Advies hoogte van het | Eneco Community

Advies hoogte van het

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

65 Reacties

Inderdaad. Nog niet beschikbaar, er zouden nog enkele problemen zijn. De slimme meter krijgt voorlopig nog geen duimpje te zien.

Precies Jeroen, alleen jammer dat de helpdesk van Eneco hier niet echt van op de hoogte blijkt te zijn, die vertellen mij dus dat ik alles moet resetten, om het op te lossen.
Het is dat ik hier op het forum kan lezen dat het  probleem in de combinatie van de slimme meter met Toon zit.
We wachten maar weer af.
Reputatie 3
Badge
De slimme meter is voor Toon gebruikers eigenlijk een ramp. 🙂 voorheen had ik nog en domme meter die die sensoren werkte prima, maar nu heb ik slim en op zich haal ik de info eruit met toon die ik nodig heb. dat duimpje komt nog wel voor mij
Reputatie 2
Badge +1
Beste Toon-ers..

wees blij dat je Toon een advies geeft.. Ik heb destijds meegedaan met de Toon-test vanaf juni 2012.. Daarna heb ik me aangemeld om de Toon daadwerkelijk te gaan gebruiken.. Tot op heden heb ik nog steeds geen advies gekregen qua verbruik/voorschot.

hoop dat deze post een trigger is voor ENECO om iets te gaan ondernemen..

groeten,

Taco

@Tvanderplaats

Welkom op het forum.
Zoals je zelf aangeeft heb je mee gedaan met het testen van Toon.
Na de test is er administratief iets niet goed verwerkt. Dit is de reden dat jij het advies niet ziet, of zoals je het zelf zegt; het kraantje stond nog dicht.
Ik heb dit nu recht gezet en ik ga er vanuit dat over twee maanden het advies tevoorschijn komt.
Als dit niet het geval is, hoor ik het graag. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 2
Badge +1
Beste Joep, Eneco werkt hard aan een oplossing zeg je.
Hoe hard moet dat zijn, inmiddels zijn we weer 2 maanden verder, en nog steeds geen duimpje.
Het word geloof ik tijd dat ik Eneco maar eens een duimoje (omlaag) ga sturen.
Ook al omdat ik van de helpdesk van Toon het advies kreeg om  mijn hele systeem maar eens een softreset te geven, misschien dat het dan wel gaat werken.
Conclusie men is daar niet eens op de hoogte van het probleem, ik hoop degene die er zo hard aan werken wel.

@Goldwingrider

Het duurt inderdaad langer dan verwacht. In een ander topic leg ik uit dat dit komt omdat de oplossing voor het probleem een ander probleem met zich mee brengt. Ik hoop dat je nog even geduld hebt, want er wordt echt gewerkt aan een oplossing.
Ik vind het vervelend dat je tijdens het telefonisch contact met de Toon helpdesk niet goed geïnformeerd bent. Deze informatie moet bij hun bekend zijn.
Reputatie 3
Badge
Ik ben benieuwd want ik heb op mijn domme meter de duim nog mee mogen maken. Dat stukje inzicht mis ik nu wel. Maar ik heb geduld.
@Joep

Hoera wat een toeval ? Sinds gisteren is plotseling na 4 maanden mijn ingeschatte stroomverbruik eindelijk zichtbaar in de maandgrafiek.
Heeft dit ook een relatie met het duimpje, en is deze binnenkort misschien dan ook zichtbaar, het  grafiek ingeschat en werkelijk achter de knop stroom en/of gas blijft gewoon zwart ?
Reputatie 2
Badge +1
@Goldwingrider

Dit is een van de stappen richting het oplossen van het probleem met het duimpje (en slimme meters).
Maar even concreet, DE feature van toon (het duimpje) en het bijbehorende advies werkt dus (nog) niet met een slimme meter?

Mag ik vragen wat dan na alle opstart problemen die ik er mee heb gehad wat de toegevoegde waarde van het apparaat is?
Het is voor mij nu een dure thermostaat waar ik niet op kan vertrouwen met buienradar (app ook op telefoon)

Ok, mooi scherm maar nu begin ik mij er een klein beetje aan te irriteren.

Mods, is dit een probleem? Want zo ja dan gaat het apparaat retoer en koop ik wel een ander product uit de markt wat wel goed functioneerd
Badge
Maar even concreet, DE feature van toon (het duimpje) en het bijbehorende advies werkt dus (nog) niet met een slimme meter? Mag ik vragen wat dan na alle opstart problemen die ik er mee heb gehad wat de toegevoegde waarde van het apparaat is? Het is voor mij nu een dure thermostaat waar ik niet op kan vertrouwen met buienradar (app ook op telefoon) Ok, mooi scherm maar nu begin ik mij er een klein beetje aan te irriteren. Mods, is dit een probleem? Want zo ja dan gaat het apparaat retoer en koop ik wel een ander product uit de markt wat wel goed functioneerd

Helemaal mee eens. Voor wat betreft dit onderwerp vind ik persoonlijk dat er misleidende reclame is gemaakt om dit product aan de man te brengen. Sterker nog...op dit moment wordt er weer volop reclame gemaakt voor tv, ook over het advies, maar met geen woord wordt er gesproken over het feit dat dit niet werkt met een slimme meter. Tot op de dag van vandaag geven ze nog steeds bij Eneco telefonisch aan dat een slimme meter de beste keus is voor de TOON, ook mbt het advies (Duimpje)!!! Heb ze gister nog aan de telefoon gehad en kreeg dit gewoon te horen. Op mijn antwoord dat dit dus niet werkt, kreeg ik te horen dat ze daar niet van op de hoogte zijn!!
Ik heb hiervoor ook een slimme meter laten plaatsen. Achteraf had ik dat niet moeten doen en gewoon bij de oude leverancier moeten blijven.
Zo, maar eens gebeld met eneco groen advies.
Konden mij nog niet vertellen wanneer het probleem is opgelost.
Echter zoals ik het nu lees op het ofrum speelt dit al een tijdje. Ik wacht het nog even af.
Ze gaan mij wel korting geven op de 3.50 pm voor de live updates omdat ik daar niet volledig gebruik van kan maken. (poe poe :o)
Maar wel een goed oplossing waardoor ik het toch allemaal nog even afwacht.
Heb in ieder geval een leuk lijstje vragen voor de klantenavond.
Reputatie 3
Badge
Krijg ik dan ook korting?
Ze hebben het in behandeling genomen. Ik neem aan dat ik nog een terugkoppeling krijg. Maar dat lijkt mij wel het minste wat ze kunnen doen.
Badge
Goed dat ik dat lees. Heb er sinds de aanschaf van de slimme meter en TOON ook geen volledig gebruik van kunnen maken!
Moeten we nu allemaal gaan bellen om die korting te krijgen?
Geen idee, ik zou een terugkoppeling krijgen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Hoe meer mensen er bellen hoe urgenter het probleem wordt lijkt mij!?
Ik heb een domme meter en bij mij ook na 10 weken geen status verbruik, zie mijn vraag Hoe werkt status verbruik!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen