Buienradar in tegel | Eneco Community
vraag

Buienradar in tegel

Badge
Het zou mooi zijn als we de Buienradar als tegel in konden zetten. Nu moet je switchen om de buien te kunnen zien.....

36 Reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoe bedoel je dat ? Buienradar staat toch in een tegel ?
Je moet hem alleen aantikken om de radar te zien ..
Reputatie 7
Badge +9
Het zou mooi zijn als we de Buienradar als tegel in konden zetten. Nu moet je switchen om de buien te kunnen zien.....

Het weer is inderdaad wel als tegel in te zetten, maar de radar zelf niet.. Opzich een leuk idee, misschien word het ooit nog is wat! 😉
Klopt er zijn meerdere verzoeken daarvoor in het verleden geweest.
Helaas nooit ingevoerd; daar zal wel een goede reden voor zijn.
Ik heb die nog nooit vernomen.
Reputatie 4
Badge
Lijkt me ook niet zo zinvol denk ik. Een tegel is niet zo groot en om dan heel NL daarin te zetten....Van afstand in dim stand waarschijnlijk sowieso niet goed af te lezen denk ik. En als je ervoor staat dan kan het veel beter via het grote scherm.
Toon is voornamelijk een kamerthermostaat met wat extra's. Houd zulke wensen voor jouw smartphone, het werkt sneller en mooier.
Ik staa echt niet op te wachten om dat soort informatie op Toon te gaan kijken, gelukkig zijn we net van de Verkeersinformatie af.
Reputatie 6
Badge +3
Ik staa echt niet op te wachten om dat soort informatie op Toon te gaan kijken, gelukkig zijn we net van de Verkeersinformatie af.
Ieder z'n meug, ik vind het wel handig om 's morgens even op toon te kijken om te zien welke buien ik moet zien te omzeilen op m'n fiets naar het werk. Ik loop niet de hele dag met een telefoon op zak.
@FireChief, je hebt gelijk, smaken verschillen. Voor sommige mag de buienradar verbeterd worden, voor mij mag hij verwijderd worden, behalve de buiten temperatuur input.
Dat geeft weer meer hardware ruimte om de z-wave thermostaatkranen bediening ingevoerd te worden. Dat heeft volgens mij meer te maken met de bedoeling van een slimme kamerthermostaat en energie besparing. Tja, de buienradar... het kan ook net zo goed een nieuwe tegel komen met de NPO nieuws, ik vind het handig om te weten wat s'nachts in de wereld is gebeurt voordat ik naar mijn werk ga... ik heb geen radio op de fiets.
Je kan altijd een Buienrader poll starten, mijn stem heb je in ieder geval...😉
Hoi Berny,

Je hebt helemaal gelijk, maar ivm misschien invoer van temperatuur algoritmen heb je die buitentemperatuur inderdaad nodig.
Of Quby genereert die data ergens anders vandaan, dat kan natuurlijk ook.
Dan kan die App er ook wel af!
Dus kom maar op met die Poll😏
Reputatie 6
Badge +7
Die buienradar hoeft van mij ook niet .. Ben al lang blij dat de FI eraf is ..
Je hebt veel meer aan uitbreiding van programma's , meerdere zone's en inderdaad zwave thermostaat kraan besturing ..
Inderdaad @Brandje, de buiten temperatuur is belangrijk data om in een grafiek neer te zetten, de rest vind ik niet van belang voor het vergelijking van de dagelijks stookgedrag.
Het zou ook via OT kunnen zijn, indien men een buitenvoeler op de ketel aangesloten heeft voor weersafhankelijk regeling, anders via het web.
Mee eens met @picardo.
Als het komt dan zal het niet via de buitenvoeler gaan, omdat dat niet bij iedereen doorgevoerd kan worden, zoals jij schetst.
Het moet iets zijn wat Quby in eigen hand heeft.
Als het komt dan zal het niet via de buitenvoeler gaan, omdat dat niet bij iedereen doorgevoerd kan worden, zoals jij schetst.
Het moet iets zijn wat Quby in eigen hand heeft.

Dan kan het met een schuifknop zoals bij de OT of Ann/Uit verbinding ook een optie voor buitentemperatuur via OT of Web. ☺
Hoi Berny,

Het is afwachten, maar voor het zelfde geld nemen ze de gemiddelde buitentemperatuur van De Bilt.
In ieder geval is het een lang gekoesterde wens van velen.
Terecht schreef een lid al eens: dan kan ik beter zien hoe de isolatie bv van m'n woning is.
En dat zag ik ook mooi met die algoritmen toen ik testte met die USB stick van Joulo.

Ik zelf roep al heel vaak, waarom niet invoeren nu Quby Joulo in 2015 al heeft overgenomen.
@Brandje Dat is juist een reden waarom ik het ook geïmplementeerd wil zien. Van De Bilt is er ook niks mis mee. Dat zegt veel meer over de isolatie verbetering (of niet) van mijn woning dan de Buienradar. Als de dak lek is en het regent binnen dan kom ik ook snel er achter, zelfs zonder buienradar.😀
Klopt, want dan gaat bij mij meteen mijn flood-sensor af op zolder. 🌂

Hoi @Berny,

Ik zat nog even te gluren waar ik van wist, dat de buitentemperatuur van een 3e komt.
Hier een stukje uit FAQ:

Die 3e hoeft natuurlijk Buienradar niet zijn.
Reputatie 7
Badge +7
ik zou zeggen kijk ff naar de lucht / steek je neus ff buiten de deur en alles word je duidelijk😎
Reputatie 4
Badge +3
Waarom lopen de weersiconen altijd achter met de werkelijkheid?
Reputatie 7
Badge +9
Waarom lopen de weersiconen altijd achter met de werkelijkheid?

Simpel.. Weer op Toon is niet actueel. Het word maar 1x in de zoveel tijd gerefreshd
ik zou zeggen kijk ff naar de lucht / steek je neus ff buiten de deur en alles word je duidelijk😎

Jan, je hebt helemaal gelijk!
Dus wat jou betreft kan de App er ook wel af?
Ps: en welkom op het nieuwe forum!!☺
Reputatie 4
Badge +3

Jan, je hebt helemaal gelijk!
Dus wat jou betreft kan de App er ook wel af?
Ps: en welkom op het nieuwe forum!!☺

Ik zat al even op dit forum.
Maar ben het met je eens, wat heb je er zo aan?
Gewoon er af! meer plek voor ander applicaties.
Ik geloof dat je het niet goed begrijpt.
Lees nog eens terug en kijk eens wie ik quote.....
Precies! @jvdl..........

Wel goed dat je het met me eens bent.
Een smartphone met een Weer applicatie is makkelijker en gedetailleerder en altijd bij de hand.
Reputatie 4
Badge +3
Ja, klopt.
Niet goed gelezen.😊
Ja ja het is soms goed opletten.
Maar een foutje maken is menselijk hoor☺
Reputatie 7
Badge +9
Heel de weer applicatie op Toon word door mij in iedergeval niet gebruikt...

Ik zie liever dat het Water test weer word opgepakt, of als dat zover is. Dit word uitgerold. Zodat je met een sensor op je watermeter, je waterverbruik ook kan monitoren.

Reageer