activatiecode Toon sturen lukt maar niet | Eneco Community
vraag

activatiecode Toon sturen lukt maar niet

• 26 januari 2019
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 411 reacties
Ben al van het begin van tevreden Toongebruiker en dacht dat het een goed idee zou zijn om op het nieuwe kantoor ook een Toon te hangen. Die had ik nog in de kast liggen als reserve. Dinsdag opgehangen en aan Eneco gevraagd om een activatiecode. Kon volgens eerste medewerkster zo geregeld worden. Nou niet dus. De volgende medewerkster gaf aan: Ik zou de code nog dezelfde dag per mail ontvangen of een dag later per post. Helaas!

Vrijdag maar eens gebeld waar e.e.a. bleef. Nou na lang zoeken was er een fout gemaakt door Eneco ( Toon-abo was als particulier ingevoerd en kon niet gekoppeld worden aan zakelijke overeenkomst). Het was ook niet mogelijk om dat direct te doen en activatiecode te geven. Zou begin of medio volgende week vermoedelijk wel gaan lukken!

Twee keer dus voor niets naar kantoor gegaan, diverse beloftes niet nagekomen en een medewerkster verbrak de verbinding na verzoek om doorgeschakeld te worden. Man, man, man, wat een slechte service van Eneco!

Ik heb inmiddels het net 3-jarig zakelijk contract voor levering gas en electriciteit laten annuleren zodat er niets gekoppeld hoeft te worden en ben benieuwd of en zo ja, wanneer Eneco bereid en in staat is om een activatiecode te gaan sturen, zodat ik de Toon ook kan gaan gebruiken.

ppj

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @ppj

Jeetje... Dat lijkt niet echt soepel te verlopen met het abonnement op Toon voor op je kantoor. Ontzettend zonde dat dit nu heeft geleid tot het annuleren van je contract. Wel ben ik ervan overtuigd dat we dit voor je kunnen rechttrekken! Via deze weg gaat dat mij jammer genoeg niet lukken, daarom ik wil je adviseren hierover contact op te nemen met mijn collega's via 010 890 6988. Ik vertrouw erop dat het dan allemaal goed komt.

Groet, Urgel
Reputatie 4
Badge +4
Allereerst bedankt voor je reactie. Dit nummer ( Eneco zakelijk) al verschillende keren gebeld. Die verwijzen naar de klantenservice van Toon en deze weer naar Eneco zakelijk.

Dat er een fout gemaakt wordt kan gebeuren, maar er is niemand binnen Eneco die nu op het idee komt om het Toon contract direct aan te maken en vervolgens even te bellen met de desbetreffende afdeling om hieraan gelijk een activatiecode te koppelen.

Wat me nog het meest irriteert bij het afsluiten van het 3-jarige energiecontract: ik kon gratis een Toon krijgen, maar omdat ik er nog een had liggen werd toegezegd dat deze direct te gebruiken zou zijn na aansluiten en dus geen wachttijd voor inplannen monteur ( installatie nieuwe Toon).

Misschien moet Eneco toch eens gaan beseffen dat er ook andere energieleveranciers zijn die je graag als klant willen binnenhalen.

ppj
Reputatie 7
Badge +2
@ppj

Uiteraard graag gedaan! Het is echter zo dat mijn collega's van de zakelijke afdeling je hierbij het beste kunnen helpen. Het contract kan namelijk niet direct aangemaakt worden zonder dat hier telefonisch een overeenkomst voor wordt afgesloten, waaraan uiteindelijk een activatiecode wordt gekoppeld. Vanuit mijn positie kan ik dit niet in orde maken, vandaar mijn advies. Mijn excuses voor het ongemak.

Groet, Urgel

Reageer