vraag

Alternatief voor Fibaro slimme stekker (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)

Henry1973
Goedemiddag, ik zou graag wat meer willen weten over de Fibaro slimme stekkers die via Toon bediend kunnen worden. Is Fibaro het enige wat ondersteund wordt of zijn er nog andere alternatieve stekkers?

Ik heb bijvoorbeeld een slimme stekker gezien van Neo Coolcam (Z-Wave Plus). Is deze bijvoorbeeld ook te koppelen aan Toon? Iemand anders op dit forum die hier ervaring mee heeft? Graag jullie reactie 🙂
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Mjoo
Ik heb (om te testen) de neo gekocht. Je kunt m koppelen, apparaten uit of aan zetten. Het aflezen van het stroom verbruik lukt me nog niet. Dit kan overigens volgens de specs wel. Maar misschien dat in de fibaro stekker aparte firmware zit.
Henry1973
Hoi, veeeel te laat met mijn reactie maar lang verhaal kort: ik heb er een gekocht en het werkt inderdaad met de neo maar geen stroomverbruik zie je op de toon. Dat maakt niet zo heel veel uit want je kan nu wel op afstand eea bedienen. En daar ging het mij om 🙂
Brandje
Reputatie 4
Badge+7
Inderdaad dat is bekend.
Was het momentane verbruik voor jou niet interessant dan heb je een goede keuze gemaakt.

Mij gaat het nou juist daar wel om, om zo doende zicht te houden op de verschillende dyroompjnyen en die af te kunnen zetten tegen de ander grafieken. Je moet het er inderdaad voor over hebben, maar dan heb je ook wat.

Je ziet dan dit per slimme stekker: