Activeringscode voor Toon | Eneco Community

Activeringscode voor Toon

• 2 januari 2013
  • 35 reacties
  • 2636 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 13 reacties
goede dag,
Na een stroom storing start de TOON niet meer op.
apparaat gereset. start op met stap 1 en dan stap 2
geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met internet. onders in het scherm staat dat internet verbonden is?
maar dan kom ik bij de activerings code die ik dus niet heb.
allemaal ook niet zo'n probleem denk je!
maar na een dag zonder cv en nu de 2de dag en bellen met de service desk waar je vervolgens niets meer van hoort wordt het toch vervelend.

Het is een beetje vreemd dat zo'n systeem niet zonder al die poespas op gestart kan worden zodat je toch minstens de minimale functies van een thermostaat kan gebruiken.

Weet iemand hier een activerings code die te gebruiken is?

alvast bedankt ,

Marcel.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

35 Reacties

word net gebeld door een monteur. begin toch weer vrolijk te worden:).
Het eerste wat de monteur bij mij deed was de activeringscode meedelen. Ik heb die ogenblikkelijk genoteerd. Er werd nota bene bij verteld dat je die code nodig hebt als je eens een fabrieksherstel wilde doen! Vreemd dat jij hem dan niet gekregen hebt!
Reputatie 3
Badge
Heb jij geen code bij je aanmelding gekregen? Ik heb deze brief bewaard. Anders via Eneco een nieuwe aanvragen zodat je deze altijd hebt.
Ik heb wat dat betreft probleempje met thuis zijn als de monteur er is.
Ben zeer regelmatig onregelmatig weg naar het buitenland.
Daardoor weet ik los van de code ook niet waar de orginele thermostaat ligt voor de modulerende ketel.
Op geruimd door mijn vrouw en die weet het dus ook niet!
Maar de monteur is geweest. Krijgt hem helaas ook niet aan de praat.
Morgen weer verder. Avondje bij de openhaard is ook leuk. Gelukkig regelt het apparaat niet dat het tapwater niet warm mag worden.
Zal wel het probleem zijn van een test appartaat.
Leven gaat gewoon verder,.:p
Badge
Ik heb wat dat betreft probleempje met thuis zijn als de monteur er is.
Ben zeer regelmatig onregelmatig weg naar het buitenland.
Daardoor weet ik los van de code ook niet waar de orginele thermostaat ligt voor de modulerende ketel.
Op geruimd door mijn vrouw en die weet het dus ook niet!
Maar de monteur is geweest. Krijgt hem helaas ook niet aan de praat.
Morgen weer verder. Avondje bij de openhaard is ook leuk. Gelukkig regelt het apparaat niet dat het tapwater niet warm mag worden.
Zal wel het probleem zijn van een test appartaat.
Leven gaat gewoon verder,.:p

Open haard, romantiek:leve Toon!
Maar als je Eneco belt met je klantnummer dan kunnen ze je jou code toch gewoon geven?
Reputatie 3
Badge
Die tip om een nieuwe aan te vragen, heb ik hem gegeven. De topicstarter kan nu duidelijkheid geven aan ons. Hij had geen duidelijke gesprekken gevoerdmet de klantenservice Wat was er zo onduidelijk aan? Welke kennis ontbrak bij de medewerkers?
monteur krijgt hem ook niet aan de gang .
monteur heeft eneco gebeld om contact met mij op te nemen.
maar dat is nog niet  gebeurt.
apparaat zou een modus moeten hebben dat hij de ketel aan kan sturen zonder dat hij al zijn bigbrother activiteiten hoeft uit te voeren.
Reputatie 1
Badge
apparaat zou een modus moeten hebben dat hij de ketel aan kan sturen zonder dat hij al zijn bigbrother activiteiten hoeft uit te voeren.

Dat roep ik al vanaf het begin. Juist om dit soort dingen te voorkomen.
Reputatie 3
Badge
@topcistarter? wat is er nu wel en niet gelukt???

1. Heb je een activatiecode? Ja? werkt deze? Nee, krijg je een nieuwe?
2. Start Toon nog steeds niet goedop? Moet je dan terug naar oplossing 1? Nee, wat is er met een monteur afgesproken? Waarom krijg je geen nieuwe...

Sorry maar begrijp het niet. Eerst wil toon nietopstarten. Dan werkt het wel??? en kan je niet activeren??? heb je al nieuwe activatiecode gekregen???

Vervelend is het allemaal wel als je geen cv hebt.
1: heb nog steeds geen activerings code. deze is ook niet meer in te voeren apparaat weigert gewoon.
2. Monteur die hier gisteren was heeft direkt gebelt. Toen is al tegen deze man gezegt dat de toon uitgewisseld zou worden.
er zou vandaag contact met mij opgenomen worden,

Alle contact van vandaag moest van mijn kant komen. Had het nummer van de monteur deze had alles doorgegeven en was verbaasd dat er nog niet gebeurt was.
dit was om 12:30
Daarna zelf gaan bellen met de helpdesk. resultaat ik zou terug gebeld worden.
14:30 nog maar een keer bellen ik zal snel terug gebeld worden.
15:45 nog maar eens gebeld. Nu is er gezegt dat er tussen nu en 18:00 iemand komt om de toon uit te wisselen.
helaas het is nu 18:00 nog maar beetje wachten dan.
De man zal ook zijn best wel doen.
Reputatie 3
Badge
Ok, zorg ook even voor een nieuwe activeringscode als je de oude kwijt bent. Of heb je die nog wel?
de Toon weigert de activerinscode.
het ding raakt al in de problemen met het contacten met internet. hij geeft aan verbinding niet gelukt. en daaronder staan
status: verbonden met internet.
daarna komt de activerings code. en deze word gewoon geweigert.

de bel gaat de monteur met een nieuwe Toon laat het straks wel weer weten.
De monteur is weer weg .
Helaas werkt de activerings code niet die gisteren opgegeven is.
Wel hangt er nu een nieuwe Toon.
Omdat ik nog een Test Toon had uit de 1ste fase heb ik daar geen brief bij met activerings code.
En omdat het nu na 5 uur is, is er ook niemand die in het systeem kan om een activerings code te geven.
Helaas krijgt de monteur niet de activerings code mee als hij op geplande basis op pad word gestuurd.
Dat is iets wat je zijn leiding gevende kwalijk kan nemen maar hem niet.
helaas weer een nacht zonder ketel.
en ik weet wel dat ik 2 draadjes aan elkaar kan knopen om de ketel te laten draaien. maar ik heb ook geen indicatie van de warmte.
Morgen weer verder.
Reputatie 3
Badge
maar de nieuwe toon functioneerd tot de activstiecode nu wel goed?
De activerings code is waarschijnlijk verkeerd dus. wachten tot morgen.
En dan hopen dat iemand de juiste vind. anders gaan we ook nog zonder kachel het weekend in.
En dan Gaat denk ik de Toon van de muur en moet ik helaas een andere thermostaat kopen.
Reputatie 1
Badge
Jeroen, dit is hetzelfde verhaal als van mij een maand of twee geleden. Hij had nog een testtoon en die maakt met een test-omgeving verbinding. Die test-omgeving bestaat niet meer. Ik gok erop dat hij geen buienradar of file info gebruikt anders was het wel eerder opgevallen.
Deze testtoon moest zowiezo omgeruild worden.

Het lijkt er echter op alsof Eneco nog probeert op deze test-omgeving de Toon te activeren terwijl ze dat op de productieomgeving moeten doen.
Monteur zou niet weg mogen gaan zonder activatiecode. Zeker niet zonder registratie ok. Hier mocht hij niet eens weg zonder dat hij kon aftekenen dat de activering gelukt was. (Hij mocht wel van mij) het was protocol. Het viel me wel op dat hij de activeringscode niet op een knappe brief van Eneco had maar het was hem telefonisch doorgegeven. Die ik dus meteen maar heb genoteerd.

Niet dat de beste topicstarter er iets aan heeft (ook al ben ik jaloers op zijn houtkachel, goeie oude tijd met openhaard, warmtewisselaar en cv) maar dat zou morgen wel opgelost kunnen worden.
Het viel me wel op dat hij de activeringscode niet op een knappe brief van Eneco had maar het was hem telefonisch doorgegeven.

bij mij kwam de Toon-code uit zijn telefoon! Ook ik geen brief gehad, terwijl de monteur daar wel om vroeg.... Raar!
Reputatie 3
Badge
Na het bestellen van Toon kreeg ik en brief met een activeringscode die je gereed moest hebben als de monteur komt. De monteur heeft hem in zijn telefoon staan dus die brief hoefde helemaal niet bij de hand te wezen. Die code is wel belangrijk om te bewaren.
Reputatie 3
Badge
Het lijkt mij dat een monteur komt om Toon werkend te krijgen en anders een passende oplossing bied. Dat hij iets beloofd (goede wil) en doorgeeft dat Eneco contact opnemen moet is 1. Maar als Eneco dit vervolgens niet doet vind ik dit wel een beetje jammer.
Goeden dag, daar ben ik weer.
Vanmorgen telefoontje gehad en per E-mail nieuwe activerings code gekregen.
Helaas kon ik pas 4 uur vanmiddag thuis zijn. Kreeg gisteren al een boos mailtje van mijn baas waarom ik niet op de zaak was!
Mag je uitleggen dat je een hele dag wacht op telefoon dan wel monteur van eneco.
Helaas deze code werkt ook niet. Meteen gebeld. Moet nu een nieuwe code gegenereerd worden. Alweer 15 minuten geleden. en de tijd tikt langzaam naar 6 uur en dan is er niemand meer te vinden die een code aan kan maken tot maandag natuurlijk.
Helaas moet ik zondag weg voor 4 weken.
krijg een beetje het idee dat ik morgen ergens een thermostaat moet gaan kopen. die gewoon werkt zonder internet en code om zichzelf in werk te kunnen stellen.
Word vervolgt.
Na het bestellen van Toon kreeg ik en brief met een activeringscode die je gereed moest hebben als de monteur komt. De monteur heeft hem in zijn telefoon staan dus die brief hoefde helemaal niet bij de hand te wezen. Die code is wel belangrijk om te bewaren.

N.a.v. dit alles heb ik maar meteen een Email geoznen en vanmiddag heb ik m'n code via de Email ontvangen.
Goed bewaren maar en hopen gewoon niet nodig te hebben.
ik heb vanmorgen ook een code via E-mail ontvangen?
Ook geen garantie dat de toon daarmee opstart:p.
Hoop dat je het nooit nodig hebt. Of beter, dat dit je gewoon niet overkomt.
groetjes marcel
Reputatie 3
Badge
Gebruiksvriendelijk is Toon wel. 🙂 Haha Eneco is goed op weg, maar er blijven nog veel vragen en problemen liggen.
Badge

N.a.v. dit alles heb ik maar meteen een Email geoznen en vanmiddag heb ik m'n code via de Email ontvangen.
Goed bewaren maar en hopen gewoon niet nodig te hebben.

Slim, Brandje!
Ik kreeg de code via een brief, die heb ik goed bewaard!
@Marspie: ik leef met je mee; bedankt dat je de moeite nog neemt ons "in de hoogte" te houden!
We leven met je mee, succes!
Hg
Hans