aan te kunnen bieden.

is toch wel veel werk 🙄 🙄
Dat laatste berichten (bijgestelde) zijn september; zelf houd ik begin oktober aan wat eerder ook door Eneco werd genoemd.??
Reputatie 7
Badge +4
Als ze slim zijn, geven ze nu wat gas op de marketing afdeling. Potentieel leuk kado met Sinterklaas of kerst.
Reputatie 7
Badge +4
Een hele grote marketing knaller zou zijn om de Z-wave keteladapter te introduceren plus de losse standaard voor de Toon zodat je hem overal in de huiskamer kan plaatsen.
Reputatie 7
Badge +9
Een hele grote marketing knaller zou zijn om de Z-wave keteladapter te introduceren plus de losse standaard voor de Toon zodat je hem overal in de huiskamer kan plaatsen.

Software is er klaar voor..

Nou de Toon®️ staat hier inmiddels keurig op z'n speciale tafelstandaard. ???
Straks even draadloos verbinden met m’n CV en voilà!
Goed dat je even een foto plaatst Ricardo???
Reputatie 7
Badge +4
Die standaard is erg strak inderdaad, staat lekker stevig, ook tijdens de bediening van Toon.
Reputatie 3
Badge +5
Ik wil eigenlijk niet meer wachten op een aanbod van Eneco dit gaat me veel te lang duren.
Vele hebben ondertussen alang een nieuwe toon aan de muur en nu wil ik die ook wel.
Maar hoe komen de meeste mensen hieraan? kun je die gewoon. bestellen bij Eneco voor 275 euro? en Blijft het hier ook bij dan. Ik ben niet van plan om installatie kosten te gaan betalen want ik kan die met zekerheid zelf ophangen en aansluiten. Ben benieuwd hoe de mensen er nu aan zijn gekomen? of moet je perse bellen?

mvg Andy
Gewoon bellen, via het forum gaat het niet, de meeste sluiten een 4 jarig energiecontract af met een gratis Toon2 en uiteraard gratis installatie.
Er moet het e.e.a. In een voice-log worden vastgelegd.
Heb je een lopend contract kan je “openbreken” bespreekbaar maken en zit je in de laatste 3 maanden van je lopende contract, kan je meteen gaan verlengen met een Toon2.

Verder kan je uiteraard gewoon op Marktplaats ook een Toon2 kopen.
Is goedkoper en idd aansluiten is een piece of cake.
Reputatie 3
Badge +5
Ja mijn contract loopt helaas nog tot 7-2020 . Maar doet Eneco dat dan het contract opnieuw opstellen? ik neem aan dat ik dan wel andere tarieven ga betalen voor stroom/gas. En welk nummer kan ik dan het beste bellen. Want een call center heb je natuurlijk niks aan omdat die meestal nergens vanaf weten. Krijg je straks dat ze zeggen openbreken-toon2 nog nooit van gehoord is er verschil dan toon1 en toon2.
Als je 088 895 59 59 belt snappen ze echt wel wat openbreken betekend. En uiteraard zijn de kale energietarieven iets hoger; zoals bekend bestaat gratis niet.
En MP is ook een optie.
Hier een foto van de verschillen:

Wil je het nummer echt voor verlengen enz kan ik het aparte nr wel even voor je opzoeken.
Wil je dat?
Reputatie 3
Badge +5
Ja ik wil het beste nummer haha. Wat is MP. Wat bedoel je daar mee? Ja ik wel best verlengen als de toon dan iets goedkoper wordt
MP is gewoon marktplaats.
De opties kan je hier bespreken:

Reputatie 3
Badge +5
Oké bedankt. Maar zijn er via marktplaats dan al toon2 te krijgen?
Oké bedankt. Maar zijn er via marktplaats dan al toon2 te krijgen?

Uiteraard, anders gaf ik de optie niet aan.?

Als bewijs dienen de topic’s die dat hier eerder de aanschaf daar van een Toon2 hebben behandeld.
Niet vele aantallen, maar af en toe zeker te koop.
En je kan natuurlijk een zoekopdracht geven zodat je een e-mailtje krijgt als er weer 1 verschijnt.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn er al een stuk of 5 langsgekomen, richtprijs 75-100 euro. Het zullen er waarschijnlijk langzaamaan meer worden. Let wel op dat soms oude Toons worden verkocht in de doos van een nieuwe.

Succes met de zoektocht....

Reageer