Communicatie omtrent storing Toon op Afstand | Eneco Community

Communicatie omtrent storing Toon op Afstand

Reputatie 5
Badge +3
Onlangs heeft Toon last gehad van een aantal storingen. We werken er hard aan om storingen tot het minimum te beperken. Als er een storing plaats vindt, vinden we het belangrijk om jou zo goed mogelijk hierover te informeren en je eventueel online te helpen om de storing op te lossen.

We willen de communicatie rondom storingen verbeteren en leren graag van jouw (recente) ervaringen. Daarom onderstaande vragen:

1) Wat kunnen we leren van andere organisaties over informatievoorziening en ondersteuning?
a. Heb je een voorbeeld van een ander bedrijf die jou goed heeft geïnformeerd over een storing? Denk aan bedrijven zoals NS/ProRail, Stedin/Enexis/Liander, Telecomproviders, Schiphol, de overheid.
b. Wat vond je hier goed gaan, wat sprak je aan?

2) Wat heb jij gedaan toen je een storing ervaarde op Toon en waarom? En wat kan Toon op dit vlak verbeteren?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

59 Reacties

Badge +5
Hi Rodney, erg snel en veel wordt er niet gereageerd op je topic. Mijn eerste gedachte was, weer een topic met vragen over hetzelfde onderwerp.
Waarom moeten er zoveel topics kunnen worden geopend op hetzelfde forum over hetzelfde probleem: "geen goede bediening via de app etc".
Verzamel en verplaats het naar een algemeen storings topic en bewaak dat zodat er geen wildgroei is maar blijk van aanpak en reactie.
Het forum is nu net een spons waar alles terecht komt maar knoeit de hele boel verder onder alsof het dweilen is met de kraan open.
De terugkoppeling van Eneco's moderatoren is naar mijn mening vaag, te laat en komt soms helemaal niet.
Wat de oorzaak is staat niet voor iedereen duidelijk bovenaan het forum en al helemaal niet hoe lang het nog zal duren.
Voeg daarbij de diverse hartewensen van forumleden die niet beantwoord wordt en klaar is de klant, ontevreden en boos. Sommigen reageren met schuttingtaal en daar wordt (gelukkig) wel binnen 24 uur op gereageerd.
Rodney, mijn reactie is wellicht niet zo positief maar wel mijn ervaring vanaf het begin. Zie het als een luxe dat het wordt vermeldt zodat Eneco er wat mee kan en ook doet.
Hier ook toonapp storing voor de zoveelste x.
Reputatie 2
Badge
Nou bij deze Rodney. Ziggo weet wèl hoe het hoort. Waarom laat Eneco na jaren lange ellende (ja, zo lang rammelt het toon-op-afstand gebeuren al) nooit wat van zich horen richting klanten.

Ziggo

Sorry, er was storing

Beste meneer Hermelijn,

Zondag 13 november werkten bij veel van onze klanten de Horizon Go, nieuwe Ziggo GO app en ziggogo.tv niet. En net op de dag dat het Nederlands elftal en onze Max tegelijkertijd voor enorm spannende momenten zorgden. Dat was dubbel balen en het spijt ons.

Alles op alles gezet
Natuurlijk hebben we alles op alles gezet om de boel zo snel mogelijk weer aan de praat te krijgen. Dat bleek nog niet zo simpel. En jammer genoeg werkte alles pas om een uur of elf ’s avonds weer.

Favoriet programma gemist?
Ook als niet-zo’n-sport-fan heeft u misschien een favoriet programma gemist. Wist u dat u veel programma’s tot zeven dagen terug kijkt? Op tv werkt dat met interactieve tv.
Of kijk terug met de tv gids & Replay TV op Ziggo GO, dat heette eerst Horizon Go. Makkelijk hoor.

Nog een vraag?
Wij zijn online dag en nacht open. Komt u er niet uit of wilt u iets anders weten? Bekijk onze contactgegevens.

Volgende keer hopelijk beter nieuws,

Ruben Uppelschoten
Directeur Klantenservice
Badge
Hier in Oude Tonge ook weer storing met de Toon app het slechtste wat ikmooit gekocht heb de service van Eneco is waardeloos de Toon is meer in storing dan dat hij wel werkt denk dat ik hem maar alleen als themostaat ga gebruiken zo ben ik 3.75 euro goedkopervuit
Na enige tijd getwijfeld te hebben overgestapt van de Nest Thermostaat naar de Eneco Toon met Zon. Eerste paar dagen werkte alles naar behoren maar een week of 2 Geleden begonnen de problemen. Regelmatig geen mogelijkheid om op afstand alles te bedienen en uit te lezen en ook nogsteeds niks gehoord over de nieuwe klant actie. Aansluiten en installeren is zo geregeld maar heb het idee dat het hierna ophoudt het de service.
Badge
Dag Rodney,
Hier mijn visie op het omgaan met storingen.

