Betaling Toon | Eneco Community

Betaling Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

44 Reacties

Ik heb na 1,5 maand de rekening gehad van toon
Reputatie 3
Badge
ik vandaag, 1 nov afboeken. maandbedrag omhoog voor live updates zijn nog niet ingepland
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jeroen,

Klopt, rond 1 november incasseren we het bedrag voor de aanschaf van Toon. Wat betreft de Live Updates, deze hadden we inderdaad nog niet verwerkt in je termijnbedrag. Dit heb ik inmiddels in orde gemaakt en vanaf volgende maand verwerken we het bedrag voor de Live Updates ook in je termijnbedrag. Je ontvangt overigens ook eind november de jaarnota ;)

Groet,
Mike

Groet,
Mike
Reputatie 2
Badge
@Mike

Bij mij is het bedrag voor Toon deze week geïncasseerd. Ik heb net even op mijn eneco gekeken, maar het bedrag voor de Live updates is nog niet in mijn termijn bedrag verwerkt.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Paul,

Dat is juist, het bedrag voor Toon is inmiddels geïncasseerd. Ik zie dat we inderdaad nog geen maandelijkse kosten berekenen voor de Live Updates. Het klopt dan ook dat je dit niet terug vindt op Mijn Eneco. Ik ga er mee aan de slag en als het is aangepast, laat ik het aan je weten!

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Bij mij ook nog niet. Krijg ik straks een correctie van de voorgaande nota's
Reputatie 3
Badge
Ik vind het terecht dat er nog geen bedrag geincasseerd wordt voor de live updates. 
Het enige wat de live updates tot nu toe gebracht hebben zijn de tarieven voor electra en gas en wat onzinnige adviezen over de hoogte van het termijn bedrag.
Mijn Toon is bijna 3 maanden operationeel maar er is nog geen status informatie over het verbruik.
In het stroom en gas scherm zijn de ingeschatte en werkelijke waarden nog aan elkaar gelijk en is er in de jaargrafieken nog niets ingevuld.
Reputatie 3
Badge
Het enige wat de live updates tot nu toe gebracht hebben zijn de tarieven voor electra en gas en wat onzinnige adviezen over de hoogte van het termijn bedrag.

File informatie en weerbericht? Straks de app en ga zo maar door. Soms denk ik dat eneco wat meer mag vertellen over wat er nog komen gaat en op welk termijn maar aan de andere kant gaan we dan zaken verwachten die mogelijk toch niet door kunnen gaan. In een ander topid werd de 3.50 omgerekend naar 42 euro per jaar. dat is idd een bedrag waarvoor je wel vele updates mag verwachten.
Reputatie 3
Badge +4
Vindt het ook terecht dat ze die live updates nog niet berekend hebben , ze kunnen beter 2 patten voor updates maken 1 voor gas en electra update en update Toon , Pakket 2 voor alles incl file en buienradar de bij. Moet wel toe geven dat wij toch wel geregeld naar buienradar kijken .
Reputatie 3
Badge
@Jeroen
Ik zou de vergelijking willen maken met een abonnement op een maandblad waarvan je elke maand alleen de eerste 10 pagina's opgestuurd krijgt.
Zou je dan ook zeggen: maar ik krijg toch 10 pagina's en misschien doen ze daar later nog 2 nietjes bij?
Badge
Mijn Toon hangt al sinds eind Augustus aan de muur maar nog geen rekening ontvangen, customer service 2x gebeld dus weet even niet waar ik nu moet zijn. Wie kan mij hierover informeren?
Reputatie 3
Badge
Ik heb net de jaarrekening ontvangen. Hierop wordt toon verekend. Dus je betaald 3.50 extra aan temrijnbetaling en daarna wordt dit na een jaar verekend. althans bij mij dus.
Reputatie 5
Badge +3
@tursiops,

Ik heb je via een privé bericht laten weten dat de nota voor Toon gemaakt is. De nota is woensdag naar je verstuurd. Wat betreft de maandelijkse bijdrage voor de Live Updates laat ik je snel meer weten.

Groet, Kelly
Graag een overzicht ,gezien het verbruik van vorig jaar en het tot op heden gebruikte stroomverbruik.! Ik wil verschillende dingen,apparaten bij jullie bestellen,maar ik wil weten,hoe de stand van zaken op dit moment is,daar het bij Eneco exact is te vergelijken met het boekjaar: 2011-2012.!
Dus graag ongeveer over 2012-2013.Voorschot per maand betaald ,door u te bekijken en ook de jaarrekening van vorig jaar.! Ik wil verlichting voor buiten en
tevens meer : INFORMATIE over Toon ",! Ik loop met een zware ziekte,maar ik moet op elke dubbeltje letten,daar Het C.A.K. veel kost,dus Hulp in de Huishouding

en Verpleging!!! Dus graag even uw informatie (ENECO).

