Asus RT-AC68U router en Toon | Eneco Community
vraag

Asus RT-AC68U router en Toon

• 12 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 355 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 12 reacties
Goedendag,
ik ben sinds kort in het bezit van een Asus RT-AC68U router. Deze hangt achter mijn Ziggo modem die in bridge modus staat. Toon ziet mijn asus router in de lijst staan en ik kan verbinden vanuit Toon met mijn router. Echter krijg ik een uitroepteken in Toon die verteld dat er geen internetverbinding gemaakt kan worden. Alle overige apparatuur in huis die draadloos communiceert met de asus router heeft internet verbinding, behalve Toon dus. Wat kan dit zijn?

Met groet, Marco

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Die opstelling heb ik ook, omdat ik het modem van Ziggo haat en ik daar geen AC-modus heb!
Alleen niet in de bridge mode, omdat ik ook de hotspot functie van Ziggo wil blijven gebruiken.
Dus een bridge mode is niet perse noodzakelijk!

Toon wil nou eenmaal een statisch IP-adres krijgen van je Asus, dus ik zou dat als eerste proberen!
Let op dat je dus een SSID moet hebben die op 54G draait he?

Deze dus:

https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11g
Ip adres van Toon statisch gemaakt in de Asus router en Toon heeft weer internet verbinding. Dit werkt dus goed gelukkig.

Wat bedoel je met: Let op dat je dus een SSID moet hebben die op 54G draait he?

Groet, Marco
Ip adres van Toon statisch gemaakt in de Asus router en Toon heeft weer internet verbinding. Dit werkt dus goed gelukkig.

Wat bedoel je met: Let op dat je dus een SSID moet hebben die op 54G draait he?

Groet, Marco

Zie aanvulling op m'n eerdere bericht!
Dat statisch was weer een goede tip he?

Omdat je een AC modem hebt zou je daar op een SSID met AC-standaard Toon op willen laten inloggen en dat lukt dus niet.
Helemaal goed. Bedankt Brandje
Helemaal goed. Bedankt Brandje

Graag gedaan en veel plezier van je Toon!!
Reputatie 3
Badge +1
Statische IP is voor iedereen een must bij Toon, om potentiële problemen te voorkomen. (Zelf ook ondervonden en opgelost dankzij forum)
Echter nu moet dat via de router ingesteld worden en ik zou graag de optie in toon zelf hebben.
Maakt het voor gebruikers met minder technische achtergrond makkelijker, nml je past in Toon aan.
(Hier kan Eneco een handleiding voor maken of video)