1: Hoe zou jij dat als klant willen ontvangen?
A: Actief monitoren en als er een storing ontstaat dit te melden op een storingspagina.
De pagina is in 1 klik op te vragen in een banner of menu.
Hierdoor kunnen klanten; 1: checken of er storing is, 2: Zien dat het door Eneco wordt opgemerkt en dat er aan wordt gewerkt met een actuele mogelijke eindtijd van de storing.
B: Deze manier vindt ik duidelijk en helder, makkelijk te checken/controleren.

2: Eneco forum bekijken of er mensen zijn die ook storing ervaren. Indien niet dan controleer ik modem/router en Toon.
Indien wel voeg ik mijn reactie toe om de storing te bevestigen dat ik er ook last van heb.
Daarna in stille afwachting op een reactie van Eneco. Dit gaat de laatste tijd wel beter, maar in het begin gaf het een ongehoord gevoel.

Verder moet het opgelost worden, er zijn nog steeds naweeen van de oktoberstoring. Ik heb Toon nu bijna anderhalf jaar en ik krijg de tranen in me gezicht als ik een mail krijg dat ik Toon moet aanraden bij vrienden...
Sinds het begin van Toon al regelmatig storingen gehad en het heeft bij mij nog nooit 3 maanden zonder storing gewerkt.
Dat is jammer, Toon heeft potentie maar door de storingen niet de punt op de i.
Nu al de zoveelste keer dat toon op afstand niet werkt buienradar en verkeer werkt niet. Alles gedaan harde reset door ketelmodule er een minuut eruit te halen modem stroom er af gehaald. Kom op eneco fix dit nu eens.
Reputatie 1
Badge
1) De gemiddelde telco's doen het tegenwoordig goed door op snelle kanalen (twitter ik kijk naar jou) storingen te melden.

2) Niets. De app doet het zo vaak niet dat ik er vanuit ga dat het probleem niet bij mij zit maar bij eneco/quby/servicecenter
Badge
Helaas. Probleem is nog steeds niet opgelost. En ENECO laat nog steeds niets van zich horen. SIC. En please. Zeg nu niet dat het aan mijn router, iPhone/GSM of verbinding ligt. Die draaien slijk allemaal perfect. Op supersnel internet van XS4ALL en met al mogelijk besturingssystemen. Het ligt aan ENECO. Als ik XS4ALL nodig heb lukt dat binnen 1 uur. Idem GOOGLE. Ja zelfs uit Ierland. Idem APPLE. Alleen oude STAATSBEDRIJVEN zoals ENENCO, KPN maar ook ZIGGO NL zijn traaaaaag. En zo zit het!!
Badge +5
Ook weer in Amersfoort.
Ook weer storing in Moordrecht. App werkt weer niet.
Badge
Storing in Oude Tonge Toon opgelost Toon rkt weer voor hoelang?
nog steeds storing in roosendaal
Badge +5
Ook in A'frt meer regelmaat dan uitzondering. Heel slechte zaak Eneco. :@

Het inleerproces wordt met vaste regelmaat onderbroken door de harde reset en dat komt de besparing zeker niet ten goede.
Maar ja, wie vertel je dat?
Reputatie 1
Badge
Onlangs heeft Toon last gehad van een aantal storingen. We werken er hard aan om storingen tot het minimum te beperken. Als er een storing plaats vindt, vinden we het belangrijk om jou zo goed mogelijk hierover te informeren en je eventueel online te helpen om de storing op te lossen.

We willen de communicatie rondom storingen verbeteren en leren graag van jouw (recente) ervaringen. Daarom onderstaande vragen:

1) Wat kunnen we leren van andere organisaties over informatievoorziening en ondersteuning?

