Activeren slimme meters | Eneco Community

Activeren slimme meters

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

73 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Het gesprek is niet goed verlopen! Degene die aan mij was toegewezen was ziek en degene die heb gesproken heeft me niet meer teruggebelt onderdanks haar belofte om terug te bellen. Typisch desinteresse.

Tsja, als ik lees dat er "tovenaars" langskomen die niet eens het verschil weten tussen een digitale e-meter en een slimme variant daarvan, dan verbaast mij dit niks.

Het helpt over het algemeen wel als je zegt dat de meter niet meer loopt, want dat kost Stedin geld.  Maar je wordt er wel goed ziek van, zeker als je er iedere keer vrij voor moet nemen.

PP
Inderdaad  helemaal gelijk, maar hopen dat ze het snel oplossen.
Reputatie 4
Badge +4
@vonderstealth:

Hier staat nog wat je meter allemaal wel niet zou kunnen ( zelf (dag)verbruik uitlezen))!

http://www.dnwb.nl/download/file:verkorte-handleiding-gasmeter-landis-gyr-140512.htm

PP
Ik ben heel benieuwd naar dat bedraad, want hoor en lees wat dingen over een P3 poort waarmee je hem ook aan je electrameter kan hangen is dat geen oplossing voor het probleem van ons om te zorgen dat ze hem gekoppeld kunnen krijgen.
Reputatie 4
Badge +4
@ vonderstealth /winnetoe,

Hoe is de stand van zaken bij jullie m.b.t.  de problemen met de slimme  meters? Wil je het forum op de hoogte houden?

PP
Ik kan je wel vertellen dat Stedin vandaag heeft teruggebelt en "onofficeel" heeft verteld het zelf ook niet meer te weten hoe ze het moeten oplossen. De afdeling regie die het probleem in behandeling heeft wil me niet meer terugbellen ondanks diverse malen het verzoek hiervan (ook namens hun eigen interne service center). Heb ze tot einde van de maand gegeven om met een oplossing te komen anders ga ik twee brieven versturen naar AFM en de Geschillencommisie.
Reputatie 4
Badge +4
@  vonderstealth:

Nou dat schiet dus niet op. Zoals je zelf al schreef: onvoorstelbaar dat dit eerst niet getest wordt.

Als Stedin het zelf niet aan de praat gaat krijgen, zouden ze een expert van Landis&Gyr erbij moeten halen. Die kan, neem ik aan, wel zien waarom het niet werkt / een oplossing bieden. Desnoods bedraad als draadloos niet goed werkt.

PP
Ik heb nog niks gehoord niet van stedin en niet van eneco 
als je brief gaat sturen stuur ik er ook een 
De klantenservice is ver te zoeken 
Reputatie 4
Badge +4
@Winnetoe,

Je vindt mijn reactie in dit topic.
Reputatie 4
Badge +4
@Vonderstealth,

Zoals ik eerder aangaf in dit topic hebben we het probleem met de slimme meters in behandeling. We hebben opnieuw melding gemaakt bij Stedin en hopen spoedig een terugkoppeling te kunnen geven.
Reputatie 4
Badge +4
@Vonderstealth,

Zoals ik eerder aangaf in https://"https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/na-6-mnd-steeds-geen-gasvebruik-mijn-eneco-toon-6532/index3.html" topic hebben we het probleem met de slimme meters in behandeling. We hebben opnieuw melding gemaakt bij Stedin en hopen spoedig een terugkoppeling te kunnen geven.

Als de gasmeter zich niet kan koppelen met de slimme meter, dan kan Eneco daar indedaad weinig aan doen ( anders dan klagen bij Stedin).  Anders ligt het met de problemen rondom DSMR 4.0.  Die specificaties zijn ruim van te voren bekend en daar kan Eneco ook op testen en zo nodig de software van de Toon of randapparatuur op aanpassen.

Ik snap alleen zo'n Stedin niet. Als er problemen zijn, communiceer daar dan open over en houdt de klanten op de hoogte. Roep expertise in van Landis&Gyr en los het probleem op. Ik weet niet of dit probleem bij iedereen speelt met de koppelingeen van de L&G G350 aan de L&G G350 of dat het alleen in incidentele gevallen optreedt.

Naast Landis&Gyr gaat Stedin nu ook Kaifa-meters plaatsen lijkt het. Ook dat is niet zo slim. Blijf bij een fabrikant. Maar dat zal wel een financiele kwestie zijn.

