Beëindigen abonnement Toon | Eneco Community
beantwoord

Beëindigen abonnement Toon

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Vandaag kreeg ik ineens een mail op de Toon waar mij verteld werd, dat vandaag mijn abonnement op de Toon wordt beëindigd, en ik ben me van geen kwaad bewust, hebben er nog meer mensen zoiets gehad.
icon

Beste antwoord door Folkert 18 juni 2015, 10:43

@GerrieM,

Welkom op de community! Je kan weer gebruik maken van het abonnement, dit was inderdaad onterecht beëindigd. Je kan weer gebruik maken van alle functies.

Groet,

Folkert

@Pascal345,

Bij jou staat deze ook weer actief, zoals gemeld in mijn pb.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Dat is een vreemde gang van zaken!

Ik hoop voor jou dat morgen een moderator hier even induikt en opheldering geeft.
Dank voor je reactie Brandje, had ook al gebeld met Eneco, werd erg vriendelijk te woord gestaan, zij vond het ook vreemd, ik wordt teruggebeld zij ze, als het goed is binnen 3 dagen......
Vandaar mijn vraag op dit forum.

PS
Ik vindt dit persoonlijk een heel fijn Forum waar veel uit te halen is.
Graag gedaan.
Nu even afwachten dus op een reactie van een moderator, want als je abo echt wordt beëindigd dan ben je na her-activatie ook je historie kwijt!

Kan je intussen op het forum leuk nog het e.e.a. lezen/bekijken wat van je gading is!
Reputatie 4
Badge +4
Vandaag kreeg ik ineens een mail op de Toon waar mij verteld werd, dat vandaag mijn abonnement op de Toon wordt beëindigd, en ik ben me van geen kwaad bewust, hebben er nog meer mensen zoiets gehad.

Is bij mij ook gebeurd, echter zonder dat ik hier een mail over heb gekregen. Probeerde op mijn vakantie adres in te loggen op Toon, kreeg echter te zien dat inloggen niet mogelijk was zonder abonnement op Toon. Na terugkomst van vakantie heeft een moderator -op basis van een klacht van mij- het e.e.a. uitgezocht. Bleek dat iemand van Eneco een fout had gemaakt waardoor het abonnement per abuis was beëindigd. Er restte niets anders dan een fabrieksherstel uit te voeren en middels een code Toon weer te activeren. Gevolg: drie jaar historie kwijt! Dus is ik vrees dat dit bij jou ook het geval zal zijn. Een moderator zal morgen wel reageren.
yep, hier ook. abbo beëindigd zonder opgaaf van reden en zonder bericht. Kan niet meer inloggen en de toon heeft een update gehad. Alleen nog maar bruikbaar al thermostaat en verder is alles van de toon af.
zeer vreemde gang van zaken...........
en hoe krijgen we dit weer op orde????????
Ik baal hier ook van, zeker als ik m'n history kwijt ben. Hopelijk kunnen ze een RESTORE uitvoeren, anders wordt het tijd weer eens tijd te gaan shoppen op de energiemarkt. Door Toon was ik zeer tevreden over Eneco.
Ik baal hier ook van, zeker als ik m'n history kwijt ben. Hopelijk kunnen ze een RESTORE uitvoeren, anders wordt het tijd weer eens tijd te gaan shoppen op de energiemarkt. Door Toon was ik zeer tevreden over Eneco.

Een restore uitvoeren kan niet.
Lees maar op het forum!

Is bij mij ook gebeurd, echter zonder dat ik hier een mail over heb gekregen. Probeerde op mijn vakantie adres in te loggen op Toon, kreeg echter te zien dat inloggen niet mogelijk was zonder abonnement op Toon. Na terugkomst van vakantie heeft een moderator -op basis van een klacht van mij- het e.e.a. uitgezocht. Bleek dat iemand van Eneco een fout had gemaakt waardoor het abonnement per abuis was beëindigd. Er restte niets anders dan een fabrieksherstel uit te voeren en middels een code Toon weer te activeren. Gevolg: drie jaar historie kwijt! Dus is ik vrees dat dit bij jou ook het geval zal zijn. Een moderator zal morgen wel reageren.

"Gelukkig" werkt(te) mijn Toon nog maar sinds 3 weken, maar toch blijf ik het een hele vreemde zaak vinden.
Zoals gezegd straks zal er wel een moderator reageren om dit probleem uit te leggen en op te lossen!
Ben net gebeld door Eneco, was een administratief foutje, 1 cijfertje verkeerd, prima kan gebeuren, alleen overkomt het MIJ weer.
Maar als het goed is werkt het vandaag of iig morgen weer.

Eneco en Forum mensen, bedankt voor de snelle reacties.

En mocht de Toon niet werken, ben ik hier weer snel terug 🙂 😳
Reputatie 7
Badge +6
@GerrieM,

Welkom op de community! Je kan weer gebruik maken van het abonnement, dit was inderdaad onterecht beëindigd. Je kan weer gebruik maken van alle functies.

Groet,

Folkert

@Pascal345,

Bij jou staat deze ook weer actief, zoals gemeld in mijn pb.
Alles werkt weer naar behoren, ook de app op de telefoon. 😃 😃
Ik krijg nu ook een bericht op me Toon dat me contract aangepast is geen mail gehad weet van niks kan dus nu niet meer het weer en stroom schermen gebruiken en de app toon op afstand doet nu ook niks meer Hoe kan dit zomaar zonder overleg. Daar betaal ik niet voor hoor?..??
Ik krijg nu ook een bericht op me Toon dat me contract aangepast is geen mail gehad weet van niks kan dus nu niet meer het weer en stroom schermen gebruiken en de app toon op afstand doet nu ook niks meer Hoe kan dit zomaar zonder overleg. Daar betaal ik niet voor hoor?..??
Ook jij zult vast bericht krijgen van Folkert morgen, ook bij mij is het keurig en snel verholpen,waar mensen werken worden fouten gemaakt, helaas is dit ons overkomen. Laat jij het ook ff weten als het probleem opgelost is, zodat anderen hier ook iets van kunnen opsteken.

Als jij ook tot de fouten behoort, die Eneco heeft gemaakt, stuur dan @Folkert nu meteen een pbtje; kan hij het morgenvroeg herstellen.
Reputatie 7
Badge +6
@AHC de Jong,

Ook bij jou hebben we het abonnement stopgezet. Vandaar dat er opeens een einddatum is genoteerd en je de extra functies niet kunt gebruiken. Ik heb het weer in orde gemaakt zodat Toon weer optimaal werkt zoals je gewend bent.
Reputatie 7
Badge +6
@MaMei,

Ook jij kunt weer gebruik maken van alle functies op Toon. De historie is niet verloren gegaan, alles werkt weer zoals je gewend was.
Reputatie 7
Badge +6
Graag gedaan.
Nu even afwachten dus op een reactie van een moderator, want als je abo echt wordt beëindigd dan ben je na her-activatie ook je historie kwijt!

Kan je intussen op het forum leuk nog het e.e.a. lezen/bekijken wat van je gading is!

@Brandje en @Allen,

Gelukkig gaat de historie op Toon niet verloren. Toon hoeft ook niet opnieuw geactiveerd te worden, wij hoeven enkel iets aan te passen en Toon werkt dan weer naar behoren. 🙂
Graag gedaan.

@Brandje en @Allen,

Gelukkig gaat de historie op Toon niet verloren. Toon hoeft ook niet opnieuw geactiveerd te worden, wij hoeven enkel iets aan te passen en Toon werkt dan weer naar behoren. :)

Hoi Danielle,

Dat komt omdat je voordat het daadwerkelijk wordt beëindigd ingrijpen en het herstellen, voor zo ver ik weet is het te laat als het abo daadwerkelijk is beëindigd, toch.......
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

Er zijn 2 wijzen van het beëindigen van het abonnement, aan de ene kant heb je gelijk. Maar gelukkig speelt er bij enkele klanten de beëindiging waarbij er geen historie verloren gaat.
Oké Danielle, ik weet niet precies hoe ik jouw antwoord moet interpreteren.
Ik beschouw de 2 manieren maar als een harde en een softe beëindiging.
In ieder geval worden deze Toon eigenaars niet benadeeld door deze gang van zaken.
Bedankt gelukkig is het weer opgelost en doet Toon het weer zoals voor heen.
Bedankt gelukkig is het weer opgelost en doet Toon het weer zoals voor heen.

Fijn dat het bij jou ook weer opgelost is, kun je toch zien dat op dit Forum veel mensen zijn die je kunnen en willen helpen.

Fijn dat het bij jou ook weer opgelost is, kun je toch zien dat op dit Forum veel mensen zijn die je kunnen en willen helpen.

Precies Gerrie, je slaat de spijker op z'n kop, dat is waar velen van ons het ook voor doen en leuk als het ook gewaardeerd wordt!:D
Bedankt, alles doet het weer, de historie is nog aanwezig en de APP doet het ook.