Abonnement toon opzeggen | Eneco Community
beantwoord

Abonnement toon opzeggen

• 2 oktober 2016
  • 18 reacties
  • 717 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 50 reacties
Als u toon niet kunt instellen op mijn verbruik, wat ik al 4 x gevraagd heb, zie ik mij genoodzaakt het abonnement op te zeggen, de info die toon geeft is nul nada noppie van waarde. Hiervoor weiger ik te betalen.
icon

Beste antwoord door marcel1970 3 oktober 2016, 22:09

Groet,

Folkert

Als je toch bezig bent, mijn ingeschat verbruik staat op september 2015, wil jij dat eens goed zetten want ik heb in het afgelopen jaar 2 keer hierover contact gehad, 2 keer zou het goed gezet worden en nog steeds gebeurt er niets.

Betreft hier de verwachte Juiste verbruik van September 2016!
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@kaipo

Ik kan het abonnement voor je beëindigen, maar zie dat het nu 6 euro afwijkt in de maand, van wat je aan ons betaalt. Ik heb dat nu aangepast, en dit is onderweg naar je Toon. Ik hoor graag of het nu goed staat.

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Badge +1

Groet,

Folkert

Als je toch bezig bent, mijn ingeschat verbruik staat op september 2015, wil jij dat eens goed zetten want ik heb in het afgelopen jaar 2 keer hierover contact gehad, 2 keer zou het goed gezet worden en nog steeds gebeurt er niets.

Betreft hier de verwachte Juiste verbruik van September 2016!
Reputatie 1
Badge
Dank je, maar helaas zit ik nog veel te hoog volgens mijn Eneco sta ik op €21 totaal,
Toon geeft €47 aan. Vind de afwijking nog steeds te hoog.
Of zit er een verschil in mijn Eneco en toon, als dat zo is hoor ik dat graag.
En dan de ham vraag wie moet ik dan geloven Toon of mijn eneco?
Reputatie 1
Badge
Dat wordt in de kou zitten met 120 m3 mijn langjarig gemiddelde zit op 425m3
Is het zo moeilijk om de Electra 1100kw omlaag te zetten?
Reputatie 7
Badge +6
@kaipo

Niet moeilijk, maar technisch onmogelijk helaas, ik kan geen negatieve waardes in het systeem zetten. Ik kan deze met 395 kWH verlagen zodat deze op 1 staat.
Ik kan ook wel je gas op 425m3 zetten als je wil en er een handmatige verlaging inzetten, wanneer je dit termijnbedrag wil handhaven. Is dat een idee?
Reputatie 1
Badge
Oké hier kan ik mij wel in vinden.
Denk dat Toon volgend jaar beter zijn werk kan doen omdat u dan een jaarverbruik heeft.
Gas mag iets lager, omdat ik bespaar met Toon de cv hoeft snachts niet meer aan om het als ik op sta behaaglijk te hebben. toon zet hem 2 uur voor opstaan aan.
Voor de rest wat is wijsheid ik weet niet of ik Mijn Eneco moet geloven die geeft 21 euries aan.
Dank je wel!
Reputatie 7
Badge +6
@Kaipo

Op basis van 2 kWh en 425 m3 zou het termijnbedrag nu op 42 euro uitkomen. Ik heb nu even 21 euro aangehouden maar wanneer je het termijnbedrag hier ook op wil zetten kan ik dat voor je aanpassen. Ik stuur in ieder geval deze verbruiken naar je Toon en mocht je het termijnbedrag op 42 euro willen hebben dan hoor ik het graag.
Reputatie 1
Badge +1
@Folkert. Herhaal verzoek (in totaal nu 4rde keer waarvan 2 keer online) graag het ingeschat gebruik aanpassen naar september 2016.
Reputatie 1
Badge
Helaas is het niet goed gegaan toon is nog hoger geworden €57. Ipv de 37 waar ik in het begin van dit topic op stond
Reputatie 1
Badge
Aangezien ik toon alleen als thermostaat gebruik, de info is van geen waarde zie ik mij genoodzaakt om het abonnement te beëindigen
Buien radar werkt ook al 24 uur niet
Tenzij u mijn stroom met 1000kwh zou kunnen verminderen, want mijn jaar verbruik is geen 2900 geen 1900 maar 900kwh
Gas is goed ingesteld
Reputatie 7
Badge +6
@kaipo

Het jaarvebrruik dat wij naar je Toon gestuurd hebben is 2 kWh wat elektra betreft. Wanneer je wil dat Toon met 900 kWh rekent adviseer ik je je verwachte opwekking op 900 of 898(om precies te zijn) te zetten als je echt wil dat Toon rekent met 900 kWh op jaarbasis.
Goedendag

Graag wil ik het Toon Abonnement opzeggen ivm met een nieuwe ketel en nieuwe thermostaat

Groetjes Cor
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Cor,

Jammer! Maar prima, de opzegging maak ik in orde. Per 22-11-2016 wordt het abonnement stopgezet. Je ontvangt er nog een bevestiging van per e-mail.
Reputatie 1
Badge
@kaipo

Het jaarvebrruik dat wij naar je Toon gestuurd hebben is 2 kWh wat elektra betreft. Wanneer je wil dat Toon met 900 kWh rekent adviseer ik je je verwachte opwekking op 900 of 898(om precies te zijn) te zetten als je echt wil dat Toon rekent met 900 kWh op jaarbasis.

heb het even een paar paar dagen aangezien ivm technische storing op mij pc.
900 opwek is dus 2x te laag ik wek 1800 op en volgend jaar 3600
en toon geeft dus nu 57 euro aan ik vroeg om aanpassen van toon aan mijn eneco,
is mijn eneco aangepast aan toon :(

ik zou graag weer naar de stand willen waar ik op stond aan het begin van dit topic 32 euro
Reputatie 1
Badge
eigenlijk moet ik concluderen dat toon niet geschikt is voor zonnepanelen
aangezien ik negatief verbruik heb en dat dit over een jaar gecorrigeerd kan worden (=jaarnota)
maar dan heb ik er weer een set paneeltjes bij, en nog negatiever verbruik dat betekend dat ik over 2 jaar optimaal van toon gebruik kan maken
vind toon erg handig, maar de info is blabla
abonnement korting zou ook een optie kunnen zijn
Reputatie 5
Badge +3
@kaipo,
Ik heb de waardes in ieder geval hersteld voor je, zoals het hiervoor was. Hoop dat het zo in orde is.
Reputatie 1
Badge
@kaipo,
Ik heb de waardes in ieder geval hersteld voor je, zoals het hiervoor was. Hoop dat het zo in orde is.
dit zijn de waardes die niet goed zijn 120 m3 gas weer
deze stand vond ik niet goed en toen begon de ellende opnieuw
nog even en ik trap toon van de muur
en nu ben ik het zat ik wil geen abonnement bij deze graag beeindigen
en als dat niet kan stap ik ook nog over
Reputatie 7
Badge +6
@Kaipo

Toon kan wel met zonnepanelen omgaan, ik probeer je alleen uit te leggen hoe dat gebeurt, maar ik zorg ervoor dat je abonnement wordt beëindigd, mocht je in de toekomst weer een poging willen wagen dan kijk ik graag met je mee.