Home

Doe jij ook mee met Earth Hour?

FolkertFolkert Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
Reacties: 5194
Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

21 maart 2017, 08:01

Maak jij je zorgen om ons klimaat? Schrijf dan in je agenda: Earth Hour, 25 maart, 20:30 uur. Dan doven miljoenen mensen hun lichten. Doe ook mee!

Op zaterdag 25 maart is het weer Earth Hour, de grootste internationale campagne van het Wereld Natuur Fonds (WNF) voor onze aarde. Dan schakelen miljoenen mensen, bedrijven én Eneco hun lampen uit. Eén uurtje maar, tussen 20:30 en 21:30 uur. Zelfs de Eiffeltoren en Big Ben zijn pikkedonker. Samen zeggen we hiermee: wij zetten de aarde op één en maken ons zorgen over klimaatverandering. Jij doet toch ook mee?

Nieuwsgierig?
Meer informatie over Earth Hour vind je bij het WNF of op de internationale website

Resultaten 1 tot en met 21 van 21
  • Bulldog
    Reacties: 204

21 maart 2017, 08:46

Bezorgd: Ja
    Doe ik mee: Nee
    Ik ben niet eigenwijs, mijn manier is gewoon beter.
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1674
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 maart 2017, 09:36

Maak ik me zorgen? Ja.
    Doe ik mee?: Ik probeer het wel ja..
    Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 5 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.683 ~
  • M. Munneke

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten M. Munneke heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 44

21 maart 2017, 09:47

Ik doe pas mee als Peking een dag op zwart gaat. Wereldverbeteraars kunnen m.i. beter campagne voeren in China waar kolencentrales milieuvervuilende fabrieken uit de grond worden gestampt. Hetzelfde geldt voor dierenknuffelaars, ook zij moeten eens ver buiten landsgrenzen gaan kijken naar misstanden.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 27973
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

21 maart 2017, 10:54

Hoi Folkert,

Nou ik maak mij wel degelijk zorgen om ons klimaat.
    Dus 25 maart zet ik in agenda en stel in Hue een scène (ja ja bij Hue kan dat😤) in die zorgt dat de Hue lampen tussen 20:30 en 21:30 uur uit zetten.
    Zo dragen wij ook ons steentje bij!
    Groet Ton; Toon® v.4.2.24; Toon® Veldtester & Innovator; PV 1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 1 Rookmelder; 12 Hue
  • Masterbas

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Masterbas heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 62

21 maart 2017, 11:34

Nee ik doe hier niet aan mee. Gewoon het hele jaar door bewust zijn is beter en makkelijker vol te houden, maar aan één ieder die wel mee doet vergeet het niet in je agenda te zetten.
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 maart 2017, 11:37

Ook hier staan de slimme stekkers ingesteld op Earth Hour.. 1 min voor half negen aankomende zaterdag, zal het licht uit zijn voor 1uur..

Om vervolgens om half10 weer aan te gaan!

Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 5 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.683 ~
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

21 maart 2017, 12:10

Masterbas wrote:

Nee ik doe hier niet aan mee. Gewoon het hele jaar door bewust zijn is beter en makkelijker vol te houden, maar aan één ieder die wel mee doet vergeet het niet in je agenda te zetten.

Ach dat doen wij al jaren met allemaal led. Dus die besparing is bij ons al optimaal.
    Maar dat uurtje en dan de lichten even uit is best leuk om even mee te doen.
    Groet Ton; Toon® v.4.2.24; Toon® Veldtester & Innovator; PV 1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 1 Rookmelder; 12 Hue
  • EdwinK

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EdwinK heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 132

21 maart 2017, 14:25

Misschien. Kijken of ik iets kan bedenken dat het voor mij regelt. Iets in domoticz of zo.
    Toon® sw 3.7.9 | Domoticz: latest beta |
  • EdwinK

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EdwinK heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt

21 maart 2017, 14:26

mAiden wrote:

Ook hier staan de slimme stekkers ingesteld op Earth Hour.. 1 min voor half negen aankomende zaterdag, zal het licht uit zijn voor 1uur..

Geen slimme stekkers, dus beetje aanpassen.
  • mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 maart 2017, 14:57

EdwinK wrote:

mAiden wrote:

Heb er 4 hier. Die gelukkig nog schakelen via Domoticz.
  • EdwinK

500 megawatt

21 maart 2017, 14:59

Geprobeerd om iets te doen met een switch, maar kan alleen maar 'on' kiezen. Nou ja, voor 1 uurtje per jaar ga ik er geen tijd insteken, dan maar gewoon zelf er aan denken
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

21 maart 2017, 15:01

mAiden wrote:

EdwinK wrote:

mAiden wrote:

Doe ik het even via Triggi!

Heb er 4 hier. Die gelukkig nog schakelen via Domoticz.

• mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 maart 2017, 15:02

EdwinK wrote:

Geprobeerd om iets te doen met een switch, maar kan alleen maar 'on' kiezen. Nou ja, voor 1 uurtje per jaar ga ik er geen tijd insteken, dan maar gewoon zelf er aan denken

Als je naar de schakelaar gaat en daar op timer drukt, en dan bij type fixed date en time selecteer? Hoe ik het ook gedaan heb?

Maak anders is een printscreen, die mag ook in pb hoor.
  • EdwinK

500 megawatt

21 maart 2017, 17:16

Volgens mij is dat ook wat jij gedaan hebt.

1 Bijlage

• mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 maart 2017, 17:25

EdwinK wrote:

Volgens mij is dat ook wat jij gedaan hebt.

Klopt inderdaad.
    Je geef hiermee aan dat jij wilt dat je lamp om half10 savonds op 25maart aangaat. Zelfde heb ik gedaan met uit.
  • EdwinK

500 megawatt

21 maart 2017, 17:40

O.. Verkeerde image.

1 Bijlage

• Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

21 maart 2017, 17:58

Kijk zo ligt het bij mij via Triggi vast:

1 Bijlage

• mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 maart 2017, 17:59

EdwinK wrote:

O.. Verkeerde image.

Als de lamp uit moet, moet je nog even de ON veranderen in OFF. Dit kan gewoon bij Command.

Je klik die van half9 aan, en dan kan je hem aanpassen.
  • EdwinK

500 megawatt

21 maart 2017, 18:02

En dat kan dus niet, er is alleen maar de 'on' optie bij command.
  • mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 maart 2017, 18:11

Als je op de pijltjes ernaast druk dan?
  • EdwinK

500 megawatt

21 maart 2017, 18:37

Idem. Heb al een vraag gesteld op het domoticz forum (om verdere vervuiling hier tegen te gaan)

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)