Daling temperatuur(weergave) bij bedienen toon | Eneco Community
vraag

Daling temperatuur(weergave) bij bedienen toon

• 21 mei 2019
  • 19 reacties
  • 522 Bekeken

Badge
De laatste tijd als ik toon bedien, of iets op toon bekijk, dan zakt daarna de temperatuur(weergave) met 1 á 2 graden, hierdoor slaat, logischerwijs, dan vaak de cv aan, waarna de temperatuur(weergave) zich vervolgens binnen enkele mjnuten weer hersteld naar de oude weergave en de cv weer afslaat. Vraag is wie herkent dit en hoe kan dit? Toon heeft de laatste software.

19 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dit is normaal. Zie ook een bericht hier https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/temperatuurweergave-niet-juist-21615
En vooral hier: https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/bug-in-toon-21198

Lees daar ook waarom.
Badge
Bedankt, ik snap het.
Reputatie 7
Badge +6
@Marcel070

Toch zou er geen daling van 2 graden mogen zijn in dit geval, wanneer je onterecht hierdoor een stookopdracht hebt ervaren, dan kijken we dit graag voor je na.
Badge
Ik hou het in de gaten Folkert, kom er eventueel op terug.
Reputatie 1
Badge
Hallo.

ik heb precies het zelfde probleem. Eer Gister was het 19.5 graden op toon en op eigen thermometer ik ga wat bekijken op toon en toon veranderd naar 17.5 graden. Hierdoor ging de ketel aan om te verwarmen. Na een kwartier ging de temperatuur weer naar 19.5 graden. Ik heb mijn ketel maar even uit gezet om niet te stoken. Het was warm genoeg. Maar ook gaf de Eneco app waar je ook de temperatuur van toon kan bekijken en veranderen aan dat er storing is met toon servies is niet beschikbaar en ik het later weer moet proberen. Ik moest ook weer opnieuw inloggen om toon opnieuw te koppelen. Dus een vreemd iets.
Vandaag geen last omdat het warmer was en gister was het stoken normaal.
nu op dit moment dat ik dit schrijf geeft app aan dat er weer storing is met toon.

groetjes Monique
Reputatie 1
Badge
Nu weer op toon app blijft het programma hangen op thuis terwijl het om 22.00 uur op slapen moet springen. En temperatuur zakte naar 18.5 terwijl het 20 graden eerst aangaf.
dit klopt helemaal niet. Durf de toon niet eens meer aan te raken om dat temperatuur 1.5 graden zakt.
Reputatie 1
Badge
Heb al diverse dingen geprobeerd. De toon opnieuw opgestart via toon zelf. Toon app en Eneco app uitgelogd en opnieuw ingelogd. Router gereset. Niets helpt. Dit is toch niet goed.
Reputatie 6
Badge +1
@M.M. Bonte

Bedankt voor je bericht. Ik ben erg benieuwd wat er aan de hand is. Toen het programma in de app bleef hangen. Was dat dan ook zo op de Toon display? Ik kijk het graag voor je na. Kan je de externe toegang voor mij aanzetten? Via Menu > Toon Support > externe toegang klantenservice . Aan.

Groeten, Tina
Reputatie 1
Badge
Hallo Tina
externe toegang aangezet.
Op de toon zelf bleef het programma niet hangen.
Groetjes Monique
Reputatie 6
Badge +1
@M.M. Bonte

Ik zie inderdaad de dalingen in de stookgrafiek. Het programma loopt wel normaal. Wat ik wel zie is dat er een temperatuurcorrectie instaat van -1,1 graden. Mijn verzoek is om deze weg te halen en het ongeveer 1 week aan te kijken. Ook verzoek ik je de Toon app te verwijderen en opnieuw te installeren op je telefoon. Mocht het probleem zich weer voordoen ontvangen we graag een screenshot van de Toon app en van de Toon display van dat moment.

Hou je ons op de hoogte of het is gelukt?

Groeten, Tina
Reputatie 1
Badge

Reputatie 1
Badge
Hallo Tina

even een screen shot,
heb de apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Sinds ik toon heb heb ik die temperatuur correctie gedaan omdat anders mijn ketel te vroeg uitsloeg terwijl de temperatuur nog niet was bereikt, als ik dit weer naar geen correctie doe heb ik weer dat probleem dat ik niet wenst.
Het display geeft een te hoge temperatuur aan dan wat in werkelijkheid is. Heb het nu op geen correctie gezet en het geeft gelijk te hoge temperatuur aan wat niet wenselijk is.
Reputatie 1
Badge

Reputatie 1
Badge
Ook is het vreemd dat in de Eneco app verschillende maandbudgetten staan. Wat betreft iOS of Android en toondisplay.

Reputatie 1
Badge
de Foto’s worden dubbel geplaatst, helaas.
Reputatie 7
Badge +6
@M.M. Bonte

De Toon en de Eneco app verdelen je maandbedrag op een andere manier over de maanden. Hierdoor kun je deze niet met elkaar vergelijken. gebruik je ook de Toon app om de temperatuur aan te passen of gebruik je alleen de Mijn Eneco app daarvoor?

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Badge
Ik gebruik meestal alleen de toon app. Maar de Eneco app geeft nu steeds dat er storing is met toon.
En dat merk ik dan ook in de toon app. Het lijkt wel of het bevriest, ik kan dan niets veranderen of aanpassen. Van thuis naar slapen aantikken werkt niet het blijft dan op thuis staan. Op de toon display werkt het wel maar op de app kan ik dat dan niet zien.
Reputatie 7
Badge +6
@M.M. Bonte

Heb je dat op alle toestellen dat de Toon app bevriest? Je kunt kijken of het helpt om de cache te legen op de toestellen waarop je de app gebruikt. Wat betreft de Mijn Eneco app, dit zou goed aan de app zelf kunnen liggen. Wanneer er meer klanten met dit probleem zijn dan hoor ik het graag! Heb je ook de Toon zelf al eens 5 minuten van de stroom gehad? Dit kan door de ketelmodule bij de ketel tijdelijk uit het stopcontact te halen of door Toon heel voorzichtig uit de houder te halen. Dit wil wel eens helpen.
Reputatie 1
Badge
Ja ik heb dit op alle toestellen waar de app op staat.
Toon zelf heb ik nog niet van de stroom gehad,
Dat ga ik nog proberen.

Reageer