activatiecode wordt niet gevraagd door Toon | Eneco Community
beantwoord

activatiecode wordt niet gevraagd door Toon

  • 24 juli 2019
  • 20 reacties
  • 523 Bekeken

Reputatie 1
Ik probeer mijn Toon te activeren, maar ik kan nergens een activeringscode invoeren. Het lijkt erop dat mijn Toon nog is gekoppeld aan de vorige eigenaar. Ik heb hem al meerdere malen reset naar de fabrieksinstellingen, maar zodra ik de nieuwe WiFi instel, is hij automatisch ook met het Service Center verbonden. Dit biedt dus geen oplossing. Kan je me helpen?
icon

Beste antwoord door Urgel 25 juli 2019, 08:50

@liekedonkers

Dank voor het doorsturen van de displaycode. Het enige wat je nu nog dient te doen is wederom een fabrieksherstel opstarten. Er zal je dan een activatiecode gevraagd worden om Toon aan jezelf te koppelen. Veel plezier met Toon 😀

Groet. Urgel
Bekijk origineel

20 Reacties

Hoi Lieke,

Inderdaad dan dient je Toon®️ eerst ontkoppeld te worden van de oude eigenaar.
Houdt morgen de displaycode van je Toon®️ beschikbaar. Een dan online zijnde moderator gaat daar naar vragen en kan dan de ontkoppeling voor je verrichten.
Vlak daarna of na je werk geef je thuis Toon®️ weer een fabrieksherstel en dan zal Toon®️ wel om de activatiecode vragen, die je eerder hebt ontvangen.
De App zal dan vlak na de activatie ook gaan werken.
Reputatie 1
Dank voor je snelle reactie. Oké. Domme vraag wellicht. Waar vind ik die displaycode?
Ben je gek, dat is geen domme vraag.😳
Er zijn 2 mogelijkheden:

-of je haalt Toon®️ even van z’n grondplaat; onderrand omhoog tillen tot ongeveer 45 ° en dan Toon®️ uit z’n bovenste nokjes halen.
Op de zilveren sticker op de achterzijde vind je de displaycode bv: eneco-001-xxxxxx
-of je kijkt in het menu/instellingen/productversie (linker zijde scherm)
Reputatie 1
Gevonden! Dankje!
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @liekedonkers

Welkom op het forum en wat fijn dat ook jij gebruik gaat maken van Toon 🎊. Je enige obstakel nu is dat Toon (waarschijnlijk) gekoppeld zit aan de vorige eigenaar. Wil je mij via een pb je displaycode sturen, zodat ik hiernaar kan kijken en het obstakel kan verhelpen?

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@liekedonkers

Dank voor het doorsturen van de displaycode. Het enige wat je nu nog dient te doen is wederom een fabrieksherstel opstarten. Er zal je dan een activatiecode gevraagd worden om Toon aan jezelf te koppelen. Veel plezier met Toon 😀

Groet. Urgel
Reputatie 1
Goedemorgen! Het koppelen van de activatiecode is helemaal gelukt. Dank daarvoor. Het lukt mij echter niet om de meetmodule te koppelen. Ik heb de Toon al meerdere malen herstart, meetmodule middels een andere stekker (binnen 1,0m van Toon) proberen te koppelen, maar alles zonder resultaat. Kan je meekijken?
Hoi Lieke,

Fijn dat de activatie uiteindelijk is gelukt.

Probeer eens het volgende:

-zet de meetmodule in het stopcontact; druk op het zwarte knopje aan de zijkant van de meetmodule en houdt dat minimaal 10 sec ingedrukt.
-zie je de ledjes even flitsen?

Doe dan de koppeling nog eens.
Reputatie 1
Dank! Dat is ook gelukt. Weer een stapje verder. Vervolgens deed ik de meetmodule in de meterkast (waar hij ook geplaatst is door de monteur van de vorige gebruiker). En nu geeft hij aan dat de afstand te groot is. Maar hiervoor werkte het ook gewoon?! Dus het lijkt me dat dit het probleem niet kan zijn.
Goed zo!
Idd weer een stap verder.
Helaas komt die melding wel eens; gewoon negeren.
Je kan de sterkte verbinding nog even controleren; heb je 4 a 5 sterren; prima.

En nu genieten van een werkende Toon®️!
Fijn weekend😎😎
Reputatie 1
Top! Ja, 5 sterren geeft hij aan. Wellicht ben ik te ongeduldig, maar klopt het dat hij nog niet direct het stroom- en gasverbruik laat ziet? Blijft beide op 0 staan.
Dan is dat prima!
Als je geen verbruik ziet dan is nu van belang:

-heb je slimme meters
-heb je een kabeltje op de P1 poort daarvan aangesloten
-staan de instellingen meetmodule goed
-heb je plaksensoren
enz

Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Toon en de Toon-app. Kunnen jullie mij verder helpen?

Bedankt,

Nicole

Hoi Nicole,

Heb je ook problemen met het activeren van Toon?

Want dat is het onderwerp van dit topic.

Of werkt je App helaas niet?

Mijn Toon werkt wel, maar vraagt niet naar de activatiecode, ondanks dat ik al 2x een herstel naar de fabrieksinstellingen heb gedaan.

Hij is dus meteen verbonden met het service center.

Reputatie 6
Badge +1

@lmn_p 

Welkom op de community en goed dat je de vraag hier stelt. Helemaal top dat je het klantnummer hebt toegevoegd aan je profiel. Ik zie dat Toon nog niet geactiveerd is dus dan werkt de Toon app ook niet helaas. Kan je mij via een privébericht de displaycode sturen? Mijn aanname is dat Toon nog ontkoppeld moet worden en dan kan je de activatiecode niet gebruiken.

Groeten, Tina

Mijn Toon werkt wel, maar vraagt niet naar de activatiecode, ondanks dat ik al 2x een herstel naar de fabrieksinstellingen heb gedaan.

Hij is dus meteen verbonden met het service center.

Helemaal duidelijk Nicole  

Moderator Tina vraagt al naar je display code, want de ontkoppeling van de oude eigenaar moet dus nog plaats vinden

Met de tips die je straks van haar krijgt zal Toon®️ snel wel werken  

 

 

Reputatie 6
Badge +1

@lmn_p 

Bedankt voor je bericht. Toon is ontkoppeld en klaar voor gebruik. Je kan nu nog een keer een fabrieksherstel uitvoeren. Hierna wordt er wel om de activeringscode gevraagd.

Laat je het ons weten of het is gelukt?

Groeten, Tina

Hallo Tina,

Bedankt voor je hulp. Ik heb mijn Toon gisteravond opnieuw ingesteld en nu werkt alles eindelijk zoals verwacht.

 

Misschien wel goed om eens te kijken naar mogelijkheden om dit automatisch te doen bij een nieuwe klant op een bekend adres of om dit via Mijn Eneco of de Toon-software te kunnen doen als consument, want dit is wel heel frustrerend. Vooral omdat ook de installatiegids waarnaar je wordt verwezen in de activatiemail niets zegt over de situatie dat je direct verbonden bent met het ServiceCenter.

 

Groeten,

Nicole

Reputatie 6
Badge +1

@lmn_p 

Fijn dat het is gelukt. Er komt een mogelijkheid op Toon om een Toon abonnement direct aan te vragen. Dit geeft dan meer duidelijkheid wat wel en niet te verwachten bij het afsluiten van het abonnement. Het is nog niet bekend wanneer dit wordt uitgerold. Ik ga wel intern navragen of de installatiegids, waar je naar wordt verwezen in de e-mail, kan worden verbetert.  

Groeten, Tina

Reageer