Abo verlengen met Toon 2.0 kan niet met eigen installatie. | Eneco Community
vraag

Abo verlengen met Toon 2.0 kan niet met eigen installatie.

Ik heb net telefonisch contact gehad met de service medewerker.
Die mij duidelijk vertelde dat het niet mogelijk was om mijn eneco abo te verlengen en hierbij mijn huidige toon 1.0 te vervangen voor een toon 2.0 als ik zelf de installatie wil doen?

Dus ik krijg de toon gratis bij de verlenging maar ik moet nog wel 75 euro betalen voor een installatie waarbij ik alleen de 2 sensoren en de kabeltjes zelf moet vervangen want de rest is er allemaal al?

ik begrijp dat jullie het aan een professional over willen laten om problemen te voorkomen maar ik heb misschien wel meer ervaring met dit soort apparatuur dan de gemiddelde installateurs?

Wat is er zo extreem moeilijk aan de installatie van toon 2.0 dat ik dit niet zelf zou kunnen doen?

13 Reacties

Een korte verlenging zeker?
Want bij een meerjarige contract is Toon®️ en installatie toch gratis?
Maar wat is gratis? Meestal wordt de gratis Toon®️ gecompenseerd door iets hogere energieprijzen.
Mijn advies koop zelf een Toon®️2; desnoods op MP en beding met je verlenging lagere energieprijzen; installeer Toon zelf; je bent er immers goed in, begrijp ik.......
Brandje wrote:

Een korte verlenging zeker?
Want bij een meerjarige contract is Toon®️ en installatie toch gratis?
Maar wat is gratis? Meestal wordt de gratis Toon®️ gecompenseerd door iets hogere energieprijzen.
Mijn advies koop zelf een Toon®️2; desnoods op MP en beding met je verlenging lagere energieprijzen; installeer Toon zelf; je bent er immers goed in, begrijp ik.......

Nee bij een verlenging van 4 jaar ! en dan is alleen de toon gratis en niet de installatie.

Ik begrijp dat hem zelf kopen voordeliger is kwa energie maar ik heb momenteel geen 275 euro liggen om hem los te kopen.
Zeker ook omdat ik op MP geen Toon 2.0 kan vinden alleen toon 1.0
En zelfs al zou ik hem nieuw los kopen bij coolblue dan zit daar wel een gratis installatie bij!

Het vreemde is ook dat de medewerker 0,0% zijn best deed om mij te behouden als klant hij leek het wel fijn te vinden dat het gesprek zo kort duurde en hing dan ook snel op.
Ik begrijp dat het druk kan zijn op een service desk maar het lijkt me toch dat je op zijn minst even netjes kan gaan kijken of je iets voor mij als vaste klant kan doen.

De laatste keer dat ik heb verlengd had ik een zeer prettig gesprek en heb ik een goede deal gesloten naar mijn idee. Heb er zelfs nog een waardebon en bosje bloemen bij kado gehad.
Ik begrijp ook best dat dit niet altijd kan maar een beetje service gericht mag best toch?
Tja dan zit je toch vast aan deze optie die Eneco altijd hanteert.
Volgens mijn info is bij een 4 jarig contract de installatie wèl gratis en bij een 3 jarig contract niet.......
Je kan natuurlijk hopen dat een moderator een balletje op wil gooien voor je bij backoffice en een uitzondering qua installatie kosten wil proberen te regelen.
Reputatie 5
Badge +3
L.M. Verschoof wrote:

Ze komen wel voorbij hoor. Gemiddeld 1x per 2 weken wel. Deze bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/verwarming-en-radiatoren/m1361770146-toon-termostaat.html
Reputatie 7
Badge +6
@L.M. Verschoof

Welkom op het forum en bedankt oor je bericht! Op dit moment hebben we inderdaad geen verlengingsaanbod inclusief installatie. Het kan zijn dat we dit in de toekomst wel weer aanbieden. Bij Coolblue betaal je ook voor de installatie. Je betaalt daar 200 euro voor Toon en 75 euro voor de installatie, e kan dan een afspraak via ons inplannen. Dit is voornamelijk belangrijk voor de garantie op Toon. Uiteraard vind ik het vervelend dat je geen goed gevoel hebt gehad bij het gesprek met mijn collega. Mijn excuses daarvoor.

