Activeren slimme meters | Eneco Community

Activeren slimme meters

• 18 september 2013
  • 73 reacties
  • 2473 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Vorige week maandag heb ik de slimme meters binnen eneco geactiveerd. Dit kan tot 2 weken duren voordat je de gegevens kan zien binnen mijneneco. Voor wie dit proces ook gedaan heeft, hoe was jullie ervaring? hoelang hebben jullie moeten wachten voordat de gegevens te zien waren binnen mijnenenco? was dit binnen die 2 weken, eerder dan 2 weken of juist langer?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

73 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
bij mij was het langer dan 2 weken. Maar het blijkt dat je dan ook je profiel een keer opnieuw moet instellen, voordat de gegevens daadwerkelijk binnen rollen na die tijd.
Reputatie 1
Badge +1
bij mij was het langer dan 2 weken. Maar het blijkt dat je dan ook je profiel een keer opnieuw moet instellen, voordat de gegevens daadwerkelijk binnen rollen na die tijd.

Dank, vreemd dat ze het in mijneneco wel zo aangeven dat het uiterlijk binnen 2 weken rond moet zijn. Goed, ik wacht het nog even af.
Reputatie 7
Badge +6
@marcel1970

In de meeste gevallen duurt het uiterlijk 2 weken.
Reputatie 1
Badge +1
@marcel1970

In de meeste gevallen duurt het uiterlijk 2 weken.

Dan vallen wij onder de rest van de gevallen want vandaag is het twee weken geleden en nog steeds is de slimme meter binnen mijneneco niet geactiveerd. Wellicht dat u er eens naar wilt kijken?
Reputatie 6
Badge +1
Marcel1970.

soms helpt het om je profiel ( wat je wilt verbruiken) nog een keer in te stellen. Ik zal na 2 weken ook nog niks. Toen ik mijn gebruikserprofiel opnieuw instelde dat ik 10% wilde besparen etc. Toe kwamen in een keer de waardes door.
Reputatie 1
Badge +1
Marcel1970.

soms helpt het om je profiel ( wat je wilt verbruiken) nog een keer in te stellen. Ik zal na 2 weken ook nog niks. Toen ik mijn gebruikserprofiel opnieuw instelde dat ik 10% wilde besparen etc. Toe kwamen in een keer de waardes door.

Ik heb zonet het gebruikersprofiel opnieuw ingesteld, maar helaas geen waardes.
Reputatie 2
Badge +1
@marcel1970

We hebben zojuist iets achter de schermen uitgevoerd wat er voor moet zorgen dat binnen enkele dagen de standen te zien zijn in Mijn Eneco.
Ik vraag je om nog heel even geduld te hebben. Uiteraard horen we graag van je als de standen te zien zijn.
Reputatie 1
Badge +1
@marcel1970

We hebben zojuist iets achter de schermen uitgevoerd wat er voor moet zorgen dat binnen enkele dagen de standen te zien zijn in Mijn Eneco.
Ik vraag je om nog heel even geduld te hebben. Uiteraard horen we graag van je als de standen te zien zijn.

Dank en ik hou u op de hoogte.
Reputatie 1
Badge +1
Opgelost! 🙂 Ik keek net in mijneneco en wat zie ik...:) alles werkt naar behoren...case closed. Mijn dank gaat uit naar Folkert en zijn team...top!
Reputatie 2
Badge +1
@Marcel1970

Goed om te horen en bedankt voor de terugkoppeling!
Ik heb exact hetzelfde zit te wachten totdat de gegevens weer doorkomen, was niet op de hoogte hiervan.
Na de meterwissel werd ik verrast door dit. Nu wachten totdat ik weer data ontvang is dat enig sinds te zien wanneer?
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb exact hetzelfde zit te wachten totdat de gegevens weer doorkomen, was niet op de hoogte hiervan.
Na de meterwissel werd ik verrast door dit. Nu wachten totdat ik weer data ontvang is dat enig sinds te zien wanneer?

Binnen 14 dagen na plaatsing word de data zichtbaar.
Binnen 14 dagen na plaatsing word de data zichtbaar.

Als hij tenminste de slimme meters heeft geactiveerd op Mijn Eneco, want dat lees ik er niet uit.
Als hij tenminste de slimme meters heeft geactiveerd op Mijn Eneco, want dat lees ik er niet uit.

Ook dat heb ik zelf weer moeten uitvinden, dus weer onnodige dagen wachten.
Is dat niet op het forum aan je doorgegeven?
Is dat niet op het forum aan je doorgegeven?

Ik heb het uit dit topic moeten halen, dus ja ik heb het wel van het forum als je het zo stelt.
Alleen nooit van Eneco of Stedin doorgekregen toen ik aan hun beiden vroeg of ik nog iets moest doen/regelen alvorens of nadat we slimme meters kregen.

Alles ging vanzelf zeiden ze en dat hebben we gemerkt (want inmiddels werkt het nog steeds niet).
Er is nu ook weer een mooi rood lampje op de electrameter bijgekomen waarvoor er weer een monteur moet komen.
Reputatie 7
Badge +7
activatie slimme meters,

sorry hoor ,
een beetje eigen verantwoordelijkheid mss,
kijken / lezen
dit word toch wel links en rechts vermeld .
Reputatie 4
Badge

dit word toch wel links en rechts vermeld .

Alles ging vanzelf zeiden ze en dat hebben we gemerkt (want inmiddels werkt het nog steeds niet).

Als dit aan je vermeld word lees je niet snel verder.
Reputatie 7
Badge +7
Als dit aan je vermeld word lees je niet snel verder.

waar het hier overgaat.
loopt ook al wat langer mee op dit forum .
Reputatie 4
Badge
waar het hier overgaat.

Okee, maar daarvoor hoef je niet alles te weten enzv: Als ik dat zou lezen ga ik er ook van uit dat het zo is.
Maar ja als je toch tijd over heb... 😮
waar het hier overgaat.

En jij denkt dat ik 'alle topics' gaat doorlezen om te kijken of er iets tussenzit wat ik zou moeten doen als Eneco en Stedin mij en tevens ook andere mensen in mijn dorp/regio hebben verzekerd dat alles vanzelf ging?

Als ik iets moet doen verwacht ik dat de "Servicedesk" van Eneco mij dit even meld als ik hier naar vraag (tweemaal zelfs via de telefoon). Ook daar werd tegen mij gezegd de meters worden netjes opgehangen door Stedin en deze activeerd en installeerd voor u de meter!! en zorgt ervoor dat de electrameter en gasmeter gekoppeld wordt bij Stedin.

Ook werd mij verteld dat ik op dat moment direct een formulier kon invullen samen met de monteur als ik niet wilde dat uw gegevens worden doorgegeven aan Eneco. Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde invullen omdat ik een Toon heb. De monteur van Stedin is geweest en heeft zelfs de Toon ingesteld en hij zegt tegen mijn partner vanavond zult u ook uw gasverbruik op uw Toon zien alles is al geactiveerd.

Na het weekend blijkt dat ik zelf naar Stedin moet bellen om daar de meters te koppelen (was niet gedaan!). Zelf uit moet vinden dat we 2 weken moet wachten totdat gasoverzichten komen en omdat ik hier een topic zie van een mede dorpsgenoot blijkt achteraf ook nog dat ik via Mijn Eneco iets moet activeren.

Ofwel dit vind ik laks van Stedin en Eneco! Als je weet dat in deze regio 37.500 meters vervangen worden schrijf dan een brief of een e-mail naar de mensen die Toon hebben met daarin stappen die zelf ze moeten ondernemen na plaatsing en zeg niet alles gaat vanzelf.
Hoi Marc,

Jammer dat de monteur dat zo simpel zegt.
Zou dat niet komen doodat hij van netbeheer is en het hier om een actie bij de leverancier is......
Op het forum hebben we vaak genoeg een pdf-bestandje laten zien waaruit blijkt dat er wel degelijk geactiveerd moet worden.
En jij en ik weten inmiddels denk ik heel goed dat dat een privacy regel is. Dus automatisch activeren is gewoon onmogelijk door Eneco.
Zij moeten een onvoorwaardelijke toestemming van je krijgen.
Het wordt nog veel gekker, want ik heb paar weken terug van Steding nieuwe slimme meters gekregen en nu moeten ze deze alweer vervangen vertellen ze net. Dit gaat echter minimaal zo'n 4 weken duren voordat ze een afspraak maken en wanneer de afspraak dan uiteindelijk gemaakt wordt? Ze vertelde er ditmaal wel bij dat de meters daarna wederom opnieuw moeten worden geactiveerd, dus dat nadat het geplaatst is het nog eens 2 weken langer zal duren.
Reputatie 7
Badge +7
[QUOTE=vonderstealth;54499]En jij denkt dat ik 'alle topics' gaat doorlezen om te kijken of er iets tussenzit wat ik zou moeten doen als Eneco en Stedin mij en tevens ook andere mensen in mijn dorp/regio hebben verzekerd dat alles vanzelf ging?

ik zeg maar zo ik zeg maar niets:rolleyes:
Eneco is inmiddels bezig om een klachtenprocedure vanuit hun richting Stedin op te starten nadat ik te horen heb gekregen dat mijn nieuwe energiemeter pas in mei ergens geplaatst zou kunnen worden.