Activatiecode Toon | Eneco Community
vraag

Activatiecode Toon

• 24 november 2013
  • 23 reacties
  • 2019 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb een Toon 2e hands gekocht. 
Hoe kom ik nu aan mijn Activatiecode?

Bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

23 Reacties

Hoi W.,

Je krijgt een actievatiecode als je een Toon koopt bij Eneco, die heb je nodig als je je aanmeldt voor life-updates e.d.
En je moet klant zijn van Eneco; ik neem aan dat je dat bent gezien je aanmelding op het forum.
De kosten daarvan zijn € 3.50 per maand
Reputatie 1
Badge +1
Nu ben ik benieuwd wie zijn toon gaat verkopen zonder een hard reset. Uiteindelijk zullen veel contracten gaan verlopen en de toon op marktplaats verschijnen. Ik verwacht dat de helft geen notie heeft dat je bij verkoop eerst moet reseten want anders gaat die bij de nieuwe koper zijn verbruik op jouw adres zetten met alle gevolgen van dien.
Mijn gevoel zegt; verlopen contract; weg account in service-center; dus Toon werkt niet meer!
Reputatie 6
Badge +1
Denk het niet. Einde contract is niet einde account. Het is alleen eind persoonlijke updates. De software updates blijven wel bestaan. Echter is de activatiecode gekoppeld aan de persoon. Dus zonder activatiecode werkt Toon niet meer na een fabrieksreset. 
Stapt een klant overan geloof ik ook niet dat de avtivatiecode niet meer werkt. Immers is Toon en het gebruik van de software gekocht en dus van je zelf. Daarbij moet toon altijd als thermostaat bruikbaar blijven.

Ben je klant van Eneco dan zul je , mag ik aannemen, zonder problemen een activatiecode kunnen krijgen zodat je de "marktplaats". Toon kunt activeren. Of in de softwaregebruik overeenkomst moet staan, dat het gebruik niet overdraagbaar is. Ben je geen klant van Eneco dan weet ik niet wat het beleid is bij "marktplaats toons".
Ik zou Ts adviseren om even het groen advies team te bellen.

Wat marcel1970 zegt klopt volgens mij niet. Toon verzend geen gegevens naar Eneco. Als de vorige eigenaar zijn abb. beeindigd dan zal de nieuwe eigenaar geen gebruik kunnen maken van de weer en verkeer app en de bedragen, duimpje etc. Zijn actuele stroom en gasverbruik blijft wel functioneren.
Echter zal Toon ook het stookgedrag en de historie van de vorige eigenaar gebruiken ipv de nieuwe eigenaar. Eneco kan ook niet zien ofdat Toon op plaats a of plaats b bevind.
Uiteraard wel, want de oude klant zal de maandelijke bijdrage ook stop gezet hebben; dus wordt account in service center beeindigd.
En inderdaad opname stroom en gasverbruik kan natuurlijk nog wel, maar koppeling met prijzen weer niet, dus je hebt een lamgeslagen Toon.
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb Eneco gebeld en de aanvraag welke al liep voor Toon is stopgezet. Het toeval is dat ik ook vandaag werd gebeld om een installatieafspraak te maken. Ook deze is zonder problemen stopgezet. Ik heb nu een abonnement op Toon en ook mijn activatiecode is binnen. De kosten worden pas berekend nadat de Toon is geactiveerd. Vreemd dat ze dan wel al in mijn diensten staan.

Maar goed.

Ik hoop morgen aan de installatie te kunnen beginnen, ik zal een paar foto's maken en een verslag met hoe het allemaal gaat. Misschien zijn er nieuwsgierigen onder ons die het leuk vinden :)

Groet,
William
Reputatie 7
Badge +6
Beste W.Jonker,

Allereerst hartelijk welkom op het Eneco forum! Goed om te horen dat je activatiecode en je abonnement geregeld is. De diensten voeren we van te voren op maar deze worden pas berekend na de activatie van Toon. We zijn benieuwd hoe het gaat met de installatie.
Als je nog vragen hebt horen we het graag.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Badge +1
Wat marcel1970 zegt klopt volgens mij niet. Toon verzend geen gegevens naar Eneco. Als de vorige eigenaar zijn abb. beeindigd dan zal de nieuwe eigenaar geen gebruik kunnen maken van de weer en verkeer app en de bedragen, duimpje etc. Zijn actuele stroom en gasverbruik blijft wel functioneren.
Echter zal Toon ook het stookgedrag en de historie van de vorige eigenaar gebruiken ipv de nieuwe eigenaar. Eneco kan ook niet zien ofdat Toon op plaats a of plaats b bevind.