Als het gunstig loopt,dan kan ik wat extra besteden.! Ik betaal van vorig jaar april/mei 2012? 41,00 Euro voorschot.!

Bedankt.
Geen Reactie.Ik heb vragen gesteld,dus graag antwoord.????
Reputatie 3
Badge
Hallo,

Welkom op het forum. Allereerst kan ik je zeggen dat de moderators pas maandag weer aanwezig zijn. Weekenden werken ze niet. Je vraag zal eventueel pas door een echte medewerker van Eneco vanaf maandag beantwoord worden. Als je graag snel antwoord wil kan je maandag beter een belletje doen naar Eneco.

Op "mijn eneco" vind je de jaarnota's van afgelopen jaren als je er minstens 2 jaar wonende bent op je huidige adres (als ik het goed heb). De jaarnota van 2012 zal een x aantal weken na het doorgeven van je meterstanden geschiede. BIj een slimme meter weet ik niet of je dit nog handmatig door moet geven.
Op "mijn eneco" vind je ook de datum waarop de jaarnota van 2012 ongeveer verwacht word. Is deze datum niet zichtbaar heb je kans dat deze al in de maak is of binnekort opgemaakt wordt. Voor een definitief antwoord zal je de moderators moeten afwachten hier op het forum of contact opnemen door middel van onderstaande link.

http://thuis.eneco.nl/klantenservice/informatie/contactgegevens/

Is er een speciale reden waarom je bericht in dik gedrukte letters is beschreven?

Ik hoop dat ik je op weg heb kunnen helpen. Bij vragen probeer ik als klant van Eneco mijn best te doen om je te helpen met vele andere forumgebruikers.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Reputatie 3
Badge
Beste,

Gezien je pas 2 berichten hebt geschreven, neem ik aan dat je antwoorden wil op de vragen uit onderstaand topic?

https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/betaling-toon-4328/

Zo ja, dan heb ik daar het een en ander voor je opgeschreven.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Reputatie 3
Badge
Op http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat kan je meer informatie vinden over het product "Toon".

De handleiding is alvast te lezen door op de volgende link te klikken:
http://thuis.eneco.nl/~/media/EOL/PDF/toon%20thermostaat%20support/HandleidingEnecoToonThermostaat.ashx

De medeforumleden hier zijn allemaal klanten van Eneco. Persoonlijk ben ik net als een aantal andere gebruiker van Toon.

We kunnen je helpen als je specifieke vragen hebt. Begrijp dat je ook niet alle tijd het om het boekje helemaal door te lezen. Op welke manier is de interesse in Toon gewekt. Wat weet je er al vanaf?

WIl je weten of jou woning geschikt is voor Toon, kan je hier een test doen.
https://eneco.dmcampagne.eu/pub/con1027/toon_wizard.php?

Werkt deze link niet kan je op deze pagina de koppeling vinden voor de test.
https://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat/

Om nog even terug te komen op je jaarnota. Ik heb al eerder uitgelegd hoe dit werkt. Tenzij... Je pas net op dit huidige adres woont en je nog niet weet wat je kosten zijn op dat adres. Ik ga ervanuit dat Eneco je termijnbedrag heeft geschat op daarvoor door hun gecreeerde voorwaarden. Ik weet niet precies hoe dat bij Eneco werkt.

Bijbetalen op de jaarnota is nooit fijn maar begrijp dat je elke cent goed kunt gebruiken. Vervelend omdat je nu niet direct een antwoord van Eneco kunt krijgen.

Succes ermee en als er vragen zijn, stel ze gerust.
Reputatie 5
Badge +3
tursiops wrote:

Mijn Toon hangt al sinds eind Augustus aan de muur maar nog geen rekening ontvangen, customer service 2x gebeld dus weet even niet waar ik nu moet zijn. Wie kan mij hierover informeren?

Heb je de nota van 120 euro ontvangen inmiddels? De kosten voor de Live-updates worden wel meegenomen in de aankomende jaarnota. Het termijnbedrag is hier niet voor aangepast dus het is raadzaam het bedrag te 'reserveren'.

Weet je zo voldoende?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen