dagverbruik "niet thuis" | Eneco Community
vraag

dagverbruik "niet thuis"

• 8 januari 2015
  • 15 reacties
  • 958 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Hoeveel verbruik jij op een dag "niet thuis"
Ik 1,44 kWh stroom en 0,521 m3 gas of € 0,038 + € 0,33 = € 0,071 op 6 januari 2014
sluimerverbruik die dag 60 Watt en teruglevering van € 1,62
CV op 15 graden.

Valt me niet tegen, moet meer (freelance) dagen werken dan verdien ik dubbel, bijna geen energiekosten en ik verdien wat centen in de portemonnee.:D

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Even plaatje vergeten:
Oke, hier heb je mij plaatje:

Ik was wel thuis; kan je het verschil mooi zien.
Reputatie 2
Badge
Bij ons komt het gewoon niet voor dat we een dag niet thuis zijn. We hebben twee kleine kinderen, die komen elke dag thuis van school...gelukkig maar ;-)
Behalve een paar weken in de zomervakantie, maar dan gebruiken we echt geen energie (geen gas, want geen verwarming en geen elektriciteit, want enorme opbrengst van zonnepanelen).

Ik heb nog even gekeken naar het stroomverbruik toen wij op vakantie waren. Het komt ongeveer neer op 1,4 kWh per dag. De plintboiler (keuken) die stond nog aan en warmt af en toe op ook de koelkast - vriescombinatie is aan. Maar per dag leverde de zon ons ook 10 - 20 kWh per dag.
brandje dit overzicht komt dit van de slimme meter of is dit het overzicht wat je periodiek krijgt uit toon
Reputatie 3
Badge +2
Hi Ton,

Vreemd ik krijg geen enkel mailtje van Eneco dat er een bericht gepost is.
Moderator wilt U hier eens naar kijken a.u.b.!

Tja, geen echt vergelijk, maar je sluimerverbruik is behoorlijk zie ik.
Ik vind de grafiekjes van slimmemeterPortal.nl heel gebruiksvriendelijk, je ziet stroom en gasverbruik tegelijkertijd op 1 pagina.
Zo te zien slaap je uit want de CV slaat pas om 10 uur aan.

Leuk Ton, bedankt voor je reaktie.

Ik snap reinoud dat bij jou er altijd iemand thuis is en tja in de zomervakantie dan leveren jouw panelen zoveel kW dat jij aan het bufferen bent want 10 kWh verbruik je normaal gesproken niet op een zomerse dag of je moet de airco aanzetten:D
1,4kWh per dag verbruik is wel een zuinig energieverbruik, prima

Ook jij bedankt voor je reaktie.

Stansat🆒
brandje dit overzicht komt dit van de slimme meter of is dit het overzicht wat je periodiek krijgt uit toon

Hoi Willem,

Dat komt uit mijn Slimme meter.
Die wordt op afstand door www.slimmemeterportal.nl gratis opgehaald.
oké dit kun je dus op elk moment van de dag bekijken
Hi Ton,

Tja, geen echt vergelijk, maar je sluimerverbruik is behoorlijk zie ik.
Ik vind de grafiekjes van slimmemeterPortal.nl heel gebruiksvriendelijk, je ziet stroom en gasverbruik tegelijkertijd op 1 pagina.
Zo te zien slaap je uit want de CV slaat pas om 10 uur aan.

Leuk Ton, bedankt voor je reaktie.

Stansat🆒

Hoi Stan,

Nee inderdaad geen vergelijking met een hele dag afwezig.
Kijk wij zijn sinds de pensionering echte avondmensen geworden.
Dus pas rond 01:00 uur gaan wij naar bed. Wij hebben onze tijden iets verschoven en dan staan we dus ook later op.

Ik vind de grafieken inderdaad fantastisch; ook de rechtse berekening valt bij mij goed in de smaak.
En het via Excel de data binnen halen is natuurlijk ook een prima service.

Maar wat mij heel veel plezier doet is dat je simpel weg op het ophalen kan vertrouwen!
Iedere morgen staat het resultaat van de vorige dag klaar!
Ook het dag-resultaat vind ik prettig.
Reputatie 3
Badge +2

Hi Willem,

Ik zal brandje even voorzijn, dit overzicht komt van de website slimmemeterPortal.nl waar je jezelf gratis voor kan aanmelden met je slimme meters.
Zij vragen dan toestemming van je energieleverancier (in mijn geval Stedin) om je meterstanden op te mogen nemen en dan krijg je na ongeveer een of twee weken bericht van hun dat je meterstanden zichtbaar zijn.
Je loopt wel 2 dagen achter op de grafiekjes maar dat vind ik geen probleem.

Succes

😃
oké dit kun je dus op elk moment van de dag bekijken

Jazeker!
Kijk hier maar eens:

Hi Willem,

Ik zal brandje even voorzijn, dit overzicht komt van de website slimmemeterPortal.nl waar je jezelf gratis voor kan aanmelden met je slimme meters.
Zij vragen dan toestemming van je energieleverancier (in mijn geval Stedin) om je meterstanden op te mogen nemen en dan krijg je na ongeveer een of twee weken bericht van hun dat je meterstanden zichtbaar zijn.
Je loopt wel 2 dagen achter op de grafiekjes maar dat vind ik geen probleem.

Succes

:D

Oké dat is je gelukt!
Maar ik heb het dagverbruik erbij geplaatst!
Reputatie 3
Badge +2

Hoi Willem,

Dat komt uit mijn Slimme meter.
Die wordt op afstand door www.slimmemeterportaal.nl gratis opgehaald.

Pas op! Willem het is www.SlimmemeterPortal.nl en geen www.slimmemeterpoortaal.nl

Op die website krijg je gelijk een ernstige waarschuwing!
Niet veilig!!

😃
heb net een bezoek gebracht aan de website en heb hem onder favoriet gezet als alles goed komt heb ik hou je vast 12 weken een slimme meter en dan ga ik meteen werk van maken 😃
heb net een bezoek gebracht aan de website en heb hem onder favoriet gezet als alles goed komt heb ik hou je vast 12 weken een slimme meter en dan ga ik meteen werk van maken :D

Heel verstandig!
Je zal er veel plezier en vooral gemak van hebben!

Pas op! Willem het is www.SlimmemeterPortal.nl en geen www.slimmemeterpoortaal.nl

Op die website krijg je gelijk een ernstige waarschuwing!
Niet veilig!!

:D

Heel goed Stan,

Ik heb 'm meteen even gemuteerd.
Dat krijg je als je favorieten gebruikt.......:@