activeringscode werkt niet | Eneco Community
vraag

activeringscode werkt niet

Toon eerste bericht

42 Reacties

Badge
Ik dacht dat een P1 kabel hetzelfde zou zijn als een telefoonkabel. Is dit niet het geval?

Mogelijk dat het verwisselen naar de echte P1 kabel dan nog resultaat geeft? Deze heeft er na de meest recente fabrieksherstel niet ingezeten...
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Ik snap je gedachte en eigenlijk best logisch om het op die manier te proberen :D
In dit geval is de kans groot dat de kabel die ik voor je heb besteld uitkomst gaat bieden. Het is nu even afwachten tot deze binnen komt en dan ben ik heel benieuwd of het weer werkt.

Groet,
Glenn
Badge
Super! We wachten het even af!
S. Kosten wrote:

Ik dacht dat een P1 kabel hetzelfde zou zijn als een telefoonkabel. Is dit niet het geval?

Mogelijk dat het verwisselen naar de echte P1 kabel dan nog resultaat geeft? Deze heeft er na de meest recente fabrieksherstel niet ingezeten...

Een platte telefoonkabel heeft meestal maar 2 aders.
De platte P1 kabel moet 4 aders hebben en die mogen ook niet getwist zijn.
Badge
We zijn weer een stukje verder!

Bij thuiskomst heb ik de telefoonkabel meteen weer vervangen voor de p1 kabel. Het viel mij inderdaad op dat er verschil in zit.

Nu wel met resultaat! Toch sta ik weer voor een kleine raadsel. Dit heb ik gedaan:
1. Meetmodule uit de stekker 30 seconden
2. Kabels veranderen
3. Meetmodule weer in het stopcontact

De toon geeft nu wel stroomgebruik aan! Maar het gasverbruik blijft op 0! Wat nu?

We zijn er bijna 😉
Kijk, we zijn idd een stuk verder.
Sinds wanneer is de slimme gasmeter geplaatst?
Badge
Uhm inmiddels is dat zeker al zo'n 5 a 6 jaar geleden!
Oké, dan is het niet gekoppeld zijn dus uit te sluiten.
Dan kan de gasmeter nog in storing staan.
Eneco kan dat via P4 controleren of bij hun wel gasstanden binnen komen.
Reputatie 6
Badge +1
@S. Kosten

Ik heb gelijk in P4 gekeken om te zien of de gasmeter in storing staat. Dit lijkt niet het geval. Het gas verbruik komt wel maar een keer in het uur door. Als het korter dan een uur geleden is dat het verbruik voor elektra is doorgekomen, dan vraag ik om nog even geduld 😉
Thx Chantal, dan nu thumbs up!
Badge
Het verbruik van elektra was om 18.10 uur weer zichtbaar. Ik ben nu dus alweer 2 uur verder. Zou een harde reset kunnen helpen?
Baat het niet; het schaadt uiteraard ook niet.
Het gaat nu toch echt lijken op een communicatie module storing die de P1 poort aanstuurt.
Badge
Thnx! Dat betekent dus de stekker van het apparaatje bij de cv ketel eruit? De meetmodule laten zitten?

Graag even de volgorde aangeven, voordat we dadelijk weer terug bij af zijn.
Voor een harde reset, is het voldoende de ketelmodule even 1 minuutje stroomloos te maken.
De meetmodule zou ik niets mee doen.
Badge
Inmiddels een harde reset uitgevoerd. De meetmodule heb ik laten zitten.

Resultaat blijft hetzelfde. Stroomverbruik zie ik wel. Gasverbruik blijft op 0 staan. Ook als ik de warmwaterkraan aanzet overigens.

Nog nieuwe tips iemand?
Badge
Sinds vanochtend zie ik ook weer gegevens bij gasverbruik. Had blijkbaar toch even tijd nodig. Alles doet het weer naar behoren!

Mag ik jullie allen ontzettend bedanken voor de geboden hulp!
Reputatie 6
Badge +1
@S. Kosten

Fijn om lezen dat alles zichtbaar is !

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen