Aanpassen termijnbedrag in Toon | Eneco Community
beantwoord

Aanpassen termijnbedrag in Toon

• 11 december 2017
  • 85 reacties
  • 2787 Bekeken

Toon eerste bericht

85 Reacties

Kan mijn nieuwe termijnbedrag ook naar mijn Toon worden gestuurd? Hartelijk dank!
Reputatie 6
Badge +2
@Theobarendrecht

Toon is nu ook op de hoogte van het aangepaste termijnbedrag.

Groet,

Tina
Goedenavond
Ik heb mijn termijnbedrag ook weer aangepast na de jaarafrekening .
Willen jullie de nieuwe gegevens ook naar mijn Toon pushen ?
alvast bedankt !
Theo van Gulden
Reputatie 5
Badge +1
@jordyscheepmaker

Het termijnbedrag staat op 170 euro, maar dit ga je inderdaad niet terugvinden op Toon. Je betaalt maandelijks een vast bedrag aan Eneco als voorschot op jouw elektra- en gasverbruik voor het aankomend jaar. Dit bedrag wordt gebaseerd op jou ingeschatte energieverbruik voor dat jaar, plus andere verwachte kosten zoals vastrecht levering en netbeheerkosten. Omdat deze verwachting over één jaar wordt berekend, maar je maandelijks een bedrag betaalt aan Eneco, delen we de totale verwachte kosten voor één jaar door twaalf maanden: zo komen we op een vast bedrag per maand uit, jouw termijnbedrag.

Wat Toon maandelijks voor jou inschat via de functie Status verbruik komt niet overeen met dit termijnbedrag. Toon gaat namelijk alleen uit van jouw verwachte energieverbruik voor dat jaar, exclusief alle andere kosten. Daarbij houdt Toon er rekening mee dat je waarschijnlijk in de wintermaanden meer energie verbruikt dan in de zomer, waardoor je in de winter een hoger ingeschat verbruik hebt dan in de zomer. Dit verwerkt Toon allemaal in de maandelijkse schattingen en geeft een zeer reëel beeld van jouw verwachte verbruik en kosten. Zo kun je iedere maand goed bijsturen als dat nodig is.

Bij Status verbruik zie je rechtsbovenin 'bekijk uitleg' staan en dit geeft aan wat jou ingeschat jaarverbruik is.

Is je vraag hiermee beantwoord?

Groet,
Mitchel
Reputatie 2
Badge +2
@jordyscheepmaker

Bedankt voor het melden. Het nieuwe ingeschat verbruik is nogmaals verzonden naar Toon. Laat ons even weten of het nu gewijzigd is.

Ik zou niet weten kom nog nergens 170 euro tegen !!
Reputatie 7
Badge +2
@jordyscheepmaker

Bedankt voor het melden. Het nieuwe ingeschat verbruik is nogmaals verzonden naar Toon. Laat ons even weten of het nu gewijzigd is.
Reputatie 2
Badge +2
@jordyscheepmaker

Goedemiddag,
Bedankt voor je vraag. Ik heb het termijnbedrag voor je nagekeken. Ik zie 170 euro staan? Komt dit je bekent voor?

Groet,
Dionne

Ja dit komt bekend voor

Volgens mij is mijn termijnbedrag niet goed naar me toon gestuurd
Reputatie 2
Badge +2
@jordyscheepmaker

Goedemiddag,
Bedankt voor je vraag. Ik heb het termijnbedrag voor je nagekeken. Ik zie 170 euro staan? Komt dit je bekent voor?

Groet,
Dionne

Ja dit komt bekend voor
@jordyscheepmaker

Goedemiddag,

Groet,
Dionne
Reputatie 2
Badge +2
Hoi mijn termijn bedrag bij eneco is ingeschat verbruik 140 en bij toon 80 euro klopt dit?

Groet Jorry
Reputatie 2
Badge
@fransje1

Helemaal duidelijk nu. Het termijnbedrag in de jaarnota is inderdaad lager dan het bedrag wat naar Toon gepushd is. Ik stuur je een pb.

Fijne avond, Tina
dan staat het goed , jaarnota bedrag was te laag
Reputatie 6
Badge +2
@fransje1

Helemaal duidelijk nu. Het termijnbedrag in de jaarnota is inderdaad lager dan het bedrag wat naar Toon gepushd is. Ik stuur je een pb.

Fijne avond, Tina
Reputatie 2
Badge
@fransje1

Het vastgestelde termijnbedrag in de jaarnota is naar Toon gepushd. Heb je dit al nagekeken in jouw Toon? Dit bedrag is inderdaad op Mijn Eneco terug te vinden zoals @mAiden aangeeft.

Of bedoel je iets anders?

Groet, Tina

Het bedrag van de jaarnota vond ik te laag, heb ik aangepast vandaar mijn vraag
Reputatie 6
Badge +2
@fransje1

Het vastgestelde termijnbedrag in de jaarnota is naar Toon gepushd. Heb je dit al nagekeken in jouw Toon? Dit bedrag is inderdaad op Mijn Eneco terug te vinden zoals @mAiden aangeeft.

Of bedoel je iets anders?

Groet, Tina
Reputatie 7
Badge +9
Gaat mij erom welk bedrag ?

Dat kan je toch zien bij je Mijn Eneco, dan weet je welk bedrag je termijnbedrag is.
Of wil je je jaaringeschatte verbruik in kWh en m3 weten?
Reputatie 2
Badge
Gaat mij erom welk bedrag ?
Reputatie 7
Badge +9
@Mitchel
Hoi Mitchel, ik heb deze maand de jaarafrekening ontvangen en mijn termijnbedrag is automatisch aangepast. Is dit nieuwe bedrag ook naar mijn toon gepushed?

Bij jaarnota's word nieuwe termijnbedrag automatisch naar je Toon gepushd. 😉
Reputatie 2
Badge
@Mitchel
Hoi Mitchel, ik heb deze maand de jaarafrekening ontvangen en mijn termijnbedrag is automatisch aangepast. Is dit nieuwe bedrag ook naar mijn toon gepushed?
Reputatie 5
Badge +1
@fransje1

Je termijnbedrag is aangepast en de gegevens zijn ook gestuurd naar jouw Toon. Wil je dit controleren zoals @mAiden aangeeft?

Gr,

Mitchel
Reputatie 7
Badge +9
Beste,
Is mijn termijnbedrag al aangepast op toon?

Ga eens op Toon naar je stroom of gas verbruik toe, druk dan eens op maanden, druk dan eens op het 'i' wat ook inbeeld komt. Als goed is zal daar staan "Laatste wijziging: Juni 2018". Als dat er staat, is het nieuwe termijnbedrag ontvangen door je Toon. 🙂
Reputatie 2
Badge
Beste,
Is mijn termijnbedrag al aangepast op toon?
Reputatie 7
Badge +6
@fransje1

Ik heb de gegevens naar je Toon gestuurd, deze zie je later op de dag in je Toon verschijnen.
Reputatie 2
Badge
Ik heb mijn termijnbedrag verhoogd, kunt u deze aanpassen in mijn toon?
Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen @Monique

ik heb jouw termijnbedrag aangepast naar € 80,- op basis van je verbruik. Ook heb ik de gegevens naar de Toon gestuurd. Het duurt even voordat dit zichtbaar is in Status Verbruik.

Groet,
Mitchel
Hallo

Heb vandaag mijn jaarafrekening gekregen en mijn termijn bedrag is verlaagd nu wil ik die verhogen naar 80 euro. Zou dit naar de toon gepuchd kunnen worden. Alvast bedankt

Reageer