Aansturing vloerverwarming met Toon | Eneco Community

Aansturing vloerverwarming met Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

30 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

maar waarom zou met aan/uit sturing de vloerverwarming niet geselecteerd mogen worden?

Met OpenTherm regel je op ketelwatertemperatuur. Dan kun je, als je vloerverwarming kiest, op lagere ketelwatertemperatuur sturen. Dit is met aan/uit sturing niet mogelijk. Je zult dan handmatig de keteltemperatuur om laag moeten zetten op de CV ketel.
Het kan nog ingewikkelder: Heb warmtepomp die mijn enige verwarming in huis (vloerverwarming) bedient. Uit ervaring weet ik dat met uitzondering van eventuele wintervakanties het zinloos is om temperatuurverlaging toe te passen bij een huis met uitsluitend vloerverwarming. De warmtepomp heeft een instelbare "stook"-curve gerelateerd aan een buiten-temperatuursensor. De ervaring heeft mij geleerd dat de 600W compressor bijna uitsluitend 's-nachts werkt, vandaar dat dubbel-tarief elektriciteit het goedkoopst is. Wat kan Toon dan nog verbeteren?
Reputatie 7
Badge +6
@Techmart

Wanneer je de temperatuur regelt o.a. met een buitentemperatuur sensor adviseren we doorgaans niet om Toon aan te schaffen aangezien Toon daar niet mee om kan gaan.
Ik zoek op mijn Toon bij instellingen, software maar ziet dan niet de optie vloerverwarming, is er iemand die mij kan zeggen wat ik verkeerd doe
G.J. Euser wrote:

Ik zoek op mijn Toon bij instellingen, software maar ziet dan niet de optie vloerverwarming, is er iemand die mij kan zeggen wat ik verkeerd doe

Kijk eens bij:

Menu/instellingen/verwarming

Pas als Toon®️ opentherm is aangesloten krijg je meerdere mogelijkheden.
Dat zie je vanzelf bij de eerder genoemde pagina.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen