Advies hoogte van het | Eneco Community

Advies hoogte van het

• 18 augustus 2012
  • 65 reacties
  • 2692 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 181 reacties
Ik kreeg van de week een bericht op de Toon dat mijn verbruik hoger is dan het door Eneco ingeschatte verbruik.
Het advies was om mijn termijnbedrag met €94! euro te verhogen.
Hier heeft Eneco nog wel wat werk te doen want dit advies raakt kant nog wal.
Ik heb de Toon nu ongeveer 5 weken in gebruik waarvan ik 2 weken op vakantie ben geweest.
Het gemiddelde stroom verbruik in deze periode was 7 kWh per dag en het gasverbruik 0,4 M3 per dag.

Het zou interresant zijn om van Eneco te horen hoe dit briljante advies tot stand is gekomen.....

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

65 Reacties

Reputatie 3
Badge
Toon is zichzelf nog aan inleren en software zal in de loop van de maanden wel verbeteren. Ze zouden beter dat advies de komende tijd even achter wegen laten. Ik denk als je de standen van je meter bekijkt en deze vergelijkt met verbruik vorig jaar of je moet bijbetalen of niet.
Reputatie 3
Badge
Ik begrijp dat Toon tijd nodig heeft om in te leren.
Echter dan zou ik eerder verwachten dat het advies zou zijn om het termijn bedrag te verlagen gezien het lage elektra & gas verbruik in de zomermaanden. 

Kan iemand van Eneco hier uitleg aan geven?
Reputatie 3
Badge
https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/status-verbruik-4353/ check dit topic even.
Reputatie 3
Badge
Ja prima, maar dat maakt het verhaal nog onduidelijker.

Als het advies gebaseerd is op mijn verbruik van het afgelopen jaar en er rekening wordt gehouden met de lopende maand, dan zou een verlaging van het termijn bedrag het advies moeten zijn en geen verhoging van €94.
Mijn huidige verbruik is beduidend lager in vergelijk tot dezelfde periode van het afgelopen jaar. 
Reputatie 3
Badge
Er stond een stukje in over zomer/winter verdeling. De rest mbt jou verhaal klopt niet idd. Moderator kom er maar in.
Reputatie 7
Badge +6
@hmay

Dit advies is inderdaad niet correct, je had dit bericht nog niet mogen krijgen. We zijn nog bezig met het afstemmen van dit advies voor klanten met slimme meters en verwachten deze functie over enkele maanden uit te rollen. Op dit moment zit de functie nog in de testfase.
Reputatie 3
Badge
O.K. geen probleem, bedankt voor de uitleg!
Reputatie 3
Badge
Hier 2 berichten in de inbox van toon. Ik zou een duimpje moeten gaan zien... Geen duimpje zichtbaar. Betreft dit de zelfde issue
Reputatie 2
Badge +2
Ja hier ook zaterdag 2 berichten. Volgens één van de berichten kun je ook je tussenstanden in Mijn Eneco invoeren, maar dit klopt ook niet aangezien er alleen een mogelijkheid is om de meterstanden in te voeren bij de jaarnota of bij opzegging.
Reputatie 3
Badge
Ik heb Toon nu een maand dus heb nog wel even maandje geduld. Toch vreemd dat deze berichten automatisch gegenereerd zijn.
@jeroen, bij mij werd het duimpje (en de rest van de gegevens) pas zichtbaar nadat ik Toon had gereset via het knopje onderop (drukte hem eigenlijk in om de problemen met de meetadapter op te lossen). Dat bericht had ik idd ook al paar dagen terug gehad, maar zag toen ook geen verandering tot de Reset.
Reputatie 3
Badge
Na de reset hier ook een duimpje. Moderators, moet ik nu elke maand mijn toon gaan resetten?
Reputatie 2
Badge +2
Vandaag ook even de reset ingedrukt en inderdaad hier nu ook een duimpje
Reputatie 3
Badge
Bug of ? Tja denk het eerste
Reputatie 3
Badge +4
Kreeg ook een bericht voor het duimpje, na reset was ie zichtbaar .
Reputatie 3
Badge
@moderators, kunnen jullie dit doorgeven aan de technische afdeling. meerdere die dit probleem hebben.
Reputatie 2
Badge +1
De berekening die ervoor zorgt dat het duimpje tevoorschijn komt wordt pas na twee maanden gemaakt. Het is dus niet de bedoeling dat het duimpje binnen de 2 maanden tevoorschijn komt na een reset. Dit is doorgegeven aan de technische afdeling en die zijn het nu aan het onderzoeken.
Reputatie 3
Badge
Ik zie nu van augustus (maand 1 dat ik toon heb) wat het ingeschatte verbruik is en dat ik termijnbetaling kon verlagen. Dit was na 32 dagen. Toch soort van zichtbaar al dan niet de bedoeling.
Badge
De berekening die ervoor zorgt dat het duimpje tevoorschijn komt wordt pas na twee maanden gemaakt. Het is dus niet de bedoeling dat het duimpje binnen de 2 maanden tevoorschijn komt na een reset. Dit is doorgegeven aan de technische afdeling en die zijn het nu aan het onderzoeken.

Is dit na twee volle maanden van af de dag van aansluiten of twee volle maanden van af de eerste van de maand na dat Toon geplaatst is?
Toon is bij mij op 20-08 geplaatst en zie nog steeds geen duimpje!
Reputatie 3
Badge
Bij sommige komt deze duim  niet zonder reset ivm een bug maar ongeveer 2 maanden. Jou vraag durf ik niet te beantwoorden. Je zou een reset kunne proberen maar kan zijn dat je dus data verliest. Zou even afwachten tot de eerste update of wanneer hij mogelijk wel zonder reset in beeld komt.
Badge
Bij sommige komt deze duim  niet zonder reset ivm een bug maar ongeveer 2 maanden. Jou vraag durf ik niet te beantwoorden. Je zou een reset kunne proberen maar kan zijn dat je dus data verliest. Zou even afwachten tot de eerste update of wanneer hij mogelijk wel zonder reset in beeld komt.

Heb afgelopen week al een keer een reset uit gevoerd.
Had van de bug gelezen op dit forum.
Geen duimpje maar gelukkig ook geen data verlies.
Reputatie 3
Badge
Zou nu gewoon lekker gebruik maken van toon zonder die duim n wachten op de update. Wanneer ontvang jij je jaarrekening? Ik krijg hem binnenkort en hoop daarna met een nieuw status verbruik te kunne beginnen
Badge
Heb de jaar berekening afgelopen maand gehad!
Reputatie 2
Badge +1
@ETNA

Na twee maanden verbruik moet Toon dit weergegeven. Ben je in de tijd dat je Toon hebt een keer de gegevens verloren (na bijvoorbeeld een fabrieksreset)? In dat geval gaan de twee maanden weer opnieuw in.
Zo niet, ben ik benieuwd wat er bij "Status verbruik" in het menu staat.
Kan je me dit laten weten?
Badge
@ETNA

Na twee maanden verbruik moet Toon dit weergegeven. Ben je in de tijd dat je Toon hebt een keer de gegevens verloren (na bijvoorbeeld een fabrieksreset)? In dat geval gaan de twee maanden weer opnieuw in.
Zo niet, ben ik benieuwd wat er bij "Status verbruik" in het menu staat.
Kan je me dit laten weten?

Geen data verloren en geen fabrieksrecet.
Bij status verbruik staat dat dit pas naar twee volle maanden zichtbaar is.