activeringscode werkt niet | Eneco Community
vraag

activeringscode werkt niet

• 13 januari 2019
  • 42 reacties
  • 279 Bekeken

Badge
In de eerste plaats lukte het mij niet om in de nieuwe APP te komen met mijn gebr.naam en ww. Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, waarna mij werd verzocht om de toon naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Ondertussen ontving ik een code via de mail.

Nu heb ik netjes gedaan wat in de handleiding stond en de toon teruggezet naar fabrieksinstellingen. De code die ik heb gekregen om te activeren werkt niet. Kan het zijn dat er teveel tijd overheen is gegaan? Ik ontving de mail met code 28 december. Het is nu 13 januari.....

Ook de code van 5 jaar geleden heb ik nog. Ook deze is niet meer juist.

Oftewel...hoe kom ik aan de juiste code?

42 Reacties

De vraag is over niet iets anders aan de hand is.
Deze Toon®️ Met hetzelfde displaynr heeft altijd op je naam gestaan?

Zo ja, dan zal via je displaynr een moderator moeten nazien wat er nu aan de hand is.
Badge
Deze toon heeft inderdaad altijd op mijn naam gestaan. Dat wordt dus morgen even bellen 😉
Badge
Er staat overigens: "jouw slimme thermostaat is verbonden, maar nog niet geactiveerd"..... mogen heb je een onjuiste code ingevoerd. Is dit niet het geval, neem dan contact op.....
Reputatie 5
Badge
Goedemiddag @S. Kosten

Bellen is niet nodig ;)
Als je mij een privébericht stuurt met jouw displaycode, dan duik ik er meteen in om te kijken hoe jouw Toon weer geactiveerd kan worden.

groet,
Glenn
Badge
@Glenn kun je mij helpen met het achterhalen van de displaycode?
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Je hebt een PB van me :)

groet,
Glenn
Badge
Vandaag de toon naar fabrieksinstellingen teruggebracht op advies van telefonisch contact met Eneco. De enige reden die ik hiervoor had was om weer in de Toon App te komen. De toon zelf werkte altijd na behoren. Ook heb ik altijd goed mijn verbruik kunnen zien. Tot aan vandaag (na 6 jaar).

De installatie is uiteindelijk goed verlopen. Ik heb de koppeling succesvol doorstaan en vervolgens alles netjes teruggeplaatst zoals het de afgelopen jaren ook was.

Nu lijkt zich een probleem te ontvouwen rond de meetmodules. In het scherm blijft staan " geen sensoren geconfigureerd"...Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

Meetmodule verwijderen en opnieuw koppelen ---> geen resultaat.
Harde reset --> geen resultaat
Meetmodule 30 seconden van de stroom --> geen resultaat
Een tijdje wachten --> geen resultaat.

Iemand nog ideeën?
Badge
Nog even een aanvulling. De nieuwe App werkt nu wel....hahaha

beetje jammer dat ik nu geen gegevens kan aflezen.
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Ik heb je topic even samengevoegd met je eerder aangemaakte topic omdat het nog steeds over de activatie gaat ;)

Zou je op Toon de externe toegang aan kunnen zetten? Dan kijk ik even met je mee. Dit doe je via Menu > Toon Support > externe toegang AAN.

Groet,
Glenn
Badge
Heb ik gedaan. Je kunt nu meekijken
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Ik zie meteen al wat er aan scheelt. Het ziet ernaar uit dat de Energiebronnen nog niet ingesteld zijn.
Om dit te doen wil ik je vragen om de volgende opties te volgen: Menu > Instellingen > Energiemeting > meetmodules (potloodje) > Metermodule 1 (potloodje) > Energiebronnen (potloodje)

Hier kun je nu instellen hoe Toon het verbruik moet meten. Dit gebeurt bij jou via de P1 aansluiting. Kan je controleren hoe deze nu staat ingesteld en dit, indien nodig, aanpassen?

Groet,
Glenn
Badge
Als ik dat menu doorloop, dan gebeurt het volgende...

Ik geef stroom en gas aan.
Ik kies P1 sensor verbinding voor stroom.
Ik kies P1 sensor verbinding voor gas.
Ik klik op opslaan

Instellingen blijven vervolgens hetzelfde.
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Oke heel vreemd.
Zou je in dit geval niet alleen de meetmodule kunnen verwijderen, maar ook kunnen herstellen via Geavanceerd? daarna kan je de meetmodule opnieuw koppelen.
Meetmodule lijkt goed gekoppeld te zijn, maar geeft totaal niet weer hoe deze is aangesloten, dus ikzelf sta ook even voor een raadsel. Hopelijk lukt met het herstellen deze koppeling wel.

Groet,
Glenn
Badge
Moet ik dan de module eerst weer van het stroom halen en de kabels eruit?

Alvorens ik hem probeer te herstellen.
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Jazeker, deze moet namelijk het liefst binnen een meter van Toon geplaatst zijn in een stopcontact wanneer je deze ontkoppelt, herstelt en opnieuw koppelt.

Groet,
Glenn
Badge
Helaas geen effect.

Ik heb hem herstelt, verwijderd en opnieuw gekoppeld.

Als je nog andere suggesties hebt?
Of de P1 kabel is niet juist of de communicatiemodule die de P1 poort aanstuurt staat in storing.
Badge
De p1 kabel is dezelfde als die van vanochtend en toen deed de toon het nog wel. Wat is de communicatiemodule (is dat hetzelfde als de meetmodule?) en hoe kom ik erachter of het de communicatiemodule is en hoe verhelp ik dan de storing?
Oké, dan zal het de P1 kabel niet zijn.
De communicatiemodule is onderdeel van je slimme meter.
Als die vanmorgen het nog wel deed dan zou het wel toeval zijn.
Badge
Oke dat wordt dus morgen wel een telefoontje.
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Ik zie dat je je externe toegang weer uit hebt gezet. Zou je deze opnieuw aan kunnen zetten? Dan kijk ik nog 1x op afstand om hopelijk tot een oplossing te komen. Anders is de kans aanwezig dat ik je een nieuwe meetmodule toestuur.

Groet,
Glenn
Badge
Goedemorgen! Gisteravond heb ik de toon nog een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de meetmodule verwijderd en opnieuw gekoppeld. Dit alles gaf weer geen resultaat.

Je kunt weer meekijken. Ik ben op dit moment alleen niet thuis.
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Blijkbaar heeft een fabrieksherstel geholpen. Ik zie nu dat de meetmodule goed is gekoppeld en ingesteld is op beide slimme meters.
In jouw situatie wordt de P1 aansluiting niet herkend (ik ga er even van uit dat je de meetmodule weer hebt aangesloten op de elektrameter via de P1 kabel). Ik wil voorstellen om een nieuwe P1 kabel te sturen om te controleren of daarmee het verbruik weer door komt. Als dit niet het geval is en de P1 aansluiting wordt weer niet herkend, dan denk ik dat er wat mis is met de P1 poort.

In het kort: Ik bestel een P1 kabel voor je. Binnen 10 werkdagen heb je deze binnen!

Groet,
Glenn
Badge
Ha Glenn,

Ik heb zelf een nieuwe P1 kabel geprobeerd. Ook dat had gisteren geen resultaat.

Misschien toch met de poort te maken?
Reputatie 5
Badge
@S. Kosten

Was dat echt een P1 kabel die vanuit Eneco komt?
Bij veel gevallen blijkt het dat een andere kabel die gebruikt wordt inderdaad niet werkt, vandaar de vraag ;)

Groet,
Glenn

Reageer