Contract verlenging en Toon2 | Eneco Community

Contract verlenging en Toon2

Reputatie 4
Badge +2
Enige dagen geleden een brief gehad met een aanbieding om mijn aflopend 4 jarig contract te verlengen.
Nu zou ik graag in aanmerking komen voor Toon 2.
Ik dus de klantenservice van Eneco gebeld met de vraag als ik weer een 4 jarig contract afsluit krijg ik dan Toon 2.
Het antwoord wat ik kreeg vond ik vreemd, ik zou een Toon 2 kunnen krijgen maar moest dan wel zelf de €75 aansluitkosten betalen.
Heel raar dus elke nieuwe klant voor Toon krijgt deze bij een 4 jarig contract en btaald geen aansluitkosten.
Dus kan ik toch Toon krijgen zonder aansluitkosten net als 4 jaar geleden en hoe lang gaat Toon 1 nog mee.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

17 Reacties

Reputatie 5
Badge
@G. Notenboom

Goed dat je deze vraag stelt!
Op dit moment worden er bij nieuwe contracten en contractverlengingen een Toon 2 geplaatst. Dat er op dit moment voor zowel nieuwe als bestaande klanten bij een 4 jarig contract installatiekosten in rekening worden gebracht is onderdeel van de nieuwe aanbieding. Dit is dan ook de reden dat mijn collega's van de klantenservice dit hebben aangegeven.
Om dus antwoord te geven op je vraag, zal er dus geen Toon geplaatst worden.

Groet,
Glenn
Precies zoals ik al eens een paar keer voorbij zag komen;Toon2 waarde €200 en installatie kosten €75.
En bij de huidige aanbieding zit dus geen totale kortings/cadeau-waarde van €275.
Ik zou gaan voor een nieuw energiecontract met lagere kale prijzen en een Toon®️ zelf aanschaffen.
Reputatie 4
Badge +2

Wat kost Toon?

Krijg Toon bij je energiecontract

Je krijgt Toon bij een 4-jarig energiecontract en we komen hem ook nog eens gratis installeren. Of bestel Toon los voor € 275 (inclusief installatie). Dit lees ik op de website van Eneco.

Dus als ik weer een cotract afsluit voor 4jaar krijg ik toch weer een nieuwe Toon dus Toon 2, of lees ik het verkeerd of ik begrijp het niet.
Reputatie 5
Badge
@G. Notenboom

Je leest dit zeker niet verkeerd. Ik ga dit intern aankaarten, omdat dit zeker tegenstrijdig is met de berichtgeving vanuit de klantenservice.
Excuses voor de verwarring.

Groet,
Glenn
Reputatie 4
Badge +2
Ik mag hopen dat ik als nog in aanmerking kom voor Toon 2 bij contract verlenging van 4jaar zonder installatie kosten.
ik zit verdorrie al mijn hele leven bij Eneco voorheen GEB.

Groet Ger Notenboom
G. Notenboom wrote:

Wat kost Toon?

Krijg Toon bij je energiecontract

Je krijgt Toon bij een 4-jarig energiecontract en we komen hem ook nog eens gratis installeren. Of bestel Toon los voor € 275 (inclusief installatie). Dit lees ik op de website van Eneco.

Dus als ik weer een cotract afsluit voor 4jaar krijg ik toch weer een nieuwe Toon dus Toon 2, of lees ik het verkeerd of ik begrijp het niet.

Nou Ger,

Goed dat je deze tekst hier even plakt!👌👌
Als deze tekst nu op dit moment nog op de site ziet staan, dan lijkt het mij evident dat Eneco daaraan gebonden is😳
Reputatie 4
Badge +2
Dat lijkt mij ook Brandje.
Reputatie 7
Badge +8
Hij staat er nogsteeds op:

https://www.eneco.nl/energieproducten/toon-thermostaat/

Ja dat vermoedde ik al Ricardo. 👍
Goed dat je dat screendumpje ook hier nog even hebt geplaatst!👌
Dan ligt het hier ook nog even vast.

Vandaar dat @Glenn het ook terecht intern heeft aangekaart.
Reputatie 4
Badge +2
Bedankt mAiden dat je het met afbeelding op het forum heb gezet.
Eigenlijk verwacht ik bij een eventuele verlenging van mijn cotract voor 4 jaar de nieuwe Toon 2 te verkrijgen zonder installatie kosten.

Groeten Ger
Reputatie 4
Badge +2
Halllo Glenn,

is er al wat meer bekend?
Ik mag aannemen dat ik toch in aanmerking kom voor Toon2 zonder installatiekosten als ik mijn contract weer verleng voor 4 jaar.
Op de site van Eneco is de aanbieding nog steeds van kracht.

Groeten Ger
Reputatie 5
Badge +1
@G. Notenboom

Er is nog niets bekend. Het is intern uitgezet en we komen erop terug zodra er meer bekend is.

Groet,

Tina
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Tina,

Bedankt voor je antwoord, ik wacht af en zie wel hoe het uitpakt voor mij.

Groet Ger
Kijk hier kan ik nu met m’n pet niet bij!
Even overleg oké, maar zo moeilijk kan het toch niet zijn!
Kennelijk is er een fout gemaakt bij de site beheerders; Eneco neem je verlies en geef gewoon wat je op de site aanbiedt!😳😳
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Brandje,

Wat jij schrijft lijkt mij ook.
Zou ook getuigen van uitstekende service, waarom nieuwe klaten van Toon wel en al lang bestaande klanten niet.
Maar ik zie het wel en trek dan eventuele conclusies.

Groet Ger
Dit valt mij van Eneco zo tegen!
De case is klip en klaar en jij bent er nu al zo lang mee bezig!
Iets wat je aanbiedt, misschien interne fout; niet zeuren; gewoon leveren.
Zo zit het juridisch nu eenmaal in elkaar. Alleen als je redelijkerwijs mag verwachten dat het aanbod niet zou kunnen, dan is er een ontsnapping.....

Ik begrijp dat je denkt, doeiiiii Eneco.......
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Brandje (Ton),

Ik denk nog niet doei Eneco, ik heb nog vertrouwen dat het goed komt en ik een nieuw cotract kan afsluiten voor 4 jaar inclusief Toon2 en gratis installatie.

Groet Ger

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen