vraag

Betrouwbaarheid Toon

Ik vraag mij af of het verbruik dat de Toon aangeeft werkelijk betrouwbaar is.
Mijn reden voor twijfel ligt in het feit dat in mijn situatie niets is veranderd ten opzichte van de maand oktober.
Hier bedoel ik mee koken, douchen, verwarmen, wassen etc, kortom mijn complete energie verbruik.
Gisteren stond op de Toon dat ik ineens € 107,00 meer had verbruikt dan berekend voor de maand november.
Hetgeen een stijging van 110% is.
Absoluut onvoorstelbaar.
Aanstaande maandag neem ik met Eneco contact op hoe dit mogelijk is.
Hebben jullie dezelfde ervaring of zie ik spoken?

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Heb je onlangs je termijnbedrag veranderd? Status verbruik is namelijk een afgeleiden van jou termijnbedrag zonder vaste kosten, zoals belasting etc.
Je kan eventueel bij Menu // Toon Support de toegang aanzetten. En je klantnummer in je profiel zetten, zodoende kan eventueel @ChantalS nog vandaag met je meekijken.
Reputatie 6
Badge
@hhakvoort

Welkom op het forum. Goed dat je je vraag hier stelt. Zoals @mAiden zegt kan ik met je meekijken als je je klantnummer in profiel hebt staan en de toegang hebt aangezet.

Groeten Chantal
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik denk al dat ik weet waar de schoen wringt.
Twee maanden geleden zijn we verhuist naar deze woning en volgens mij wordt het gemiddelde verbruik van onze oude woning gebruikt.
Iets wat totaal niet relevant is want onze huidige woning is veel kleiner.
Hallo Chantal,
Ik heb al gekeken maar als ik nu de gegevens verander zijn deze morgen pas actief, althans volgens de Toon.
Reputatie 6
Badge
@hhakvoort

Als je verhuist dan wordt je ingeschat op basis van het verbruik van de vorige bewoner. Dat kan de reden zijn dat het verbruik een stuk hoger is dan dat Toon ingeschat heeft. Als je je termijnbedrag wilt aanpassen dan kan je dat hier aangeven en dan zorg ik dat het ook aangepast word in Toon.
Bij het verhuizen naar een andere woning wordt er altijd een termijnbedrag berekend op basis verbruikgegevens vorige bewoners.

Andere woning, issolatie, aantal bewoners ect.

Zou zeggen monitor je verbruik in de komende 3 wintermaanden en laat dan een nieuwe berekening maken. Op deze manier voorkom je dat je uiteindelijk niet te veel bij hoeft te betalen. Aangezien je nu de wintermaanden in gaat zou ik het niet verder gaan verlagen

Hier drie jasr geleden ditzelfde gedaan bij verhuizen. Alleen heb ik het een jaar zo gelaten. Was nl net xo hoog als voorheen. Na een jaar kreeg ik ruim €1000 terug 😀
Hallo Chantal, ik denk dat ik het even zo laat staan.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de vorige bewoner met een dikke jas in huis zat.
Het maandbedrag heb ik samen met Eneco besproken overigens.
Hallo mpleizr,
Ik laat het ook even zo en onderneem even geen actie.
In onze oude huis had ik 3 verdiepingen en energielabel Z, lager kan echt niet.
Dit huis heeft maar 1 verdieping en label B, dus ik vermoed dat ik aan het einde van de rit met een lager verbruik uit moet komen.
Maar je gaat wel aan de betrouwbaarheid van de Toon twijfelen als je plots een veel hoger verbruik hebt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen