Home

Yeah! De nieuwe Eneco app staat live.

Tags:

mAiden Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
Reacties: 1809
Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

17 mei 2017, 13:47

Tot mij verrassing stond er zojuist een compleet veranderde Mijn Eneco app klaar in de Play Store.
Ik ga mij licht er over laten schijnen. Misschien kan een van de Moderators vertellen wat de nieuwe functies zijn?

1 Bijlage

Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 51 tot en met 71 van 71
  • LoesFLoesF

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten LoesF heeft ontvangen van andere leden.

Community manager
    Reacties: 4

19 mei 2017, 18:03

Hi!

Bedankt voor de leuke reacties en vragen. Tim zal hieronder proberen alle vragen te beantwoorden in deze post. Als je direct antwoord wilt op je vraag, kun je het beste in de app je feedback geven. Daar reageren ze heel snel.

Dit is de eerste versie nadat het app-team een lange tijd eraan gewerkt heeft. ze hebben nog een hoop te verbeteren, dus ze zijn heel blij met jullie feedback. Ze gaan er de komende tijd mee aan de slag en ze houden jullie natuurlijk op de hoogte.

Groet,
    Loes

Tussenstand 2.0:
    We hebben de Tussenstand en de berekening daarvan aangepast. In sommige gevallen kunnen we geen goede Tussenstand geven. Hierdoor tonen we dan niks (Glazen bol). Achter de schermen zijn we wel druk bezig om in steeds meer gevallen wel een Tussenstand te kunnen tonen. Je ziet nooit een Tussenstand als je net je jaarnota hebt ontvangen, want in de eerste 3 maanden hebben we te weinig data om een berekening te maken. De komende tijd gaan we in ieder geval met de tekst aan de slag, om het meer te verduidelijken.

Teruglevering;
    We zijn nog bezig om dit op jaarniveau te kunnen tonen zodat je ook jaren met elkaar kunt vergelijken

Slimme meter data:
    De data loopt altijd een dag achter. Dit komt niet door ons, maar we ontvangen jouw data maar 1 keer per dag van de netbeheerder. Op dit moment werken we eraan om Toon aan de app te koppelen, waardoor je wel altijd een actueel overzicht hebt in de Eneco app. Maar dat is nog niet heel eenvoudig.

Kosten & vergelijking de Eneco App;
    In de Eneco app gebruiken we alle kosten voor Stroom & Gas (inclusief belastingen, vastrecht, netbeheerkosten etc.). Heb je echter Warmte dan doen we alleen de inschatting op stroomverbruik. Wellicht dat daar de afwijking inzit, anders kijk ik graag even mee waar het misgaat. Alvast bedankt!

Vriendelijke groet & Fijn weekend!

Tim
  • M.M. Bonte

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten M.M. Bonte heeft ontvangen van andere leden.

500 kilowatt
    Reacties: 61

20 mei 2017, 10:05

Het werkt eindelijk.
    Vind het er wel mooi uit zien.
    Ik mis alleen het hoog en laag tarief.
    Alleen de online versie van mijn Eneco verbruik werkt nog niet.
    Ze zijn er nog steeds mee bezig
  • Juan

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Juan heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 203
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

20 mei 2017, 10:22

Ik mis nog steeds bij het verbruik Stroom & Teruglevering (paar dagen geleden al gemeld)

- Jaarteller 2017 is leeg
    - Dagteller 2017 is leeg maar grafiek laat wel verbruik zien
    - Uurteller 2017 is leeg

Tussenstand werkt niet.
    Jaarnota was in november, dat is langer dan 3 maanden geleden, dus dat kan het niet zijn

En waar teruglevering in KW, en verbruik in Euro?
    Is er een optie, dat je kan schakelen tussen deze 2?
    Toon® 10-2015; Zonnepanelen 1,75 Wp; Opwek per jaar 1.750 kWh; Verbruik per jaar 1.450 kWh; Efficiency 2,75 (kWh/kW/dag)
  • M.M. Bonte

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten M.M. Bonte heeft ontvangen van andere leden.

500 kilowatt

20 mei 2017, 11:36

Heb net goed gekeken maar er wordt alleen maar het hoge tarief gegeven. Het lage tarief mis ik en het is ook niet bij het hoge tarief geteld. Op toon staat het wel goed.
  • Zuid

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zuid heeft ontvangen van andere leden.

250 gigawatt
    Reacties: 310
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

20 mei 2017, 11:58

Vorige week was ik blij met de nieuwe app. Ik kon inloggen en kreeg informatie te zien over stroom verbruik en terug levering. De oude app weigerde toegang omdat we voor gas en stroom twee aansluit(sub)nummers hebben. Vandaag opnieuw de nieuwe app gestart. Helaas krijg ik nu geen stroom info meer te zien maar is alleen de kortgeleden opgemaakte jaarnota gas zichtbaar. Dus ook de nieuwe app snapt de dubbele aansluitnummers niet. Jammer. NB. Samenvoegen van de tweenummers kan ook NIET dan werkt tussenstanden slim in MijnEneco ook niet meer :( !! Dat is al eerder geprobeerd waardoor een groot deel van de historie verloren is gegaan.
    Zonnepanelen 3600 Wp Monitoring via Arduino/Android/VBA software.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28453
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

20 mei 2017, 12:02

M.M. Bonte wrote:

Heb net goed gekeken maar er wordt alleen maar het hoge tarief gegeven. Het lage tarief mis ik en het is ook niet bij het hoge tarief geteld. Op toon staat het wel goed.

Zal ongetwijfeld goed komen, want hier is het (hoog en laag) gewoon zichtbaar:

1 Bijlage

Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Zuid

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zuid heeft ontvangen van andere leden.

250 gigawatt
    Reacties: 310
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

20 mei 2017, 16:49

Zuid wrote:

Vorige week was ik blij met de nieuwe app. Ik kon inloggen en kreeg informatie te zien over stroom verbruik en terug levering. De oude app weigerde toegang omdat we voor gas en stroom twee aansluit(sub)nummers hebben. Vandaag opnieuw de nieuwe app gestart. Helaas krijg ik nu geen stroom info meer te zien maar is alleen de kortgeleden opgemaakte jaarnota gas zichtbaar. Dus ook de nieuwe app snapt de dubbele aansluitnummers niet. Jammer. NB. Samenvoegen van de tweenummers kan ook NIET dan werkt tussenstanden slim in MijnEneco ook niet meer :( !! Dat is al eerder geprobeerd waardoor een groot deel van de historie verloren is gegaan.

HOERA werkt toch. Op de pagina "Menu" , staat bovenaan mijn naam met daarnaast een keuze knopje. Wel wat moeilijk zichtbaar maar het is er WEL. Via die keuze knop is het andere "aansluitnummer" te kiezen. Er kan wel uit twee opties gekozen worden die niet herkenbaar zijn als gas of stroom. Ook geen keuze uit de twee aansluitnummers maar een keuze uit twee volledig gelijke adressen. Maar goed het werkt.
    Zonnepanelen 3600 Wp Monitoring via Arduino/Android/VBA software.
  • M.M. Bonte

500 kilowatt

21 mei 2017, 11:05

Is er weer storing of zo heb weer het zelfde probleem dat de app weer tegenwind heb. Storing aan onze service. We zijn er mee bezig. Dit is bij het dashboard, verbruik enz, dit is bij de iOS app en bij de Android app sluit ie gelijk de app weer.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

21 mei 2017, 11:17

Hier geen enkel probleem met de App; alles werkt op IOS, op de glazen bol na.
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • M.M. Bonte

500 kilowatt

22 mei 2017, 06:34

Nog geen verbetering. Wat een app zeg. Sinds woensdag dat ik het heb geüpdatet heeft het maar een dag gewerkt. Wat heb ik daar aan. Mijn Eneco online op pc werkt al helemaal niet meer sinds afgelopen woensdag. Hoop dat het snel weer werkt want dit is niet leuk meer.
  • Arno01

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Arno01 heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 285
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

22 mei 2017, 13:57

LoesF wrote:

Hi!

Bedankt voor de leuke reacties en vragen. Tim zal hieronder proberen alle vragen te beantwoorden in deze post. Als je direct antwoord wilt op je vraag, kun je het beste in de app je feedback geven. Daar reageren ze heel snel.

Dit is de eerste versie nadat het app-team een lange tijd eraan gewerkt heeft. ze hebben nog een hoop te verbeteren, dus ze zijn heel blij met jullie feedback. Ze gaan er de komende tijd mee aan de slag en ze houden jullie natuurlijk op de hoogte.

Groet,
    Loes

Eneco dit lijkt op een "dooddoenertje". Mensen geven individueel hier een probleem met hun app aan. Als iedereen hetzelfde probleem heeft dan is de tekst begrijpelijk dat "men het gaat onderzoeken". Maar nu het individuele problemen zijn denk ik dat mensen/forummelders ook individueel beantwoord kunnen/moeten worden. En waarom dan nogmaals melden als het reeds op dit forum gemeld is. Beter om het hier te melden want dan weten de forumgebruikers waar er problemen zijn. In mijn geval wil ik graag weten waarom dat voorschot niet overeenkomt met mijn betalingen over 10 maanden. Als dat voorschot niet juist is dan werkt dit ook door in andere getallen op de app, toch?
    Toon veldtester c.v. ketel AWB ThermoElegance 3 met opentherm module. Fijne dag gewenst. Arno
  • mAiden Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

22 mei 2017, 14:09

Arno01 wrote:

LoesF wrote:

Hi!

Groet,
    Loes

Eneco dit lijkt op een "dooddoenertje". Mensen geven individueel hier een probleem met hun app aan. Als iedereen hetzelfde probleem heeft dan is de tekst begrijpelijk dat "men het gaat onderzoeken". Maar nu het individuele problemen zijn denk ik dat mensen/forummelders ook individueel beantwoord kunnen/moeten worden. En waarom dan nogmaals melden als het reeds op dit forum gemeld is. Beter om het hier te melden want dan weten de forumgebruikers waar er problemen zijn. In mijn geval wil ik graag weten waarom dat voorschot niet overeenkomt met mijn betalingen over 10 maanden. Als dat voorschot niet juist is dan werkt dit ook door in andere getallen op de app, toch?

Hoi Arno,

Ik ben het volledig met je eens..
    Ik zou ook wel is graag uitgebreid willen weten waarom de Mijn Eneco app niet kan werken zodra je je termijnbedrag heb verhoogd, want waar is het nut van de app dan nog? In mij optiek is die er gewoon niet.. Zoals ik vorige week heb aangegeven tegen Eneco in de app, ik heb de app inmiddels verwijderd.. Het functioneert niet voor mij, dat zal het ook nooit doen.. Zolang de app niet rekent met de verbruiken die horen bij mij termijnbedrag..
    Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

22 mei 2017, 16:18

Hoi Ricardo,

Ja dat is zeker jammer en een gemiste kans.
    Bij aanpassing voorschotbedrag gewoon ons verwijzen naar Toon® is voor ons een alternatief, maar er zijn zat Eneco klanten die geen Toon® hebben en zitten dan met een App die met verkeerde data rekent en klanten op het verkeerde been zet.

Het geschatte (aangepaste) jaarverbruik zit bij Eneco wel in het verdomhoekje hè?
    Bij Toon® lijkt de strijd gestreden, maar met deze App niet dus.......
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

22 mei 2017, 16:27

Hoi Ton,

Ik heb net Folkert via de Mijn Eneco app gesproken.
    De Mijn Eneco app zou wel moeten rekenen met het aangepaste termijnbedrag.. Het is in onderzoek, waarom de Mijn Eneco nu niet rekent met de verbruiken die horen bij het termijnbedrag.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

22 mei 2017, 16:34

Hoi Ricardo,

Goed dat je het nog even meldt.
    Jammer dat er nu dus tegenstrijdige berichten rond dwalen hier op het forum.

Dan ben ik nieuwsgierig wat er uitkomt bij jouw onderzoek.
  • DeniseMRDeniseMR

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten DeniseMR heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 421
    Toon-expert

Toon-expert

24 mei 2017, 15:07

@allen

We waarderen het enorm dat jullie de nieuwe app hebben gedownload en jullie feedback via de community delen. Zoals Tim en Loes al aangeven zijn we op dit moment nog met enkele issues bezig. We willen jullie graag zo veel mogelijk helpen en duidelijkheid geven. Hiervoor willen we jullie vragen zaken waar jullie tegen aan lopen, te melden via de app zelf. Via menu > feedback hebben jullie de mogelijkheid ons een bericht te sturen hierover. Via de app kunnen we ook eventuele privé informatie delen om zo tot een oplossing te komen.

Reacties en/of feedback zijn hier uiteraard nog steeds van harte welkom.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

24 mei 2017, 15:18

Een goed voorstel Denise!
    Zelf heb ik zo ook al het eea aangekaart en er wordt snel op gereageerd.
  • Arno01

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Arno01 heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 285
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

24 mei 2017, 15:25

Onze regering gebruikt "achterkamertjes" om zaken op te lossen. Ik heb het idee dat Eneco hier nu ook gebruik van gaat maken. Wat niet in de openbaarheid komt kan ook geen schade geven, toch? Iedereen mag weten dat mijn voorschot niet klopt. Wat is hier privé aan? Anderen kunnen hier een voordeel uithalen zodat men ook kan kijken of hun voorschotbedrag wel juist. Ik denk aan een spreekwoord:
    "Wat niet weet, wat niet deert". Kom op Eneco, 12x een maandbedrag is een totaal voorschotbedrag. Dat moet toch vrij gemakkelijk op te lossen zijn? En het forum bestaat toch om informatie te vragen en te geven?
    Toon veldtester c.v. ketel AWB ThermoElegance 3 met opentherm module. Fijne dag gewenst. Arno
  • H.J. van Lelieveld

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten H.J. van Lelieveld heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 38

27 mei 2017, 15:19

ik zie hier nog geen update staan in Play Store is dat regiogebonden misschien
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

27 mei 2017, 16:54

H.J. van Lelieveld wrote:

ik zie hier nog geen update staan in Play Store is dat regiogebonden misschien

Hoi HJ Lelieveld,

Nee dat is niet regio gebonden wel land gebonden.
    Als de ts @mAiden deze App kan binden miet het jou ook lukken.
  • H.J. van Lelieveld

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten H.J. van Lelieveld heeft ontvangen van andere leden.

Reacties: 38

27 mei 2017, 18:44

Oké dan wacht ik het maar af Misschien komt de update nog

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)