PP
Kijk ik net op toon zie ik ineens gas 1,1 staan dus het lijkt erop dat de meter eindelijk is gekoppeld .
Ook zag ik op de meter dat hij nu ook verbruik bij 18.2 heeft staan.
Het gaat de goede kant op.

Groetjes Cor
@Vonderstealth Hoe is het bij jouw ??? Werkt het daar ook ?
HAHA 
Het moet nu toch echt niet gekker gaan worden 
Krijg ik gisteren een eindnota van electro in de bus , vraag ik aan eneco hoe dit kan zeggen ze u heeft de electra opgezegd ??????
Ik weet echt nergens van hahaha
Ik weet alleen dat ik een slimme meter heb gekregen dat al genoeg ellende met zicht heeft meegebracht , krijg je nu dit weer.
Waar gaat het fout COMMUNICATIE MISSCHIEN
Waarschijnlijk heeft stedin de meterstanden van de oude meter door gegeven en dacht eneco zeker dat ik geen klant meer was???
Graag dit even rechtzetten anders doet mijn slimme meter het weer niet omdat ik wordt af gesloten.........

Groet Cor 
Reputatie 4
Badge +4
Ja, ik zou maar vaak naar je meterkast gaan lopen, want een NADEEL van de slimme meter(S) is dat ze deze op afstand kunnen afschakelen / je aansluiting buiten werking kunnen stellen.

PP
Reputatie 6
Badge +1
Kijk ik net op toon zie ik ineens gas 1,1 staan dus het lijkt erop dat de meter eindelijk is gekoppeld .
Ook zag ik op de meter dat hij nu ook verbruik bij 18.2 heeft staan.
Het gaat de goede kant op.

Groetjes Cor

Fijn, dan heeft de reset procedure nu zijn vruchten afgewerkt en herkent de energieadapter de meter. Als je nu ook kijkt in menu - systeem - energieadapter zul je zien dat er staat verbonden met gas en stroom
Ja JVP er staat verbonden met stroom en gas en ik heb geen uitroep teken meer 
HAHA PPJ als ze dat doen haal ik die hele meter van de muur en verbind de draadjes door hahaha 
Het is tenslotte niet mijn fout ik heb niks opgezegd!!!

Groetjes Cor 
Reputatie 7
Badge +6
@Winnetou

Je elektra is onterecht beëindigd omdat we een verkeerde melding in ons systeem terecht is gekomen ipv van dat er een meterwisseling is gedaan hebben we de melding gekregen dat de aansluiting verwijderd is.
Er wordt aan gewerkt om dit te herstellen. Onze excuses voor het ongemak en het is inderdaad verkeerd gegaan in de communicatie tussen de netbeherder en ons.
Reputatie 7
Badge +6
Ja, ik zou maar vaak naar je meterkast gaan lopen, want een NADEEL van de slimme meter(S) is dat ze deze op afstand kunnen afschakelen / je aansluiting buiten werking kunnen stellen.

PP

@ppj

De netbeheerder kunnen ook bij analoge meters iemand van buitenaf afsluiten, dit brengt veel meer kosten met zich mee dan het afsluiten via slimme meters.
Reputatie 1
Badge +1

@ppj

De netbeheerder kunnen ook bij analoge meters iemand van buitenaf afsluiten, dit brengt veel meer kosten met zich mee dan het afsluiten via slimme meters.

Wat zijn de kosten om slimme meters buiten gebruik te stellen en eventueel weer te heractiveren?
Reputatie 3
Badge +1

@ppj

Wat zijn de kosten om slimme meters buiten gebruik te stellen en eventueel weer te heractiveren?

@marcel1970,

Hierbij de tarieven die gehanteerd worden door netbeheerder Stedin.
Reputatie 1
Badge +1
Thanxs toontje,

De tarieven voor het afsluiten van slimme meters wijkt NIETS af van normale domme meters. Kortom, Eneco maakt het afsluit proces met slimme meters wel makkelijker en goedkoper voor zichzelf maar de klant betaald wel de volle mep...KLOPT NIET dus.
Reputatie 6
Badge +1
Ja, maar als je je aan je betalingsverplichting houd, dan heb je toch niks van doen met die tarieven? Daarbij nog een nuance verschil...... ENeco sluit niemand af, dat doet de netbeheerder. De kosten komen dus ook niet bij Eneco terecht, dus hebben zij er ook geen baad bij. Volgens mij zijn de tarieven ook wettelijk vastgesteld. Al weet ik dat niet zeker

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen