Activatiecode zonder abonnement | Eneco Community
vraag

Activatiecode zonder abonnement

• 16 september 2019
  • 4 reacties
  • 175 Bekeken

Beste Eneco,

Ik heb recent een nieuw huis gekocht en de oude bewoners hebben een Toon thermostaat achter gelaten. Toon is gereset naar fabrieksinstellingen en vraagt nu om een activatiecode. Ik wil geen abonnement afsluiten.

Ik kom hier op het forum nogal uiteen lopende berichten tegen. Van medewerkers die zeggen dat het geen enkel probleem is om een activatiecode te krijgen zonder abonnement tot klanten die een abonnement afsluiten om een activatiecode te krijgen en het abonnement vervolgens direct weer opzeggen via herroepingsrecht.

De vraag is dus kan ik nu zonder abonnement een activatiecode krijgen of niet?

Met vriendelijke groet,

Lars

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Mooi is dat he. Eneco zegt dat het niet kan en dat je abonnement moet afnemen en dat je het daarna gewoon kan opzeggen. Ze creeeren werk voor zichzelf terwijl ze ook prima gewoon wel je de activatiecode kunnen geven. Scheelt werk, administratie etc. Kwestie van willen.
Reputatie 6
Badge +1
@lars_toon

Welkom op de community. Toon kan niet geactiveerd worden zonder Toon abonnement. In het verleden zijn er inderdaad uitzonderingen gemaakt maar daar is Eneco van afgestapt. De enige mogelijkheid is inderdaad het abonnement afsluiten en hierna gebruik maken van je herroepingsrecht. Om het Toon abonnement aan te vragen kan je bellen maar het kan ook via onze site .

Groeten, Tina
Ja het lijkt mij ook een vrij omslachtige manier van zaken doen. Zal wel een hoop leuke (en misleidende) statistieken opleveren wat betreft het aantal nieuwe klanten.

Het is in ieder geval gelukt, ik ga nu mijn 'formulier voor annulering' invullen.

Groeten!
Reputatie 6
Badge +3
Het zijn van die dingen dat als een hooggeplaatste directeur dit leest hij/zij gelijk roept van 'dit kan echt niet, hoe kan zoiets zijn ontstaan' en het ineens met de kortste keren wel weer kan. Het zijn vaak van die procedures die in eens regeltjes worden terwijl het nooit zo bedoeld is/kan zijn. Iedereen met gezond boerenverstand ziet dat wat ze doen alleen maar tijd en geld kost.

Reageer