activatiecode wordt niet gevraagd door Toon | Eneco Community
beantwoord

activatiecode wordt niet gevraagd door Toon

Reputatie 1
Ik probeer mijn Toon te activeren, maar ik kan nergens een activeringscode invoeren. Het lijkt erop dat mijn Toon nog is gekoppeld aan de vorige eigenaar. Ik heb hem al meerdere malen reset naar de fabrieksinstellingen, maar zodra ik de nieuwe WiFi instel, is hij automatisch ook met het Service Center verbonden. Dit biedt dus geen oplossing. Kan je me helpen?
icon

Beste antwoord door Urgel 25 juli 2019, 08:50

@liekedonkers

Dank voor het doorsturen van de displaycode. Het enige wat je nu nog dient te doen is wederom een fabrieksherstel opstarten. Er zal je dan een activatiecode gevraagd worden om Toon aan jezelf te koppelen. Veel plezier met Toon 😀

Groet. Urgel
Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 1
Dank voor je snelle reactie. Oké. Domme vraag wellicht. Waar vind ik die displaycode?
Reputatie 1
Gevonden! Dankje!
Reputatie 1
Goedemorgen! Het koppelen van de activatiecode is helemaal gelukt. Dank daarvoor. Het lukt mij echter niet om de meetmodule te koppelen. Ik heb de Toon al meerdere malen herstart, meetmodule middels een andere stekker (binnen 1,0m van Toon) proberen te koppelen, maar alles zonder resultaat. Kan je meekijken?
Reputatie 1
Dank! Dat is ook gelukt. Weer een stapje verder. Vervolgens deed ik de meetmodule in de meterkast (waar hij ook geplaatst is door de monteur van de vorige gebruiker). En nu geeft hij aan dat de afstand te groot is. Maar hiervoor werkte het ook gewoon?! Dus het lijkt me dat dit het probleem niet kan zijn.
Goed zo!
Idd weer een stap verder.
Helaas komt die melding wel eens; gewoon negeren.
Je kan de sterkte verbinding nog even controleren; heb je 4 a 5 sterren; prima.

En nu genieten van een werkende Toon®️!
Fijn weekend😎😎
Reputatie 1
Top! Ja, 5 sterren geeft hij aan. Wellicht ben ik te ongeduldig, maar klopt het dat hij nog niet direct het stroom- en gasverbruik laat ziet? Blijft beide op 0 staan.
Dan is dat prima!
Als je geen verbruik ziet dan is nu van belang:

-heb je slimme meters
-heb je een kabeltje op de P1 poort daarvan aangesloten
-staan de instellingen meetmodule goed
-heb je plaksensoren
enz
Hoi Lieke,

Inderdaad dan dient je Toon®️ eerst ontkoppeld te worden van de oude eigenaar.
Houdt morgen de displaycode van je Toon®️ beschikbaar. Een dan online zijnde moderator gaat daar naar vragen en kan dan de ontkoppeling voor je verrichten.
Vlak daarna of na je werk geef je thuis Toon®️ weer een fabrieksherstel en dan zal Toon®️ wel om de activatiecode vragen, die je eerder hebt ontvangen.
De App zal dan vlak na de activatie ook gaan werken.
Ben je gek, dat is geen domme vraag.😳
Er zijn 2 mogelijkheden:

-of je haalt Toon®️ even van z’n grondplaat; onderrand omhoog tillen tot ongeveer 45 ° en dan Toon®️ uit z’n bovenste nokjes halen.
Op de zilveren sticker op de achterzijde vind je de displaycode bv: eneco-001-xxxxxx
-of je kijkt in het menu/instellingen/productversie (linker zijde scherm)
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @liekedonkers

Welkom op het forum en wat fijn dat ook jij gebruik gaat maken van Toon 🎊. Je enige obstakel nu is dat Toon (waarschijnlijk) gekoppeld zit aan de vorige eigenaar. Wil je mij via een pb je displaycode sturen, zodat ik hiernaar kan kijken en het obstakel kan verhelpen?

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@liekedonkers

Dank voor het doorsturen van de displaycode. Het enige wat je nu nog dient te doen is wederom een fabrieksherstel opstarten. Er zal je dan een activatiecode gevraagd worden om Toon aan jezelf te koppelen. Veel plezier met Toon 😀

Groet. Urgel
Hoi Lieke,

Fijn dat de activatie uiteindelijk is gelukt.

Probeer eens het volgende:

-zet de meetmodule in het stopcontact; druk op het zwarte knopje aan de zijkant van de meetmodule en houdt dat minimaal 10 sec ingedrukt.
-zie je de ledjes even flitsen?

Doe dan de koppeling nog eens.

Reageer