Buienradar in tegel | Eneco Community
vraag

Buienradar in tegel

Toon eerste bericht

36 Reacties

Klopt Ricardo!
Dan heb ik ook pas alle energie-gebruikers op een rijtje.
Gelukkig is het nog niet definitief afgeblazen voor zo ver ik weet.
Reputatie 6
Badge +7
Heel de weer applicatie op Toon word door mij in iedergeval niet gebruikt...

Ik zie liever dat het Water test weer word opgepakt, of als dat zover is. Dit word uitgerold. Zodat je met een sensor op je watermeter, je waterverbruik ook kan monitoren.

Kijk daar ben ik het 1000% mee eens ... Een watersensor staat bij mij ook heel erg hoog op het lijstje ...
Reputatie 5
Badge +6
Heel de weer applicatie op Toon word door mij in iedergeval niet gebruikt...

Ik zie liever dat het Water test weer word opgepakt, of als dat zover is. Dit word uitgerold. Zodat je met een sensor op je watermeter, je waterverbruik ook kan monitoren.

Kijk daar ben ik het 1000% mee eens ... Een watersensor staat bij mij ook heel erg hoog op het lijstje ...

Ik geef jullie weinig kans dat de watermeter in Toon wordt opgenomen. Een sensor voor een water meter is relatief duur. Watermeter zit vaak ook nog op een vochtige plek dus voor elektronica ook niet de meest "prettige" plaats, lijkt mij dus ook nogal storingsgevoelig.
Ik verwacht niet dat Toon op (nog meer) storingskans zit te wachten 😀
Voorbeeld sensor: http://www.homewizard.nl/pulse-sensor-voor-watermeter.html?gclid=Cj0KEQjw1ufKBRDYrqLzrY3dy88BEiQAPI_r4RRuw2TE8X9Wj_QtvzoWwUxUVNneiTmgpz5NrP9tOOkaAsi08P8HAQ
Reputatie 6
Badge +7
@ZUID Daar heb jij wel een punt . Dan misschien als optionele uitbreiding . Dan is de keuze aan je zelf ....
Reputatie 4
Badge
Ik heb even bij de gezinsleden getest maar ze kijken allemaal dagelijks op de tegel met de buitentemperatuur van het dichtsbijzijnde weerstation. Waarschijnlijk de tegel waar het meest naar gekeken wordt. Keuzes...keuzes: dikke jas, dunne jas, of vest voordat je op de fiets stapt. Niet iedereen heeft een auto en een mobiele telefoon.

Ik ben benieuwd of Quby cijfers heeft hoeveel gebruikers een actieve tegel hebben met de buitentemperatuur. Als dat er heel weinig zijn kan de app eraf, maar ik denk dat het wel eens kan meevallen.....

Brandje, met jouw connecties kunnen we die cijfers toch wel ophoesten?

Ik geef jullie weinig kans dat de watermeter in Toon wordt opgenomen. Een sensor voor een water meter is relatief duur. Watermeter zit vaak ook nog op een vochtige plek dus voor elektronica ook niet de meest "prettige" plaats, lijkt mij dus ook nogal storingsgevoelig.
Voorbeeld sensor: http://www.homewizard.nl/pulse-sensor-voor-watermeter.html?gclid=Cj0KEQjw1ufKBRDYrqLzrY3dy88BEiQAPI_r4RRuw2TE8X9Wj_QtvzoWwUxUVNneiTmgpz5NrP9tOOkaAsi08P8HAQ

Hoi Zuid,

Ons forumlid @Yobotje heeft volgens mij aan de pilot meegedaan.
Ik begreep dat er fouten met registratie warm water problemen waren.
Badge +5

Hoi Zuid,

Wat ik ervan begrijp komt de test niet meer alhoewel het technisch goed te doen is met de watermetersensor in de meterkast.
Van vochtgevoeligheid is geen sprake aangezien het om een gegoten module ging die bovenop de nieuwe daarvoor geschikte watermeter wordt geplaatst. De gehele organisatie en begeleiding alsook de afronding was bijzonder slecht te noemen. Een evaluatie is er ook niet geweest.
Mijn meetwaarden heb ik ook in het geheel niet gezien.
Van mij mogen ze het weer oppakken maar tijdens het community event heb ik begrepen dat het einde oefening is.
Ruilen met buienradar zou ik dan nog wel doen echter de radar met temperatuur staat bij mij regelmatig kort in beeld als ik de fiets opga.
Hoi Theo,

Bedankt voor de duidelijkheid.
Badge +5
Hoi Theo,

Bedankt voor de duidelijkheid.

Graag gedaan Ton, zou het wel jammer vinden als door de poll Buienradar verdwijnt. 😨
Begrijp ik Theo. Het gebruik verschilt per Toon-eigenaar.
Ach je weet hoe het gaat hè.
Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen.
Reputatie 7
Badge +9

Hoi Zuid,

Wat ik ervan begrijp komt de test niet meer alhoewel het technisch goed te doen is met de watermetersensor in de meterkast.
Van vochtgevoeligheid is geen sprake aangezien het om een gegoten module ging die bovenop de nieuwe daarvoor geschikte watermeter wordt geplaatst. De gehele organisatie en begeleiding alsook de afronding was bijzonder slecht te noemen. Een evaluatie is er ook niet geweest.
Mijn meetwaarden heb ik ook in het geheel niet gezien.
Van mij mogen ze het weer oppakken maar tijdens het community event heb ik begrepen dat het einde oefening is.
Ruilen met buienradar zou ik dan nog wel doen echter de radar met temperatuur staat bij mij regelmatig kort in beeld als ik de fiets opga.

Thanks voor de duidelijkheid Theo.
Eeuwig zonde om deze test niet door te voeren.. Van weekend maar aan de slag om tablet aan de muur te maken onder Toon, zodat ik via Domoticz mij waterverbruik bij kan houden..

Reageer