activeringscode werkt niet | Eneco Community
vraag

activeringscode werkt niet

  • 13 januari 2019
  • 42 reacties
  • 287 Bekeken

Badge
In de eerste plaats lukte het mij niet om in de nieuwe APP te komen met mijn gebr.naam en ww. Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, waarna mij werd verzocht om de toon naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Ondertussen ontving ik een code via de mail.

Nu heb ik netjes gedaan wat in de handleiding stond en de toon teruggezet naar fabrieksinstellingen. De code die ik heb gekregen om te activeren werkt niet. Kan het zijn dat er teveel tijd overheen is gegaan? Ik ontving de mail met code 28 december. Het is nu 13 januari.....

Ook de code van 5 jaar geleden heb ik nog. Ook deze is niet meer juist.

Oftewel...hoe kom ik aan de juiste code?

42 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
@S. Kosten

Fijn om lezen dat alles zichtbaar is !
Badge
Sinds vanochtend zie ik ook weer gegevens bij gasverbruik. Had blijkbaar toch even tijd nodig. Alles doet het weer naar behoren!

Mag ik jullie allen ontzettend bedanken voor de geboden hulp!
Badge
Inmiddels een harde reset uitgevoerd. De meetmodule heb ik laten zitten.

Resultaat blijft hetzelfde. Stroomverbruik zie ik wel. Gasverbruik blijft op 0 staan. Ook als ik de warmwaterkraan aanzet overigens.

Nog nieuwe tips iemand?
Voor een harde reset, is het voldoende de ketelmodule even 1 minuutje stroomloos te maken.
De meetmodule zou ik niets mee doen.
Badge
Thnx! Dat betekent dus de stekker van het apparaatje bij de cv ketel eruit? De meetmodule laten zitten?

Graag even de volgorde aangeven, voordat we dadelijk weer terug bij af zijn.
Baat het niet; het schaadt uiteraard ook niet.
Het gaat nu toch echt lijken op een communicatie module storing die de P1 poort aanstuurt.
Badge
Het verbruik van elektra was om 18.10 uur weer zichtbaar. Ik ben nu dus alweer 2 uur verder. Zou een harde reset kunnen helpen?
Thx Chantal, dan nu thumbs up!
Reputatie 6
Badge +2
@S. Kosten

Ik heb gelijk in P4 gekeken om te zien of de gasmeter in storing staat. Dit lijkt niet het geval. Het gas verbruik komt wel maar een keer in het uur door. Als het korter dan een uur geleden is dat het verbruik voor elektra is doorgekomen, dan vraag ik om nog even geduld 😉
Oké, dan is het niet gekoppeld zijn dus uit te sluiten.
Dan kan de gasmeter nog in storing staan.
Eneco kan dat via P4 controleren of bij hun wel gasstanden binnen komen.
Badge
Uhm inmiddels is dat zeker al zo'n 5 a 6 jaar geleden!
Kijk, we zijn idd een stuk verder.
Sinds wanneer is de slimme gasmeter geplaatst?
Badge
We zijn weer een stukje verder!

Bij thuiskomst heb ik de telefoonkabel meteen weer vervangen voor de p1 kabel. Het viel mij inderdaad op dat er verschil in zit.

Nu wel met resultaat! Toch sta ik weer voor een kleine raadsel. Dit heb ik gedaan:
1. Meetmodule uit de stekker 30 seconden
2. Kabels veranderen
3. Meetmodule weer in het stopcontact

De toon geeft nu wel stroomgebruik aan! Maar het gasverbruik blijft op 0! Wat nu?

We zijn er bijna 😉
Ik dacht dat een P1 kabel hetzelfde zou zijn als een telefoonkabel. Is dit niet het geval?

Mogelijk dat het verwisselen naar de echte P1 kabel dan nog resultaat geeft? Deze heeft er na de meest recente fabrieksherstel niet ingezeten...

Een platte telefoonkabel heeft meestal maar 2 aders.
De platte P1 kabel moet 4 aders hebben en die mogen ook niet getwist zijn.
Badge
Super! We wachten het even af!
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Ik snap je gedachte en eigenlijk best logisch om het op die manier te proberen :D
In dit geval is de kans groot dat de kabel die ik voor je heb besteld uitkomst gaat bieden. Het is nu even afwachten tot deze binnen komt en dan ben ik heel benieuwd of het weer werkt.

Groet,
Glenn
Badge
Ik dacht dat een P1 kabel hetzelfde zou zijn als een telefoonkabel. Is dit niet het geval?

Mogelijk dat het verwisselen naar de echte P1 kabel dan nog resultaat geeft? Deze heeft er na de meest recente fabrieksherstel niet ingezeten...
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Was dat echt een P1 kabel die vanuit Eneco komt?
Bij veel gevallen blijkt het dat een andere kabel die gebruikt wordt inderdaad niet werkt, vandaar de vraag ;)

Groet,
Glenn
Badge
Ha Glenn,

Ik heb zelf een nieuwe P1 kabel geprobeerd. Ook dat had gisteren geen resultaat.

Misschien toch met de poort te maken?
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Blijkbaar heeft een fabrieksherstel geholpen. Ik zie nu dat de meetmodule goed is gekoppeld en ingesteld is op beide slimme meters.
In jouw situatie wordt de P1 aansluiting niet herkend (ik ga er even van uit dat je de meetmodule weer hebt aangesloten op de elektrameter via de P1 kabel). Ik wil voorstellen om een nieuwe P1 kabel te sturen om te controleren of daarmee het verbruik weer door komt. Als dit niet het geval is en de P1 aansluiting wordt weer niet herkend, dan denk ik dat er wat mis is met de P1 poort.

In het kort: Ik bestel een P1 kabel voor je. Binnen 10 werkdagen heb je deze binnen!

Groet,
Glenn
Badge
Goedemorgen! Gisteravond heb ik de toon nog een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de meetmodule verwijderd en opnieuw gekoppeld. Dit alles gaf weer geen resultaat.

Je kunt weer meekijken. Ik ben op dit moment alleen niet thuis.
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Ik zie dat je je externe toegang weer uit hebt gezet. Zou je deze opnieuw aan kunnen zetten? Dan kijk ik nog 1x op afstand om hopelijk tot een oplossing te komen. Anders is de kans aanwezig dat ik je een nieuwe meetmodule toestuur.

Groet,
Glenn
Badge
Oke dat wordt dus morgen wel een telefoontje.
Oké, dan zal het de P1 kabel niet zijn.
De communicatiemodule is onderdeel van je slimme meter.
Als die vanmorgen het nog wel deed dan zou het wel toeval zijn.
Badge
De p1 kabel is dezelfde als die van vanochtend en toen deed de toon het nog wel. Wat is de communicatiemodule (is dat hetzelfde als de meetmodule?) en hoe kom ik erachter of het de communicatiemodule is en hoe verhelp ik dan de storing?

Reageer