Aanpassen inschattingen in Toon | Eneco Community
beantwoord

Aanpassen inschattingen in Toon

• 17 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 8 reacties
Hallo,
Ik las in diverse topics dat je hier een bericht kon plaatsen om de gegevens in Toon aan te laten passen.
Graag zou ik mijn termijnbedrag nav mijn jaarnota willen aanpassen. Ik vind namelijk mijn nieuwe maandbedrag erg laag van 19 euro ipv 90 (!). Toen ik vorig jaar hier kwam wonen en Toon nam, adviseerde de medewerker van Eneco die ik toen aan de lijn had zelfs een maandbedrag van 120 euro wat ik toen erg hoog vond. Graag zou ik mijn stroomkosten op 0 euro zetten ipv negatief? (door teruglevering zonnepanelen). En daarna door mijn gas iets te verhogen zodat ik weer op een mooi rond bedrag kom (dus hele euro's) per maand. Alvast mijn dank.
icon

Beste antwoord door Danielle 18 oktober 2016, 15:19

@Lizzy87,

Fijn dat je ons bericht! Het termijnbedrag en de inschattingen pas ik voor je aan. Begrijp ik goed dat je het weer op €90 wilt hebben of heb je een ander bedrag in gedachten? Ik verneem het graag, dan ga ik er verder mee voor je zodat die gegevens ook naar Toon verstuurd worden.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Lizzy87,

Fijn dat je ons bericht! Het termijnbedrag en de inschattingen pas ik voor je aan. Begrijp ik goed dat je het weer op €90 wilt hebben of heb je een ander bedrag in gedachten? Ik verneem het graag, dan ga ik er verder mee voor je zodat die gegevens ook naar Toon verstuurd worden.
Goedenavond Danielle,

Hartelijk dank dat je mijn termijnbedrag en inschattingen wil aanpassen. Ik wil niet terug op de 90 euro per maand, want dan krijg ik volgend jaar weer 800 euro terug. Lijkt me niet handig. Maar de 19 euro per maand die de jaarnota voorstelt lijkt me weer erg weinig. Ik weet dat ik op dit moment meer terug lever dan verbruik aan stroom, dus daardoor zal mijn maandbedrag zo laag zijn. Maar stel dat ik niet zou terug leveren? Hoeveel zou ik dan moeten betalen?

Misschien denk ik heel moeilijk, maar van de jaarnota begrijp ik echt niets. Daarop staan bijvoorbeeld Overheidsheffingen op Stroom en Gas (af te dragen aan de overheid) en vervolgens een negatief bedrag... Ofwel ik krijg geld ipv dat ik moet betalen. Maar goed, dat is een heel ander iets.

Ik heb dus eigenlijk zelf geen bedrag in gedachten...
Even voor de duidelijkheid, als ik online kijk bij Termijnbedrag staat daar dus bij de opbouw van mijn termijnbedrag een negatief bedrag bij stroom en die zou ik dus graag op 0 euro willen hebben staan.
Reputatie 7
Badge +6
@Lizzy87,

We kunnen het bedrag op €40 zetten als je dat liever hebt? Dan heb je geen minbedrag meer voor stroom. De inschattingen pas ik dan aan en op Toon kun je het dan in de gaten houden. Ook omdat je erg weinig gas verbruikt, is €19 waarschijnlijk toch een goede inschatting.
Omdat je meer hebt teruggeleverd dan verbruikt, wordt dit gesaldeerd. Jaarlijks ontvang je net als iedereen Energiebelasting terug en dat is een minbedrag. Die teruggave wordt ook al verrekend in het termijnbedrag, vandaar dat je een minbedrag zag staan bij stroom. In ieder geval ontvang je een bevestiging van de €40 als dat naar wens is. Anders verneem ik het graag! En ook als je verder nog vragen hebt over de jaarnota natuurlijk. 🙂
Graag! Dankjewel! Ik denk namelijk dat ik komend jaar meer ga verbruiken dan dit extreem lage afgelopen jaar.
Reputatie 7
Badge +6
@Lizzy87,

Dan is het iets verhogen van het termijnbedrag een goede optie inderdaad!
Fijne dag verder!