Inmiddels kan dit veranderd zijn, ik was de allereerste die een toon overnam met update's. heel eneco schoot in de stress want daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Volgens eneco was ik aan het verbruiken en werd ons verbruik berekend op het adres van de ex toon eigenaar. Na behoorlijk wat gestegel werd de toon omgezet zonder update's. Nogmaals, of dit is veranderd, zo niet dan is het dus wel zo dat een toon eigenaar die zijn toon verkoopt zonder reset en nog met update's zijn verbruik aan het berekenen op niet zijn adres maar die van de nieuwe eigenaar.

Wellicht kan folkert dit bevestigen of ontkrachtigen.
Goedemiddag

Ik lees hier dat je zo een activatie code kan aanvraag voor een toon die je over heb genomen
Ik heb een toon overgenomen en gereset. Ik heb vandaag Eneco gebeld voor de activatie code en voor de abonnement , maar krijg te horen dat je toon niet over mag nemen en dat je toon alleen via eneco mag kopen dus kan ik de toon niet gebruiken .Weet iemand meer hier van en hoe ik aan de activatie code kan komen.

Alvast bedankt
Goedemiddag

Ik lees hier dat je zo een activatie code kan aanvraag voor een toon die je over heb genomen
Ik heb een toon overgenomen en gereset. Ik heb vandaag Eneco gebeld voor de activatie code en voor de abonnement , maar krijg te horen dat je toon niet over mag nemen en dat je toon alleen via eneco mag kopen dus kan ik de toon niet gebruiken .Weet iemand meer hier van en hoe ik aan de activatie code kan komen.

Alvast bedankt

Hoi Eric,

Ik ben bang dat je verkeerd geïnformeerd bent door de klantenservice.
Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Enige weken geleden speelde zoiets gelijks en via dit forum werd een activatiecode verstrekt en kon er ook een abo afgesloten worden ad €3,50 per maand.

Dus wacht even op een reactie van een moderator!

Komt goed.
Reputatie 7
Badge +6
@Eric tjon,

Welkom op het forum!
Toon is iemands eigendom en overnemen kan, alleen blijkt Toon in jouw situatie niet geschikt te zijn. Omdat je stadsverwarming hebt, werkt deze Toon daar niet op, in ieder geval niet om de GJ uit te lezen.
Om die reden gaf mijn collega aan dat Toon niet optimaal te gebruiken is en je hem beter via ons kunt aanschaffen.
Kijk, dat komt dus niet goed!

Helemaal duidelijk (voor mij) met je aanvullende info Danielle!!

Dat wordt dus z'n Toon doorverkopen voor Eric.
@ Danielle
Ik heb aangegeven dat het voor mij niet op de meter van de stadswarmte hoef te werken
maar meer voor de thermostaat functie . Ik wil hem niet gebruiken om mijn verbruik in te zien .
@ Danielle
Ik heb aangegeven dat het voor mij niet op de meter van de stadswarmte hoef te werken
maar meer voor de thermostaat functie . Ik wil hem niet gebruiken om mijn verbruik in te zien .

Heb je nu dan wel een thermostaat?
De meeste die stadsverwarming hebben, hebben alleen knoppen aan de radiatoren zitten.
@brandje
Ik heb vloerverwarming met een thermostaat .
@brandje
Ik heb vloerverwarming met een thermostaat .

Oké, weer wat duidelijker. Vloerverwarming aangesloten op stadsverwarming dus.
Sinds deze maand is Toon ook geschikt voor stadsverwarming indien er een thermostaat aanwezig is.
Maar of dat op jouw 2e handsje ook kan?
Danielle heeft het over aanschaffen via Eneco; misschien dat de nieuwere modellen dat alleen kunnen?
Ik heb het op de regelaar van de vloerverwarming aangesloten met de ketelmodule en in rtoon aangegeven dat het aan/ uit moet zijn . Ik kan in toon de temperatuur instellen en de regelaar gaan aan als in warmte vraag en uit als ik het lager zet. Dat is nu ook de enige functie die beschikbaar is zonder te activeren.
Reputatie 7
Badge +6
@Eric tjon,

Bedankt voor je toelichting, het is me duidelijk. Als je Toon enkel als thermostaat wilt gebruiken, dan kan dat uiteraard. De abonnementskosten bieden we je dan niet aan omdat je van andere functies geen gebruik kunt maken. Tegenwoordig is er geen activatiecode meer nodig om Toon enkel als thermostaat te laten functioneren.
@ Danielle
Als thermostaat werkt het maar je kan de thermostaat functie niet programmeren zodat
hij op bepaalde tijden aan en uit gaat .Is daar een andere omweg voor ?
Reputatie 7
Badge +6
@Eric tjon,

Nee daarin kunnen we niets voor je betekenen.
@ Danielle
Daarom wou ik een activatie code zodat dat ik die functie ook kan gebruiken , en dat ik 3,50
in de maand moet betalen vind ik geen probleem.
Reputatie 7
Badge +6
@Eric tjon,

Als je dat wilt dan regelen we het op die manier. Per mail ontvang je meer informatie en de activatiecode.
@Danielle

Alvast bedankt