Groet,

Folkert
ThehogNL wrote:

@L.M. Verschoof

Welkom op het forum en bedankt oor je bericht! Op dit moment hebben we inderdaad geen verlengingsaanbod inclusief installatie. Het kan zijn dat we dit in de toekomst wel weer aanbieden. Bij Coolblue betaal je ook voor de installatie. Je betaalt daar 200 euro voor Toon en 75 euro voor de installatie, e kan dan een afspraak via ons inplannen. Dit is voornamelijk belangrijk voor de garantie op Toon. Uiteraard vind ik het vervelend dat je geen goed gevoel hebt gehad bij het gesprek met mijn collega. Mijn excuses daarvoor.

Groet,

Folkert

Dankjewel Folkert voor je snelle reactie en inderdaad ik merkte duidelijk dat het druk was op de service desk en daardoor werd ik naar mijn idee een beetje afgepoeierd door te stellen dat het niet kon.

Maar ik begrijp dus dat ik moet wachten tot er een actie is mbt de installatie kosten?

L.M. Verschoof wrote:

Ze komen wel voorbij hoor. Gemiddeld 1x per 2 weken wel. Deze bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/verwarming-en-radiatoren/m1361770146-toon-termostaat.html

Dankjewel voor deze vondst maar op deze term had ik inderdaad nog niet gezocht!
Wie weet is dit wel een goede optie als Eneco zelf niet echt over de brug komt met een redelijk voorstel?
Reputatie 7
Badge +3
Tip: dan dus maar met een bonus van 200-300 Eur overstappen naar een andere leverancier voor 1 jaar en over 12 maanden terug naar Eneco voor een nieuw 4 jaars contract plus gratis Toon 2 inclusief installatie.

Voor Eneco: maar of dit nu een goede marketingstrategie is? Als ik werkzaam was op de afdeling marketing bij Eneco dan zou ik me nog maar eens achter de oren krabben…..

Ik ken geen enkele andere retailer met zo'n vreemde strategie…..Maar goed….
Dan heb ik beter mijn best gedaan bij het verlengen van mijn contract! Toon incl. de installatie gratis bij een driejarig contract. Misschien scheelde het dat ik belde op mijn verjaardag...
Alleen wordt Toon geen eigendom meer las ik in de kleine lettertjes. Of heb ik dat mis?
Contract ingegaan op 9-1-2019 en verlengd vlak voor kerst.
Reputatie 7
Badge +6
@L.M. Verschoof

Ik kan nu alleen aangeven dat we nu geen actie hebben voor je inclusief installatiekosten, als ik naar het verleden kijk dan zou het goed kunnen dat dit in de toekomst wel weer het geval kan zijn. Je kan het beste zelf hier een keuze in maken. Meestal veranderen dit soort acties per kwartaal.
Reputatie 5
Badge +3
@Folkert je moet ook wel toegeven dat installatiekosten bij vervanging/verlenging echt overdreven zijn. Het is werkelijk vervangen van de muurplaat en dat is alles.
Opsturen van een nieuwe ketelmodule en meetadapter hoeft zelfs niet eens.

Maar dat weet je zelf ook wel 🙂
ThehogNL wrote:

@Folkert je moet ook wel toegeven dat installatiekosten bij vervanging/verlenging echt overdreven zijn. Het is werkelijk vervangen van de muurplaat en dat is alles.

Maar dat weet je zelf ook wel :)

Bij mij moest en zou de keteladapter vernieuwd worden en die moest per se op de muur gemonteerd worden terwijl hij voorheen met een tiewrap op de bevestigingsbuis van het drukvat was gemonteerd. Muurvast en uit het zicht.
Reputatie 5
Badge +3
Aaipad wrote:

ThehogNL wrote:

Bij mij moest en zou de keteladapter vernieuwd worden en die moest per se op de muur gemonteerd worden terwijl hij voorheen met een tiewrap op de bevestigingsbuis van het drukvat was gemonteerd. Muurvast en uit het zicht.

Dat klopt wel (althans dat plaatsen). Er zijn genoeg ketelmodules zo stuk gegaan omdat er water in lekte uit bijv. het drukvat. Nu wordt ie geplaatst buiten direct bereik van lekkend water.
Het vervangen van de keteladapter (of meteradapter) is om technische reden niet nodig.
ThehogNL wrote:

Nou precies dit het leek mij al niet zo probleem maar de persoon aan de lijn had niet echt de tijd en zin om dit aan te horen.

Dus nu maar wachten op een actie

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen