Aanbieding Eneco Philips Hue lampen | Eneco Community
beantwoord

Aanbieding Eneco Philips Hue lampen

• 7 oktober 2014
  • 48 reacties
  • 15469 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

48 Reacties

Oké iemand ervaring hiermee. Ik heb deze lampen gekregen als een verlaat verjaardags cadeau, maar krijg ze niet afhankelijk ingesteld. Het is of alles aan of uit. Bij verlichting kan ik ze selecteren, maar als ik ze aanschakel dan gaat toch ook de overige lampen aan

Heb nu tijdelijk boven een andere slimme lamp hangen, maar het liefs dus ook de Philips
Reputatie 6
Badge +1
Als je ze schakeld via de app, dan schakel je ze via een scene. Deze scene, moet je aanpassen door op het pennetje te drukken, bij de picto. Je krijgt dan de optie bewerken. Daarin kun je aangeven, welke lamp wel en welke lamp niet aan mag gaan bij die scene, door het vinkhe avhter de lamp aan of uit te zetten. Daarna moet je de wijzigingen met "gereed" opslaan.

Als je nu die scene pakt, zie je dat dan alleen de geselecteerde lampen aan gaan.

Waar jij dat wijzigd is een realtime wijziging, maar geen vaste wijziging, omdat de scene ingesteld blijft staan in alszijnde alle lampen
Reputatie 7
Badge +6
@Jvp,

Sorry voor onze late reactie. Zodra ik antwoord heb op je vraag of de Philips HUE lampen met E27 fitting aangeboden worden, laat ik het je weten.
Reputatie 7
Badge +6
@Jvp,

De GU10 uitvoering gaan we niet aanbieden.
Vanaf eind november bieden we alleen de Philips Hue Starterspakket aan met gratis een Hue Lux lamp. Deze lampen hebben een schroevende fitting E27.
Als je ze schakeld via de app, dan schakel je ze via een scene. Deze scene, moet je aanpassen door op het pennetje te drukken, bij de picto. Je krijgt dan de optie bewerken. Daarin kun je aangeven, welke lamp wel en welke lamp niet aan mag gaan bij die scene, door het vinkhe avhter de lamp aan of uit te zetten. Daarna moet je de wijzigingen met "gereed" opslaan.

Als je nu die scene pakt, zie je dat dan alleen de geselecteerde lampen aan gaan.

Waar jij dat wijzigd is een realtime wijziging, maar geen vaste wijziging, omdat de scene ingesteld blijft staan in alszijnde alle lampen

Dank voor je reactie. Heb het precies zo gedaan als omschreven, maar het lukte niet. Heb vanavond de slaapkamer opnieuw voorzien van de lamp, de app eveneens opnieuw geïnstalleerd en het werkt nu super.

hartelijk dank

Mark
Reputatie 6
Badge +1
Troost je. Ik heb de app, my hue en de brigde ook al 3 keer gereset, verwijderd en geinstaleerd, voordat ik door had hoe het werkte. En nu werkt het hier ook supper. Alleen geofence werkt nog niet lekker, maar dat komt omdat apple verbied, om op de achtergrond de hue app zijn werkt te laten doen. De app moet dus altijd open blijven, wil deze functie werken. Dat is dan weer minder, omdat hij dan ook mb snoept van de internetbundel, terwijl dit niet wenselijk is, voor sommige type bundels.
Reputatie 3
Badge
haha op Ebay een lookalike van de philips hue voor de helft van de prijs.

werkt ook via het zigbee protocol

http://www.ebay.nl/itm/iSuper-Wi-Fi-Zigbee-Smart-3-Led-Color-Changing-Bulbs-for-iOS-and-Android-/310814432460?pt=US_Light_Bulbs&hash=item485dfbdccc

ben benieuwd of deze ook via Toon te bediennen is.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben er bang voor, maar dat zou je gewoon moeten uit proberen.
Ik ben er bang voor, maar dat zou je gewoon moeten uit proberen.

Hoi Jürgen,

Dat het werkt lijkt uitgesloten toch...........
Het protocol is een heel ander!

http://nl.wikipedia.org/wiki/ZigBee
Reputatie 6
Badge +1
Ik ga het niet uit proberen. Ik heb zelfs de hue lampen weer van Toon af gegooit, omdat ze problemen veroorzaken met de geofancing van philips hue en de hwz.

toon controleerd zo vaak de status via het netwerk, dat de rest van de applicaties traag werken, of bijna van buitenaf geen verbinding krijgen met de hue brigde. Daardoor werkt het voor externe aplicaties niet correct.
Nu ik Toon los heb gekoppeld van de brigde, werkt hue geofencing en aansturing van de hue ap, buiten het eigen netwerk, zoals het hoort. De brigde voert nu ook sneller opdragen in zijn geheel correct uit. Met de aanmelding van Toon was dit niet het geval.
Hieruit moet ik toch concluderen dat Toon de brigde zo vaak bezig houd, dat deze bijna geen tijd heeft voor andere applicaties die ook gebruik maken van de brigde om de lampen te bedienen.

En als ik dan moet kiezen......... Dan sorry even geen Toon. Ik vend het erg prettig, dat als ik voor de deur sta, de lichten van de hue aangaan, op een stand door mij bepaald en niet als ik pas binnen ben.
Nu kan ik de geofence wel groter zetten, maar dan springen de lampen weer te vroeg aan. Dit kost ook energie voor niks, en dat was dus ook de bedoeling niet.
Er zullen toch in Toon een aantal parameters veranderd moeten worden, zodat Toon niet steeds de brigde aan het werk houd.

Ik ga het niet uit proberen.

Nou dan zal Pieter het maar even moeten doen, die begon er over.
Ik geef 'm echter i.c.m. Toon geen enkele kans!
Reputatie 7
Badge +7

http://www.ebay.nl/itm/iSuper-Wi-Fi-Zigbee-Smart-3-Led-Color-Changing-Bulbs-for-iOS-and-Android-/310814432460?pt=US_Light_Bulbs&hash=item485dfbdccc

ff gegoogled en: denk dan om het voltage 120 volt staat er bij !
dus dat kan vuurwerk opleveren ( is wel de passende tijd er voor 🙂 )
Reputatie 3
Badge
hahaha ik had de link hier alleen gedeeld voor de mensen die de Hue te duur vinden ;)

ik vind ze ook te duur dus schaf ze niet aan.

en over de voltage had ik niet gelezen is inderdaad leuk voor eind van de maand 😃
Ik houd het maar gewoon bij m'n led-verlichting.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ga het niet uit proberen. Ik heb zelfs de hue lampen weer van Toon af gegooit, omdat ze problemen veroorzaken met de geofancing van philips hue en de hwz.

toon controleerd zo vaak de status via het netwerk, dat de rest van de applicaties traag werken, of bijna van buitenaf geen verbinding krijgen met de hue brigde. Daardoor werkt het voor externe aplicaties niet correct.
Nu ik Toon los heb gekoppeld van de brigde, werkt hue geofencing en aansturing van de hue ap, buiten het eigen netwerk, zoals het hoort. De brigde voert nu ook sneller opdragen in zijn geheel correct uit. Met de aanmelding van Toon was dit niet het geval.
Hieruit moet ik toch concluderen dat Toon de brigde zo vaak bezig houd, dat deze bijna geen tijd heeft voor andere applicaties die ook gebruik maken van de brigde om de lampen te bedienen.

En als ik dan moet kiezen......... Dan sorry even geen Toon. Ik vend het erg prettig, dat als ik voor de deur sta, de lichten van de hue aangaan, op een stand door mij bepaald en niet als ik pas binnen ben.
Nu kan ik de geofence wel groter zetten, maar dan springen de lampen weer te vroeg aan. Dit kost ook energie voor niks, en dat was dus ook de bedoeling niet.
Er zullen toch in Toon een aantal parameters veranderd moeten worden, zodat Toon niet steeds de brigde aan het werk houd.

Moderators hebben jullie deze " klacht " al gezien mbt de hue lampen en Toon en het Netwerk waarin beide draaide. Geloof echt niet, dat dit helemaal de bedoeling is. Zeker als de eigen Philips App er moeite mee heeft om er door te komen. 😞
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Hoe zie je dat Toon de status zo vaak controleert? Heb je dit probleem ook wanneer je hwz loskoppelt?
Reputatie 6
Badge +1
ja dan heb ik het probleem ook. ik kan in de configuratie van de router zien, welke adapter veel pakketten verzend en ontvangt. In dit lijstje springer er dan 2 adapters er uit. dat zijn Toon en hue brigde.
Ontkoppel ik Toon van de bridge, zijn er normalen pakketwaardes te zien.

natuurlijk heb ik, voordat ik iets hier riep, alle configuraties uitgesloten en geprobeerd. Maar het is toch raar. dat als Toon en de brigde niet aan elkaar gekoppeld zijn, er een normalen patroon is van pakketen verzenden en ontvangen. sluit je ze aan elkaar dan worden deze waarder ver 4 voudigd.
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Ik heb je een pb gestuurd met wat aanvullende vragen over de packages die verstuurd worden.
Reputatie 2
Badge

Los van het voltage gaat het evengoed niet werken; Toon stuurt de HUE lampen aan via de bridge. (via wifi dus, niet via Zigbee)
[quote=mpleizr]haha op Ebay een lookalike van de philips hue voor de helft van de prijs.

Los van het voltage gaat het evengoed niet werken; Toon stuurt de HUE lampen aan via de bridge. (via wifi dus, niet via Zigbee)

Als dat zo is werkt de osram Lightify ook niet via toon?. Deze lampen kun je toevoegen via de bridge. alleen moet je deze via een aparte procedure instellen om ze aan/uit te schakelen. Ze blijven anders in de dim stand staan
Goede avond ben nieuw hier en met toon
Vind de lampen plus benodigdheden ook te duur, maar wel intresant dus wil ik de ervaren toon gebruikers vragen want jullie vinden van app lamp .Ook dimbaar verloopstuk voor andere maat fitting en stuk goedkoper kon alleen een review vinden op style cowboys en die was goed
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden groet paul
Badge +5

Moderators hebben jullie deze " klacht " al gezien mbt de hue lampen en Toon en het Netwerk waarin beide draaide. Geloof echt niet, dat dit helemaal de bedoeling is. Zeker als de eigen Philips App er moeite mee heeft om er door te komen. :(

Hoi Jürgen, is deze beperking nog steeds van toepassing en is Geofencing een accuslurper?