Bijzondere Rookmelders | Eneco Community
vraag

Bijzondere Rookmelders

• 23 augustus 2017
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

Hoe bijzonder kan het zijn. Al een paar keer is bij mij een rookmelder afgegaan. Zelfs toen ik op vakantie was. De buren zijn gaan kijken en gelukkig niets aan de hand. Doordat ik hun dit niet wil aandoen heb ik hun maar uit de meldingen gehaald. Hierover heb ik TOON (enco) een paar keer gebeld. Eerst van het kasje naar de muur gestuurd. En vooral niet willen luisteren. "Kan het ook aan de software liggen?" Heb ik de desbetreffende rookmelder retour mogen sturen naar de leverancier. Wat schets mijn verbazing. Krijg ik net een rookmelding binnen. Er is rook gesinaleerd door de rookmelder die opgestuurd is. Op een plek waar geen rookmelder meer is. Wat een reikwijdte heeft zo'n ding. (80 á 100 km) als er ergens ver in het land mijn rookmelder afgaat. Zal het toch niet aan de software liggende ?? Wie durft toe te geven ?

1 Reactie

Heb je na verwijdering rookmelder; ook geavanceerd gebruikt en Toon even een harde reset gegeven?
Dan is er een schone opstart en zal de door jou geschetste spookmelding wel over zijn.

Heb je ook gecontroleerd of de verwijderde rookmelder in Toon ook echt weg is?
Soms houdt Toon door oa verkeerde verwijdering de bewuste rookmelder "vast" en dient deze zelfs op afstand door Eneco verwijdert te worden.

Reageer