Ik vind het jammer dat jullie een voorbeeld van een ander bedrijf nodig hebben om zelf te verbeteren. Het gaat er niet om wat een ander bedrijf doet, het gaat er om hoe de klant geinformeerd wil worden, denk ik. Als mijn Toon niet werkt, wil ik niet dat ik op zoek moet naar een forum, daarbinnen zoeken en vinden dat anderen ook storingen hebben. Als ik op dit forum kijk heeft iedereen altijd wel een storing met Toon, om vervolgens te hopen dat er een moderator wakker is die een post maakt dat er een grote storing is. Zo zou het mijns inziens niet moeten zijn. Ik zou liever zien (en zo is het bij veel andere bedrijven ook geregeld) dat er een vaste storingspagina is op de eneco site. Die makkelijk te vinden is en die duidelijk de actuele stand van zaken weergeeft. Dat is waar ik ook de eerste paar keren na een storing op keek, maar geen enkele melding op de site te vinden. Uiteindelijk het forum gevonden, maar ook daar niet echt actuele informatie en een hoop gezoek.

2) Wat heb jij gedaan toen je een storing ervaarde op Toon en waarom? En wat kan Toon op dit vlak verbeteren? [/b]
Eerst zelf proberen op te lossen met de kennis inmiddels opgedaan. Opnieuw opstarten Toon door stroomloos te maken, app deinstalleren en opnieuw installeren, modem stroomloos en Toon stroomloos tegelijk enz enz. Waarom? Omdat het anders vaak niet werkt. Toon kan zichzelf verbeteren door een stuk stabieler te zijn, zonder storingen en zonder dat ik zelf eens per 2 weken Toon zelf opnieuw moet opstarten of gewoon wachten tot de storing die er dan klaarblijkelijk is opgelost is.
Inmiddels loopt de kachel op volle toeren. Zie wel de grafiek maar de temperatuur aanpassen op afstand vergeet het maar. Dat gedeelte blijft helemaal grijs. Storing snel oplossen is er ook niet bij. Meestal minimaal een hele dag. Dit probleem van nu is al sinds gisteren
Bij mij doet de app op afstand het wel. Ik kan alleen de laatste paar dagen niet meer zien hoe mijn verbruik ten opzichte van anderen is, mijn Programma thuis mbt het verwarmen van mijn huis draait een ander programma dan ik heb ingesteld en zie geen files. Alle updates en herstel pogingen zijn gedaan....
Badge
Hi Rodney, eigenlijk is het toch wel heel erg dat Eneco aan zijn klanten moet vragen wat ze willen. Daar zou Eneco eens over na moeten denken. Maar vooruit: goede, duidelijke communicatie zou al een hele vooruitgang zijn. En nog een suggestie, wat wiilen mensen op de app doen of zien? Voor mij gaat het erom dat ik de kachel hoger of lager kan zetten op afstand en dat ik de slimme stekker kan bedienen. Ik denk dat dit voor de meesten geldt. Misschien een idee omeen simpele app te maken, waar het vergelijk etc. niet inzit ? Dan hoeft er ook niets opgehaald te worden via een verbinding met de server, hebben we misschien ook minder storingen !
Badge
Hier ook al een paar dagen weer geen vergelijk met anderen.
Reputatie 1
Badge
Bij mij werkt ook vergelijk weer eens niet. De laatste weken komt het minimaal 1 keer per week voor dat het een dag niet werkt. Hoe kan je dan vergelijken.? Ook vergelijk met vrienden het zelfde probleem.
Badge
Nu de Toon app weer werkt doet vergelijk het weer niet wat een waardeloos product
Nou gaan we weer na een gehele restart. Heeft ie let wel 5 dagen gewerkt !! En nu vanmorgen weer storing. Kan weer niks instellen en huidige temp. Stand ook weer verdwenen. Nou vertel het mij maar !!!!!
Badge
Heb ook nog steeds geen vergelijk ook werk de toon app niet wanneer is dit probleem opgelost en wat is er bij eneco aan de hand nog steeds geen uitleg waarom zoveel storing aan reclame voor aanschaf toon word wel veel aandacht besteed maar als je heb aangeschaft ben je niet meer belangrijk voor eneco
Hier ook geen app gegevens meer geen vergelijk met vrienden, toon zon niks, gewoon helemaal niks meer
Badge
Het is al een paar keer gezegd maak een storings pagina en geef duidelijke informatie als er problemen zijn en of er aan gewerkt gaat worden.
Momenteel zijn er behoorlijke problemen met de rc server en hierover van Eneco totaal geen informatie dan een keertje ga maar resetten en slaap maar verder.
Een aantal leden blijft regelmatig goed bedoelt ook aangeven dat je maar moet resetten maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Eneco blijft maar reclame maken voor Toon maar laten ze eerst deze problemen eens oplossen.
Ik was best wel heel positief over Toon toen alles nog een beetje werkte maar dat is nu wel over.
Eneco begin eens met die storings pagina en geef eens eerlijke informatie waarom er nu zoveel problemen zijn.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen