Atagi36EC werkt wel of niet met de Toon via opentherm | Eneco Community

Atagi36EC werkt wel of niet met de Toon via opentherm

• 16 maart 2018
  • 1 reactie
  • 278 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi.

Onderstaande heb ik gelezen op het forum, ben benieuwd of de Toon nu werkt i.c.m. de Atagi36EC
Ik ben aan et twijfelen tussen de Atagi36EC of de Intergas Xtreme CW5

Onderstaand heb ik gekopieerd uit een topic, kon er niet op antwoorden, daarom via deze weg!

• Macduf
  • Toon kenner
  • 4 reacties

We hebben nu een aantal weken onze nieuwe ATAGi36EC CV ketel en het is een drama met de communicatie tussen de CV-ketel en TOON.
De openTherm-samenwerking tussen deze twee werkt gewoon niet.

Het gekke is dat ze beide gen foutmelding geven, maar er toch geen communicatie is tussen Toon en de ketel. Toon staat ingesteld op een bepaalde temperatuur en de CV-ketel slaat niet meer aan en dus gaat de temperatuur hard naar beneden. Soms moet ik ze beide meerdere keren herstarten om weer communicatie tot stand te brengen.

Inmiddels heb ik er zelf maar voor gekozen om de aansluiting op aan/uit te zetten, maar eigenlijk vind ik dat te gek voor woorden. Op deze manier heb ik dus geen voordeel van het Opentherm-concept.

Heeft iemand hier een oplossing voor??

1 Reactie

Reputatie 1
Badge
Ik heb vandaag contact gehad met Atagwarmte i.v.m toon i.c.m. de Atagi36EC.
Ze geven geen garantie dat de opentherm werkt met de Atag.

Wat deze meneer vermeldt is dat Toon regelmatig met een update komt en niet rekening houd met alle voorwaarden zoals b.v. communicatie protocol OT.
Hij zegt dat er wel een kans bestaat dat het werkt maar geeft geen garanties . Aan/uit werkt altijd.
Jammer ik heb al jaren een Atag ketel en ben zeer tevreden over.

Nu vraag ik me af of de Intergas Extreme CW5 wel garanties geeft met de werking Toon via OT?

Ik had twee ketels uitgezocht de Atagi36EC en Intergas ExtremeCW5.
Zoals ik op het forum leest zou Intergas perfect werken met Toon in OT.

Zijn er mensen die de Atagi36EC probleemloos hebben werken met de Toon in OT?

Gr. Dennis

Reageer