Atag i36ec | Eneco Community
vraag

Atag i36ec

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe cv ketel.
Heeft iemand ervaring met de Atag i36ec icm. Toon?

Groeten,
Nick

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Gebruik ook de zoekfunctie even hier op het forum dan kan je een inschatting maken hoe de koppeling met Toon zal zijn.

Is dat een CV waar een iSense thermostaat bij wordt geadviseerd?
Kan je natuurlijk niet vergelijken met Toon volgens het OP protocol.
Atag wijkt daar van af ten gunste van zijn eigen thermostaat lijn..............
Ohh ik zie al het is een Atag One.
Specifiek heeft nog niemand over jouw CV een reactie geplaatst.
Ik zie dat hij ook met een Chronotherm geleverd kan worden, dus zou Toon ook moeten werken........
Dank voor uw reactie,

De zoekfunctie had ik al gebruikt en zag dat de combinatie van Atag ot en Toon meestal niet goed werkt. Was benieuwd of iemand deze ketel misschien werkend heeft op ot met Toon.
Klopt vandaar mijn eerste reactie al.
Dat is vaak geen goed huwelijk Atag versus Toon, maar wie weet gaat het met de i36 beter..........
Proberen kan natuurlijk maar het zou vervelend zijn als blijkt dat de combinatie niet (goed) werkt.
Als alternatief kan ik ook nog kiezen voor een Nefit ketel met converter, dat zou zeker op OT moeten werken met Toon.

Nog maar even over nadenken...

Bedankt voor de reactie in elk geval.
Reputatie 7
Badge +8
Proberen kan natuurlijk maar het zou vervelend zijn als blijkt dat de combinatie niet (goed) werkt.
Als alternatief kan ik ook nog kiezen voor een Nefit ketel met converter, dat zou zeker op OT moeten werken met Toon.

Nog maar even over nadenken...

Bedankt voor de reactie in elk geval.

Mocht je de Nefit Proline NXT nemen, dan is een converter niet nodig.. Deze Nefit ketel is de enige Nefit ketel die standaard over Opentherm beschikt..

Voor de rest. adviseer ik je om even op onderstaande link te kijken.. Dan weet je exact op welke ketels er een converter past!

https://wifithermostaten.nl/advies/aansluittabellen/aansluittabel-nefit.html
Ik heb de combinatie Atag i36EC en deze werk helaas alleen met Toon door hem aan/uit te laten schakelen voor de verwarminig als je hem via opentherm aansluit stuurt hij de CV niet aan. Op de toon lijkt de verwarming het te doen echtet de ketel lijkt geen verzoek te krijgen om de verwarming in te schakelen. Het is helaas zeer moeilijk om hier van te voren antwoorden op te krijgen van een CV installateur. Ik heb ook van te voren geinformeerd en de reactie die je krijgt is 'Het is beide Opentherm dus dat zou moeten werken ....' Zelfs Atag komt met deze reactie. Helaas is het dus geen ideale combi 😞
Zaterdagmiddag zelf eens aan de slag gegaan en de Atag i36EC werk nu WEL met Opentherm met Toon 🙂 De documentatie goed doorgenomen (zouden de installateurs die bij mij geweest zijn ook eens moeten doen....) en alles opnieuw aangesloten zoals beschreven in de Atag documentatie. Daarna de instelling Opentherm op aan gezet binnen Toon en voila 'it works':-)
@CLK, heb je hem via de OT-LPA module aangesloten of rechtstreeks op de BUS connector?
Hoe zat hij daarvoor aangesloten?
Fijn dat het werkt, bij een andere forumlid werkt het niet in OT met een i36C, zal het elektronisch anders zijn dan de EC versie?
De i28EC is bij mij een potenciele vervanger van mijn huidige ketel, zolang Intergas niet uitkomt met de Xtreme model. Het is wel goed om te weten welke cv's kunnen met de Toon omgaan.
De Vaillant iQ Green Ecotec Exclusive is ook goed, maar zit wel een dikke prijskaartje aan, van bijna 2 cv's.
@Berny, ik heb de Toon op de OT-LPA module aangesloten en daarnaast de OT_LPA module op de BUS positie. Daarna een refresh uitgevoerd in het instellingen/verwarming menu van Toon. Vervolgens kon de Toon ingesteld worden op Opentherm. Dit kon daarvoor niet maar dat komt denk ik doordat de Eneco servicemonteur hem op de On/Off bus aangesloten had. Volgens zijn zeggen was dit de enige optie... Ik was van plan de bijgeleverd Atag-One thermostaat dan maar te gaan gebruiken maar wilde toch nog zelf een poging wagen en gelukkig kan ik Toon nu blijven gebruiken (ben er nl. verder best wel tevreden over, met name het actuele inzicht in het verbruik). Maar al met al verbaasde het mijn (achteraf) wel hoe lastig het is om hier een eenduidig antwoord op te krijgen van de diverse partijen als je problemen/vragen hebt:-(
@CLK, wat goed! Bedankt voor jouw feedback. Dat is een duidelijke beschrijving van hoe het moet en zal vast van pas komen voor gebruikers van deze vrij recente ketel.
Ik hoop dat de Toon monteurs jouw antwoord ook mee zouden lezen, ze zullen in de toekomst meer met deze ketel te maken hebben.
En in vergelijking met jouw oude ketel (welke was het?), merk je dat de i36EC zuiniger is? Geluid? Warm water hoeveelheid en hoe snel? De E325EC was bekend voor de lange wachttijden voordat ie warmwater kon leveren, maar eenmaal op gang leverde heel veel.
Misschienkan kan je een nieuwe topic starten met een verslagje over jouw bevindingen.
Veel plezier met de nieuwe Atag.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen